Merita sa faci soft sau Stage 1 la motor?

Merita sa faci soft sau Stage 1 la motor?

Cu cat va creste puterea masinii mele dupa modificarea softului?

Acum poti afla foarte usor cum se vor imbunatati performantele masinii tale dupa stage 1. Da scroll pana in partea de sus a acestei pagini, apasa pe TUNING, alege marca, modelul si motorul si dupa vei vedea exact ce putere va scoate masina dupa chiptuning.

Dupa ce alegi marca, masina si motorul vei afla exact cu cati cai va creste puterea masinii si la ce cuplu motor va ajunge dupa modificarea softului.

Pret Stage 1 la masina? Cat te costa sa modifici softul masinii?

Un soft de calitate, testat in prealabil, te va costa la noi 299 de euro indiferent de masina. In unele cazuri speciale se poate adauga o taxa de deplasare in cazul in care clientul este la o distanta foarte mare fata de sediu si alege ca softul sa fie instalat la adresa clientului.

 

Care sunt avantajele resoftarii motorului ( Stage 1 Tuning) ?

Este oare posibil sa imbunatatesti performantele motorului fara sa recurgi la modificari fizice? Daca raspunsul tau este da, inseamna ca esti familiar cu resoftarea sau chip tuning.. Daca raspunsul este nu, vei afla in continuare totul despre acest proces.

Resoftarea ( modificarea softului auto ) inseamna inlocuirea software-ului implicit al unitatii de control a motorului (ECU), cu un nou software, programat sa creasca performantele masinii.

Vehiculele moderne sunt echipate cu computere de bord care au o plaja larga de responsabilitati, controland functii precum injectia de combustibil, senzori, fluxul de aer, presiunea din turbina, raspunsul pedalei de acceleratie si multe altele.

Prin chiptuning poti customiza functiile si imbunatati performantele automobilului. In continuare, vom vorbi pe larg despre tot ce presupune o resoftare. Subiectele pe care le vom aborda in acest articol sunt: avantajele/dezavantajele resoftarii, pret stage 1, ce program este folosit pentru resoftare, cum este influentat consumul dupa modificarea softului si cel mai important, cum afli ce performanete noi va scoate masina ta dupa stage 1.

Citeste si despre: motor in 2 timpi vs motor in 4 timpi

 

De ce este nevoie de resoftare?

In ziua de astazi, puterea si performanta celor mai multe masini sunt reduse, nu neaparat de factori mecanici, ci de software-ul care controleaza computerul motorului.

Atunci cand masina ta a parasit fabrica ca un autovehicul nou, sunt mari sanse ca performantele ei sa fi fost reduse intentionat. Este un lucru stiut ca producatorii de masini programeaza unitatile de control astfel incat sa nu atinga performanta maxima.

Unul dintre motive este dorinta de a se incadra in obiectivele si in target-urile de eficienta fixate la inceputul procesului de productie.

Micsorarea performantelor permite producatorilor sa lanseze un model mai sport cu un motor mai eficient, prin simpla reprogramare a unitatii centrale de control, la care se pot adauga mici modificari de design.

Un alt motiv este faptul ca producatorii vor sa vanda masinile peste tot in lume, ceea ce inseamna ca setarile unitatii de control trebuie sa ia in considerare toate tipurile de clima, legi/restrictii, dar si calitatea variata a combustibililor.

 

Ce inseamna chip tuning?

Poate fi vorba despre modificarea softului original al masinii sau adaugarea unui alt aparat care va comanda ECU. Chiptuningul este folosit pentru a creste puterea masinii ori pentru a scadea emisiile sau pentru un consum mai mic de combustibil.  

 

Cum se modifica softul masinii?

Procesul de resoftare este simplu: folosind aparatura de ultima generatie de la Alientech putem extrage si citi harta initiala a masinii. Dupa citire, parametri cheie se modifica. Dupa ce modificarile au fost implementare, softul vechi este inlocuit cu cel imbunatatit folosind aceeasi aparatura care a citit softul initial.

Resoftarea nu presupune nicio interventie/modificare fizica asupra motorului, intregul proces fiind realizat prin modificarea software-ului.

Resoftarea poate imbunatati dramatic puterea si cuplul motorului, ofera o acceleratie mai responsiva, fara intarzieri, si, in general, o masina mai placuta la condus.

Eliminarea restrictiilor inutile ale motorului poate imbunatati drastic performantele masinii, fara a fi nevoie de modificari aditionale.

 

Cine dezvolta softurile pentru Stage 1 de la DailyDriven?

Toate softurile sunt facute de catre una dintre cele mai mari firme de tuning din lume, Quantum Tuning din UK. Echipa lor de ingineri testeaza pe stand Dyno hartile inainte de a fi lansate pe piata. 

