Merita sa faci Soft Auto/Chip Tuning/Stage 1?

Merita sa faci Soft Auto/Chip Tuning/Stage 1?

Cu cat va creste puterea masinii dupa modificarea softului?

Acum poti afla foarte usor cum se vor imbunatati performantele masinii tale dupa Stage 1. Mergi in sectiunea Chiptuning, alege marca, modelul si motorizarea si vei vedea exact ce putere va dezvolta masina dupa softul auto/chip tuning.

Cresterile de putere difera de la masina la masina in functie de capacitatea cilindrica a motorului, capacitatea turbinei, injectoarelor, admisiei, capacitatea de racire, limitele cutiei de viteze, etc..

Masinile supralimentate (cu turbina) au cele mai bune rezultate in urma resoftarii, unele avand cresteri chiar de pana la 50%. Un simplu exemplu: Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Bezina, 200cp si 330nm va avea un castig de 110cp si 130nm.

Motoarele natural aspirate nu au cresteri mari de putere si de cele mai multe ori se incadreaza intr-un procent de aproximativ 10%. Un simplu exemplu: o masina aspirata cu 100cp si 200nm va avea un castig de 10cp si in jur de 15nm.

Pret soft auto/Stage 1/Chip Tuning? Cat te costa sa modifici softul masinii?

Un soft de calitate, dezvoltat si testat pe dyno in prealabil de Quantum Tuning UK, te va costa la noi intre 300 si 450 de euro, in functie de marca si modelul masinii.

Toate echipamentele pe care le folosim pentru a comunica cu calculatorul masinii sunt originale si licentiate, asa ca aveti garantia ca procesul de citire/scriere a ECU (calculatorul motorului) se va face in siguranta si nu exista riscuri de pierderi de date sau riscul ca masina sa nu mai porneasca dupa interventie. Probleme de acest gen sunt des intalnite in cazul echipamentelor nelicentiate sau contrafacute.

La cererea, ne putem deplasa la domiciliul clientului (doar in Bucuresti), numai daca masina suporta scrierea/citirea softului prin portul de diagnostic OBD. In cazurile in care procedura este una diferita, clientul va trebui sa se deplaseze la sediul nostru.

Suntem convinsi ca aveti cateva intrebari despre avantaje si dezavantaje cat si despre tot procesul de tuning. Vom detalia mai jos pe cat posibil.

Care sunt avantajele resoftarii motorului (Stage 1/Chip Tuning) ?

Este oare posibil sa imbunatatesti performantele motorului fara sa recurgi la modificari fizice? Daca raspunsul tau este da, inseamna ca esti familiar cu softurile auto sau chip tuning. Daca raspunsul este nu, vei afla in continuare totul despre acest proces.

Resoftarea (modificarea softului auto) inseamna modificare software-ului implicit al unitatii de control a motorului (ECU). Modificarile sunt menite sa creasca performantele masinii in limitele permise de producator.

Vehiculele moderne sunt echipate cu computere de bord care au o plaja larga de responsabilitati, controland functii precum injectia de combustibil, senzori, fluxul de aer, presiunea din turbina, raspunsul pedalei de acceleratie si multe altele.

Prin modificarea softului auto poti customiza sistemul de aprindere, injectie, etc. ceea ce duce la imbunatatirea performantelor masinii si chiar la reducerea consumului de combustibil. In continuare, vom vorbi pe larg despre tot ce presupune o resoftare auto.

Intrebari frecvente

Va fi afectat motorul pe termen lung?

Nu. Toate modificarile sunt facute in parametrii admisi de producator si se incadreaza in tolerantele componentelor motorului. Motoarele de pe masinile de serie sunt concepute cu o marja de siguranta de pana la 40-50%, iar aceasta marja difera bineinteles de la o motorizare la alta. Ne putem da seama de acest lucru cand vedem 2 masini din aceeasi gama cu aceeasi motorizare, dar cu output de putere diferit. Exemplu: Mini One 1.5T 75 CP vs Mini Contryman 1.5T 135 CP - aceeasi motorizare pusa pe 2 masini diferite, dar cu limitari de putere diferite din cauza softului ECU.

Va creste consumul?

Nu. De cele mai multe ori consumul va scadea cu pana la 10-15%, fata de consumul actual, daca este pastrat acelasi stil de condus.

Cat dureaza procesul de resoftare?

Procesul poate varia in functie de modelul de ECU al masinii si de tipul operatiunii de citire/scriere. De obicei dureaza in jur de 1-2 ore, dar sunt si exceptii.

