Martorul de la baterie este aprins, insa alternatorul incarca

Martorul de la baterie este aprins, insa alternatorul incarca

Trebuie sa stim ca fiecare masina este echipata cu un martor de bord luminos care indica o defectiune a circuitelor bateriei sau o incarcare defectuoasa a acesteia atunci cand se aprinda. Acest martor fie ne indica ca sistemul de incarcare al alternatorului nu functioneaza corespunzator si nu incarca bateria la tensiunea necesara sau ne arata ca exista o defectiune pe circuitul electric, un cablu rupt, un scurt-circuit sau un consumator care paraziteaza bateria.

In cazul in care acest martor luminos se aprinde trebuie sa luam masurile potrivite pentru a descoperi care este sursa problemei, inainte de a incerca sa inlocuim sau reparam orice piese. Una dintre cele mai dificile probleme este atunci cand se aprinde martorul de bord al bateriei, dar alternatorul masinii functioneaza perfect normal. In aceasta situatie exista o multitudine de optiuni pe care trebuie sa le luam in considerare inainte de a putea identifica unde este problema.

Care sunt motivele pentru care martorul bateriei ramane aprins atunci cand alternatorul functioneaza corect?

Intotdeauna cand punem contactul si pornim motorul martorii de bord se aprind pentru cateva secunde, dupa care trebuie sa dispara. In cazul in care incepem sa conducem masina si martorul de bord al bateriei este inca aprins trebuie sa verificam imediat care este problema. In primul rand trebuie sa observam daca exista semne ale unei baterii slabe, cum ar fi: geamurile electrice care se ridica foarte greu sau sistemul audio care nu functioneaza. Daca acestea doua functioneaza corespunzator, va trebui sa facem alte verificari pana aflam care sunt elementele ce afecteaza bateria.

Verificam nivelul de coroziune

La unele modele de masini exista posibilitatea ca bateria sa fie mai usor afectata de catre consumatorii foarte puternici sau de catre anumite piese de calitate indoielnica, asa incat pot produce corodarea bornelor bateriei. Acest proces are loc de cele mai multe ori pe perioada verii, mai ales atunci cand este foarte cald.

Atunci cand indepartam capacele de pe bornele masinii si observam prezenta unei substante verzui sau albe pe partea superioara a bateriei sau in apropierea bornelor este un semn clar de coroziune. In momentul in care exista un nivel ridicat de coroziune al bateriei aceasta poate intrerupe foarte usor conductivitatea energiei electrice de la baterie la masina sau poate scadea semnificativ nivelul acesteia. Atentie, nu trebuie sa atingeti niciodata substanta coroziva cu mainile goale deoarece poate provoca iritari ale pielii.

Curatarea bornelor bateriei

In cazul in care observati semnele de coroziune amintite anterior pe suprafata bateriei dumneavoastra este foarte probabil ca acestea sa conduca la aparitia martorului de bord. Este foarte usor sa curatati bornele bateriei de coroziune, operatiunea nu necesita cunostiinte avansate sau echipamente de specialitate si se poate realiza foarte rapid. Folosind o pereche de manusi veti indeparta bornele bateriei si veti putea curata foarte usor substanta coroziva prin aplicarea unei solutii standard pe baza uleioasa sau de grasime.

Strangeti clemele bateriei corespunzator

Dupa ce ati curatat corespunzator bornele bateriei, trebuie sa va asigurati ca ledul nu ramane aprins din cauza unei conexiuni slabe intre bateria masinii si cablurile care se conecteaza la aceasta sau din cauza unui contact slab. Asigurati-va ca clemele sunt fixate corect la bornele bateriei. Atunci cand observati ca acestea sunt slabite, puteti foarte usor sa le strangeti cu ajutorul unei chei de mici dimensiuni, pana cand acestea vor acoperi complet bornele.

Coroziunea terminalelor

Bateria autoturismului este o componenta vitala ina ngrenajul masinii deoarece ii ofera acesteia puterea necesara pentru a porni si a rula. In cazul in care martorul de bord al bateriei ramane aprins in bord si alternatorul functioneaza corect, dar trecem cu vederea situatia si continuam sa utilizam masina, este posibil sa intampinam in timp o serie de alte probleme la nivelul circuitului electric care intr-un final ne pot costa foarte mult pentru a le repara. In cazul unui terminal corodat cel mai indicat este sa il inlocuim pentru a ne asigura ca functioneaza corect.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...