Quantum Tuning face peste 50.000 de resoftari pe an de mai bine de 10 ani asa ca alegand un soft de la ei vine si cu o garantie pe viata si pe langa asta, garantia calitatii data de sutele de mii de clienti.

Merita sa faci resoftare sau Stage 1?

Noi spunem simplu, DA.

Sunt multe motive care te pot determina sa alegi resoftarea. In primul rand, vei observa ca motorul masinii tale va raspunde mai bine atunci cand apesi acceleratia.

Puterea si cuplul vor fi si ele imbunatatite vizibil. Siguranta la volan va creste, datorita depasirilor mai sigure. 

Resoftarea este cea mai eficienta in cazul motoarelor cu turbina, fie ca sunt pe benzina sau motorina.

Este important de tinut minte ca nu toate automobilele pot fi resoftate, motivul fiind de obicei varsta inaintata. In general, masinile produse inainte de anul 2000 sunt prea vechi ca sa mai poata fi imbunatatite prin resoftare. De asemenea, multe masini japoneze nu pot fi resoftate.

Citeste si despre: motor pe benzina sau motor pe motorina

Cum afecteaza resoftarea motorului consumul masinii?

In multe cercuri de pasionati de automobile, circula vorba ca resoftarea nu are efecte asupra consumului de combustibil. In realitate, nu este adevarat. Resoftarea ofera masinii cuplu mai mare la turatii mai joase ceea ce inseamna, in medie, o scadere a consumul cu 5%.

Multi soferi sustin insa ca dupa resoftare consumul le-a crescut? De ce oare ?

Pentru ca multi soferi au tendinta sa-si conduca masinile cu mai mult entuziasm dupa ce ele au fost imbunatatite. Ei vor accelera mai des si mai repede, pentru a se bucura de diferenta de performanta. Toate aceste lucruri pot duce la un consum sporit.

Schimbarea mai rapida a vitezelor, condusul cu viteza mare, accelerarile si franarile bruste sunt factori care pot mari consumul dupa resoftare, insa principalul "vinovat" nu este noul soft imbunatatit al masinii, ci chiar soferul.

Pe de alta parte, daca, pe langa computerul de bord, alegi sa iti imbunatatesti si stilul de condus pentru a se potrivi cu noile caracteristici ale masinii, poti mentine sau chiar scadea consumul de combustibil in aceleasi limite. O combinatie fericita intre resoftare si un stil de condus lin si cu grija fata de masina se vor reflecta pozitiv in consum.

Cu toate acestea, condusul nesanatos va avea aceleasi efecte si fara resoftare. Concluzia este ca resoftarea in sine nu este cea care afecteaza durata de viata a motorului, ci mai degraba stilul de condus.

Exista riscuri si dezavantaje pentru stage 1?

Chiar daca in general aduce imbunatatiri masinii tale, resoftarea vine la pachet cu o serie de dezavantaje. Daca detii un automobil nou, cel mai probabil resoftarea va invalida garantia.

Aici depinde doar de tine daca alegi sa faci resoftarea imediat dupa expirarea garantiei sau risti si o faci inainte.

Exista si posibilitatea de a produce daune motorului in urma resoftarii. Insa nu trebuie sa-ti faci prea multe griji, sansele sunt extrem de reduse. Cu toate acestea, majoritatea celor care efectueaza resoftari ofera garantie pe viata pentru software-ul instalat.

Noi, la DailyDriven, inainte de a efectua o resoftare, scanam toate componentele care pot fi afectate de resoftare si daca ( de exemplu injectoarele au probleme ) resoftarea nu va avea loc pana cand aceste componente nu vor fi reparate.

Dupa resoftare, s-ar putea sa simti masina altfel la condus. Majoritatea soferilor au nevoie de cateva calatorii pentru a se adapta intr-o masina proaspat modificata, in vreme ce alti soferi s-ar putea sa nu o mai conduca niciodata la fel de confortabil ca inainte.

Din fericire, resoftarea este reversibila. Daca nu te simti bine la volan, poti reveni oricand la setarile din fabrica.

 

Consideratii inainte de resoftare

Inainte de a lua decizia de a resofta masina, este bine sa ai in vedere cateva aspecte.

In primul rand, nu are rost sa resoftezi masina daca ea nu este intr-o conditie buna. Asadar, iti recomandam sa faci o verificare amanuntita a masinii inainte de a lua decizia.

Un alt aspect de care este bine sa tii cont este reprezentat de capabilitatile tale de sofer. Este bine sa fii constient de stilul tau de condus, cum poate fi acesta afectat de modificarile aduse masinii, dar si invers, precum si cat de multe „poti duce” la volan, in termen de performante ale masinii.

Citeste si despre: masinile autonome, masinile care se conduc singure

 

Articole similare
Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?