Ce garantie am?

Toate softurile au garantie pe viata in baza facturii. Garantia se refera strict la softul instalat in unitatea de control a motorului (ECU). Orice interventie neautorizata asupra softului instalat de noi duce la invalidarea garantiei.

Pot reveni la softul original al masinii?

Asiguram, in mod gratuit, rescrierea softului original tuturor clientilor nostri. Sunt excluse din aceasta categorie masinile care au suferit interventii neautorizate de noi asupra ECU/TCU.

Pot service-urile autorizate/reprezentatele auto detecta schimbarile din soft?

Aceasta este cea mai frecventa intrebarea venita din partea clientilor care inca au autoturismul in garantie. Pe scurt, raspunsul este nu. Dealerii auto nu pot citi softul masinii si nici nu-l pot compara cu cel original. Singurul lucru pe care acestia il practica este rescrierea completa a softului, atunci cand apar update-uri de la producator sau cand se inlocuiesc diferite piese. In cazul acesta, toate modificarile facute vor fi pierdute, insa vi le putem reface gratuit pe baza softului nou.

Unde sunt modificate softurile?

DailyDriven este dealer Quantum Tuning UK, una dintre cele mai mari firme de tuning din lume si cea mai mare din Marea Britanie, cu peste 1.000 de dealeri la nivel mondial si peste 50.000 de autovehicule resoftate anual. Softurile sunt dezvoltate si testate in prealabil pe Dyno de inginerii Quantum Tuning. Toate operatiunile sunt executate cu aparatura originala Alientech, cu certificat de autenticitate.

De ce este nevoie de soft auto?

In ziua de astazi, puterea si performanta celor mai multe masini sunt reduse, nu neaparat de factori mecanici, ci de software-ul care controleaza computerul motorului.

Atunci cand masina ta a parasit fabrica ca un autovehicul nou, sunt mari sanse ca performantele ei sa fi fost reduse intentionat. Este un lucru stiut ca producatorii de masini programeaza unitatile de control (ecu) astfel incat sa nu atinga performanta maxima.

Unul dintre motive este dorinta de a se incadra in obiectivele si in target-urile de eficienta fixate la inceputul procesului de productie.

Micsorarea performantelor permite producatorilor sa lanseze un model mai sport cu un motor mai eficient, prin simpla reprogramare a unitatii centrale de control, la care se pot adauga mici modificari de design.

Un alt motiv este faptul ca producatorii vor sa vanda masinile peste tot in lume, ceea ce inseamna ca setarile unitatii de control trebuie sa ia in considerare toate tipurile de clima, legi/restrictii, dar si calitatea variata a combustibililor.

Ce inseamna chip tuning?

Poate fi vorba despre modificarea softului original al masinii sau adaugarea unui alt dispozitiv care va comanda ECU. Chip tuningul este folosit pentru a creste puterea masinii ori pentru a scadea emisiile sau pentru un consum mai mic de combustibil.

Va sfatuim sa evitati dispozitivele fizice de tip “chip tuning” care se instaleaza fizic pe masina. Tot ce fac acestea este sa altereze semnalele trimise de ECU catre senzorii si componentelor motorului si sa le pacaleasca sa functioneze cu alte valori. Nu spunem ca unele dintre ele nu sunt bune, dar majoritatea chiar nu fac ceea ce ar trebui sa faca.

Cum se modifica softul masinii?

Procesul de resoftare este simplu: folosind aparatura de ultima generatie de la Alientech putem extrage si citi harta initiala a masinii. Dupa citire, parametri cheie vor fi modificati pentru a obtine un randament mai bun. Dupa ce modificarile au fost implementate, softul vechi este inlocuit cu cel imbunatatit folosind aceeasi aparatura.

Resoftarea nu presupune nicio interventie/modificare fizica asupra motorului, intregul proces fiind realizat prin modificarea software-ului.

Un soft auto bine optimizat poate imbunatati dramatic puterea si cuplul motorului, ofera o acceleratie mai responsiva, fara intarzieri, si, in general, o masina mai placuta la condus.

Eliminarea restrictiilor inutile ale motorului poate imbunatati drastic performantele masinii, fara a fi nevoie de modificari aditionale.

Cine dezvolta softurile Stage 1 pentru DailyDriven?

Toate softurile oferite de Dailydriven sunt dezvoltate de Quantum Tuning UK, una dintre cele mai mari firme de tuning din lume. Echipa lor de ingineri testeaza pe Dyno toate hartile, inainte de a fi lansate pe piata.

