Masinile vechi vor plati pana la 1.000 de euro anual pentru a intra in Bucuresti.

Masinile vechi vor plati pana la 1.000 de euro anual pentru a intra in Bucuresti.

Proiect pentru o noua taxa de poluare!

Se discuta din nou despre taxa de poluare valabila pentru capitala, pe care Gabriela Firea a propus-o acum ceva ani in urma. Propunerea este acum initiata de consilieri USR, PNL, PMP, insa nu este sustinuta de actualul primar al capitalei, Nicusor Dan.

Aceasta noua taxa de poluare ar trebui sa se aplice de la inceputul anului 2023 si prevede ca proprietarii de masini non-euro, euro 1 si euro 2 sa plateasca sume care pornesc de la 20 de lei pe zi pentru a circula in anumite zone din capitala.

Propunerea stabileste o zona de emisii reduse pe drumurile din Bucuresti, unde circulatia masinilor poluante va putea fi posibila intre orele 8.00 si 20.00 doar in baza unei taxe. Exceptie de la plata vor face zilele libere. Anual, taxa ar putea ajunge pana la 5.500 de lei.

Tarifele sunt 20 de lei pentru o zi, 55 de lei pentru 3 zile, 120 de lei pentru 7 zile si 500 de lei pentru o luna.

Taxa va fi achitata de catre proprietarii care au masini inmatriculate in alte localitati, in afara de Bucuresti. Acestia vor achita aceleasi taxe, indiferent de gradul de poluare. Pentru plata vor fi implementate sisteme care sa ofere un acces facil, de exemplu plata prin SMS.

Cei care nu vor achita aceasta taxa vor fi amendati si vor avea de plata sume cuprinse intre 4.000 si 5.000 de lei.

Cine va plati noua taxa de poluare pentru Bucuresti de la 1 ianuarie 2023?

Pentru noua taxa de poluare sunt vizate motocicletele, mopedele, triciclurile, cvadriciclurile non-euro, euro 1, masinile diesel cu o greutate sub 1.000 de kilograme non-euro, euro 1, euro 2, masinile diesel cu masa intre 1.000 si 2.000 de kilograme non euro, euro 1, euro 2, euro 3, masinile diesel cu masa in gol de peste 2.000 kilograme non-euro, euro 1, euro 2, euro 3 si euro 4, masinile pe benzina, GPL (gaz petrolier lichefiat), GNC (gaz natural comprimat) si GNL (gaz natural lichefiat) cu masa sub 1.000 kilograme non-euro si euro 1, masinile pe benzina, GPL, GNC si GNL de peste 2.000 de kilograme non-euro, euro 1, euro 2, euro 3.

Acestea platesc taxa in cazul in care nu sunt inmatriculate in Bucuresti. Categoriile se pot modifica anual, conform conditiilor proiectului.

Ce se intampla cu banii colectati din aceasta taxa?

Destinatia banilor stransi o reprezinta proiectele eco.

Sumele vor fi alocate unui fond special al capitalei unde ajung atat taxele percepute, cat si amenzile. Din acesti bani ar trebui sa se amenajeze piste de biciclete, sa fie achizitionate mijloace de transport in comun electrice si hybrid, sa se amenajeze infrastructura de incarcare pentru vehicule electrice, parcari pentru biciclete si trotinete.

Proiectul este in curs de avizare si poate fi avea modificari pana la aprobarea finala.

Ce anunt au facut reprezentantii capitalei?

Desi au aparut informatii conform carora Nicusor Dan sustine acest proiect, anuntul oficial al Primariei capitalei nu a confirmat acest aspect. Dimpotriva, Nicusor Dan a negat ca ar fi de partea acestei initiative.

Scopul acestei taxe, confirmat si de Anamaria Gram, consiliera USR este reducerea poluarii in Bucuresti si protejarea sanatatii locuitorilor.

Anamaria Gram (USR) a declarat ca acesta este un proiect transpartinic realizat de USR, PNL, PMP dupa modelul Paris. Proiectul incurajeaza achizitia de masini care nu polueaza si ia in calcul toate cartierele astfel incat toti cetatenii sa aiba acces la zone mai putin poluate, nu doar zona centrala, asa cum era prevazut in proiectul initiat de Gabriela Firea.

Ciprian Ciucu – presedinte PNL Bucuresti si primarul Sectorului 6 a mentionat ca acest proiect urmeaza sa fie aprofundat pentru a se lua o decizie ferma privind sustinerea sau respingerea lui.

sursa foto: digi24.ro

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan

DNA: fostul sef al Biroului de Accidente din Bucuresti a cerut 3000 de euro sa scape un sofer prins beat la volan. Seful in cauza...

Detalii despre noua norma de poluare Euro 7
Detalii despre noua norma de poluare Euro 7

Noua norma de poluare Euro 7 Potrivit technocars.ro, noile reglementari, care au suportat amanari repetate, ofera beneficiul unui...

Spania INTERZICE ACCESUL autoturismelor poluante (sub EURO 4) in anumite localitati
Spania INTERZICE ACCESUL autoturismelor poluante (sub EURO 4) in anumite localitati

Potrivit Euronews, Franta iese in fata si devine prima tara europeana care sanctioneaza cu pana la 100000 euro reclamele la combus...

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro
Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Atunci cand vine momentul sau pur si simplu ne dorim sa schimbam masina, un intreg proces de gandire se dezlantuie. Cel mai import...