Cum sa prelungesti viata anvelopelor masinii tale?

Cum sa prelungesti viata anvelopelor masinii tale?

Anvelopele se tocesc prin contact cu solul. Orice derapaj, controlat sau nu, pierdere a aderentei solicita mult anvelopa.

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

Martor airbag aprins in bord?

Martor airbag aprins in bord?

Este important sa remediati orice problema legata de sistemul airbag, deoarece airbag-urile va salveaza viata in caz de accident.

Care este diferenta dintre cuplu si cai putere?

Care este diferenta dintre cuplu si cai putere?

Unii considera ca masina lor este mai rapida pentru ca are mai multi cai putere, altii striga din varful dealului: cuplul este cel mai important.

Vibratii la motor?

Vibratii la motor?

Conducand masina zi de zi risti sa treci prin tot felul de fenomene pe care nu stii exact in ce categorie sa le incadrezi.

Ce sa faci cand se aprinde becul de la ulei?

Ce sa faci cand se aprinde becul de la ulei?

Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Motor pe benzina sau motor pe motorina?

Motor pe benzina sau motor pe motorina?

In momentul in care te decizi sa achizitionezi o masina, una dintre cele mai mari polemici peste care vei da este intre motoarele pe benzina si diesel.

Cap bara: Ce este capul de bara si ce face?

Cap bara: Ce este capul de bara si ce face?

Atunci cand capul de bara este defect suspensia fata se slabeste. Cu cat suspensia se slabeste mai mult, soferul o sa simta vibratii in volan.

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Sa refac sau sa schimb motorul?

Sa refac sau sa schimb motorul?

Segmentarea unui motor stricat poate fi o optiune mai convenabila decat inlocuirea lui completa.

Cod eroare OBD2 P2041

Cod eroare OBD2 P2041

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor de presiune a aerului - tensiune oscilanta.

Cum au luat fiinta celebrele jante BBS?

Cum au luat fiinta celebrele jante BBS?

BBS-Mahle au venit ca o adevarata revolutie. Atunci, marea majoritate a jantelor auto erau de 13 si 15 inchi si satisfaceau peste 90% din nevoile soferilor.

Cel mai fiabil motor? Diesel sau benzina

Cel mai fiabil motor? Diesel sau benzina

Care este cel mai fiabil motor din lume? Care motor este de ales, diesel sau benzina? Ce inseamna fiabilitatea motorului.

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina folosita.

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.

Ulei motor: sintetic sau natural?

Ulei motor: sintetic sau natural?

Cand circula uleiul prin motor, poate aduna reziduri. Dupa o perioada uleiurile normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.

Simptome senzor de impulsuri aprindere defect

Simptome senzor de impulsuri aprindere defect

Cum se comporta masina cand senzorul de impulsuri aprindere ( senzorul pozitie ax cu came ) este defect? Ce trebuie sa faci? Cum sa il cureti?

Ce sa faci daca ai ramas fara combustibil?

Ce sa faci daca ai ramas fara combustibil?

In acest articol vom vorbi despre ce trebuie sa faci daca ramani fara combustibil in mijlocul drumului sau asa cum mai este numita popular “pana prostului”.

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzorul de presiune al colectorului, cunoscut si sub denumirea de senzor de presiune absoluta, este parte integranta a sistemului motorului vehiculului.

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".

Verde intermitent la semafor - Esti obligat sa eliberezi banda 1?

Verde intermitent la semafor - Esti obligat sa eliberezi banda 1?

Daca marcajul atribuit primei benzi permite si deplasarea in directia inainte, conducatorii auto au dreptul de a o folosi.

Cutia Multitronic. Istoric, defectiuni, fiabilitate.

Cutia Multitronic. Istoric, defectiuni, fiabilitate.

Cutia multitronic este performanta si pune in evidenta puterea si cuplul motorului, astfel imbina performanta (in modul Sport), economia de combustibil.

Ce sa faci cand ramai fara servodirectie?

Ce sa faci cand ramai fara servodirectie?

Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a evita toate acestea este sa va asigurati ca lichidul de servo este schimbat in mod regulat.

Zgomote provenite de la motor

Zgomote provenite de la motor

Un zgomot la nivelul motorului poate indica o defectiune majora sau o performanta scazuta a acestuia.

Sa curat sau sa inlocuiesc catalizatorul?

Sa curat sau sa inlocuiesc catalizatorul?

Daca ati fost recent la ITP si ati fost respins din cauza emisiilor, probabil cauza este un convertor catalitic (catalizator) infundat sau murdar.

Probleme care cauzeaza vibratii la motor

Probleme care cauzeaza vibratii la motor

Cele mai frecvente 5 cauze care pot determina aparitia de vibratii la nivelul motorului si al caroseriei.