Masinile electrice trebuie sa se incalzeasca inainte de a pleca?

Masinile electrice trebuie sa se incalzeasca inainte de a pleca?

Autoturismele electrice devin tot mai populare la nivel mondial si incep sa se inmulteasca si la noi in tara, motiv pentru care dorim sa venim cu informatii de baza si catre cititorii nostri care doresc sa achizitioneze sau poseda deja o masina electrica pentru a o putea intretine si utiliza in mod corect.

Avand in vedere ca avem o multime de soferi care ne-au intrebat daca motorul unei masini electrice trebuie incalzit inainte de a pleca la drum, asa cum se procedeaza in cazul autoturismelor clasice, in acest articol vom aborda acest subiect si va vom oferi informatiile necesare pentru a obtine maximul de la autoturismul dumneavoastra. Categoric, si o masina electrica trebuie incalzita inainte de a pleca la drum si in cele ce urmeaza vom prezenta beneficiile acestei operatiuni.

Daca ne uitam in trecut la motoarele care functionau pe baza unui proces de ardere a combustibilului, era recomandat sa lasam motorul sa se incalzeasca pana la atingerea temperaturii optime de functionare, mai ales in zilele reci, asa incat sa nu uzam suplimentar piesele din angrenaj si sa obtinem performantele maxime din partea motorului.

In momentul actual, deoarece in loc de carburatoare autoturismele sunt echipate cu injectoare, nu mai este necesar sa incalzim motorului pentru ca acesta sa functioneze mai bine, dar incalzirea ne ajuta sa obtinem performante mai bune si sa scadem considerabil in timp gradul de uzura al pieselor, precum si sa incalzim habitaclul, pentru a obtine un mediu cat mai placut. Nu in ultimul rand, cele mai moderne autovehicule ne permit sa pornim motorul si climatizarea de la distanta sau in mod programat, pentru ca masina sa fie pregatita de drum.

Acum sa vorbim si despre tema articolului si anume daca este necesar sa incalzim motorul unui autovehicul electric inainte de a pleca la drum. Acestea fiind spuse, vom mentiona in primul rand ca va recomandam sa faceti incalzirea masinii inainte de a o deconecta de la priza, asa incat sa nu consumati energia stocata in baterii, ci sa incalziti masina pe baza sursei de curent de incarcare.

Asa cum probabil banuiti deja, unul dintre motivele pentru care este bine sa incalziti masina in anotimpul rece este pentru a intra intr-o cabina incalzita si sa puteti pleca la drum intr-un mediu confortabil. Mai mult, sistemul de climatizare consuma destul de multa energie, motiv pentru care nu veti dori sa folositi electricitatea stocata in acest scop, ci pentru a parcurge cat mai multi kilometri.

Un autoturism electric este cu atat mai bun cu cat va poate oferi o autonomie mai mare, mai ales cand este rece si aceasta scade in mod automat cu cateva procente. Acestea fiind spuse, este esential sa mentineti autoturismul conectat la o sursa de curent cat timp are loc incalzirea masinii pentru a va asigura ca nu afectati capacitatea bateriei dumneavoastra.

In functie de tipul de incarcator pe care il detineti sau utilizati, trebuie sa stiti ca aveti nevoie de cel putin o incarcare de nivel 2 pentru a putea sa sustineti incalzirea autoturismului complet din sursa de curent. Daca masina este conectata doar la o priza de 120 volti, nu veti obtine suficienta tensiune pentru a sprijini complet procesul de incalzire, dar si asa veti salva o parte din autonomia bateriei dumneavoastra.

In concluzie, in ceea ce priveste motorul unui autoturism electric, acesta nu necesita o preincalzire pentru a functiona mai bine, pentru a unge piesele metalice cu ulei sau pentru a ajunge la o temperatura optima de functionare. Cu toate acestea, strict pentru a obtine un randament mai bun si o autonomie mai mare, in anotimpul rece, este bine sa porniti motorul din timp pentru a salva o parte din energia electrica a bateriei masinii.

Putem concluziona fara probleme ca masinile electrice sunt tendinta pentru viitor si ca in ultima perioada numarul acestora a crescut semnificativ, iar in cativa ani vom observa statii de incarcare a vehiculelor electrice in fiecare oras, iar autonomia acestora nu va mai reprezenta o problema. Consideram oportuna achizitionarea unui autovehicul electric pentru a reduce costurile de intretinere si poluarea mediului inconjurator, dar va recomandam o atentie sporita la procesul de incarcare si realizarea corecta a acestuia.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...