Cu peste 50.000 de softuri auto realizate anual, de mai bine de 10 ani de zile, putem asigura orice client ca hartile Quantum Tuning UK sunt de o calitate superioara. De aceea, acestia ofera garantie pe viata si pe langa asta, garantia calitatii data de sutele de mii de clienti.

Cauti servicii de chiptuning in Bucuresti?

Ai ajuns unde trebuie, da click pe RESOFTARI in partea de sus a articolului, completeaza formularul si poti cere o oferta pentru chiptuning daca esti din Bucuresti sau Ilfov, sau ai posibilitatea sa ajungi la noi.

Cum afecteaza resoftarea motorului consumul masinii?

In multe cercuri de pasionati de automobile, circula vorba ca chip tuningul/softul auto nu are efecte asupra consumului de combustibil. In realitate, nu este adevarat. Resoftarea ofera masinii cuplu mai mare la turatii mai joase ceea ce inseamna, in medie, o scadere a consumul cu 10% fata de consumul actual.

Vrei sa cresti puterea masinii sau ai probleme de soft de remediat? Da click pe bannerul de mai jos.

Multi soferi sustin insa ca dupa resoftare consumul a crescut? De ce oare? Pentru ca multi soferi au tendinta sa-si conduca masinile cu mai mult entuziasm dupa ce ele au fost imbunatatite. Vor accelera mai des si mai repede, pentru a se bucura de diferenta de performanta. Toate aceste lucruri pot duce la un consum sporit.

Schimbarea mai rapida a vitezelor, condusul cu viteza mare, accelerarile si franarile bruste sunt factori care pot mari consumul dupa resoftare, insa principalul “vinovat” nu este noul soft imbunatatit al masinii, ci soferul. Pana la urma, orice masina consuma mai mult daca este mereu folosita in regim sportiv.

Pe de alta parte, daca, pe langa computerul de bord, alegi sa iti imbunatatesti si stilul de condus pentru a se potrivi cu noile caracteristici ale masinii, poti mentine sau chiar scadea consumul de combustibil in aceleasi limite. O combinatie fericita intre resoftare si un stil de condus lin si cu grija fata de masina se vor reflecta pozitiv in consum.

Cu toate acestea, condusul nesanatos va avea aceleasi efecte si fara soft auto/chip tuning. Concluzia este ca resoftarea in sine nu este cea care afecteaza durata de viata a motorului, ci mai degraba stilul de condus.

Exista riscuri si dezavantaje dupa resoftare?

Chiar daca in general aduce imbunatatiri masinii tale, schimbarea softului vine la pachet cu o serie de dezavantaje. Daca detii un automobil nou, cel mai probabil resoftarea va invalida garantia. Aici depinde doar de tine daca alegi sa faci soft imediat dupa expirarea garantiei sau risti si o faci inainte.

Exista si posibilitatea de a produce daune motorului in urma resoftarii. Insa nu trebuie sa-ti faci prea multe griji, sansele sunt extrem de reduse. Cu toate acestea, majoritatea celor care realizeaza softuri auto ofera garantie pe viata pentru software-ul instalat.

Noi, la DailyDriven, inainte de a efectua o resoftare, scanam toate componentele care pot fi afectate de modificare parametrilor si daca depistam probleme majore, resoftarea nu va avea loc pana cand acestea nu sunt remediate.

Dupa resoftare, s-ar putea sa simti masina altfel la condus. Majoritatea soferilor au nevoie de cateva calatorii pentru a se adapta intr-o masina proaspat modificata, in vreme ce alti soferi s-ar putea sa nu o mai conduca niciodata la fel de confortabil ca inainte.

Din fericire, resoftarea este reversibila. Daca nu te simti bine la volan, poti reveni oricand la setarile din fabrica.

Ce trebuie sa iei in considerare inainte de instalarea unui soft auto?

Inainte de a lua decizia de a resofta masina, este bine sa ai in vedere cateva aspecte.

In primul rand, nu are rost sa resoftezi masina daca ea nu este intr-o conditie buna. Asadar, iti recomandam sa faci o verificare amanuntita a masinii inainte de a lua decizia.

Un alt aspect de care este bine sa tii cont este reprezentat de capabilitatile tale de sofer. Este bine sa fii constient de stilul tau de condus, cum poate fi acesta afectat de modificarile aduse masinii, dar si invers, precum si cat de multe „poti duce“ la volan, in termen de performante ale masinii.

Marci si modele suportate

Toata lista de marci si modele suportate o puteti gasi aici.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...