Mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala

Mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala

Daca vom tine cont de o serie de mituri privind acest subiect si anume ce masina sa alegem dintre cea cu transmisie automata vs cea manuala vom avea parte de o decizie destul de grea.

Specialistii in domeniul auto din tara noastra afirma ca vanzarile de masini cu transmisie automata sunt net inferioare fata de cele cu cutie de viteze manuala.

Unul dintre miturile privind masinile cu transmisie automata este acela ca daca nu schimbi uleiul in cutia de viteze aceasta va ceda.

Da, putem spune ca acesta este un mit adevarat, o cutie de viteze care nu este bine ingrijita cedeaza. Insa diferenta dintre cea cu o cutie manuala si cea automata, din punctul de vedere al schimbului de ulei, este de doar 10.000 km.

Trebuie sa luam in considerare faptul si anume ca si in cazul masinilor cu transmisie manuala trebuie schimbat uleiul doar ca aici acest lucru trebuie facut mai repede cu 10.000 km comparativ cu cele automate.

Citeste si despre: cum functioneaza filtrul de transmisie

Motivul ca o masina automata ar consuma mai mult decat una manuala nu este unul suficient de argumentat incat cineva sa aleaga o cutie manuala in detrimentul uneia automate.

Este adevarat si anume ca, consumul poate fi mai mare cu 1% insa acesta este amortizat de faptul ca atunci cand conducem in oras motorul este mai protejat de supraturatii sau subturatii.

Oricum depinde mult de tipul transmisiei dar in zilele noastre avem norocul de a fi rasfatati cu cateva variante la alegere. 

In cazul in care ne gandim sa ne achizitionam o masina cu o cutie manuala avem o serie de avantaje, insa sa nu uitam ca si in cazul celei automate dispunem de alte lucruri utile.

La cea cu o cutie manuala intalnim un consum redus de combustibil ceea ce in cazul masinilor automate mai vechi consumul a fost considerabil unul mai mare in comparatie cu cele manuale.

Pretul de achizitie ar fi unul mai mic, masinile vin echipate standard cu o cutie manuala, fapt ce inseamna ca nu trebuie sa platim in plus pentru aceasta dotare. 

Mitul precum ca masina automata consuma ceva mai mult, cam asa e. Pentru a nu intalni situatia in care motorul sa nu moara este nevoie de o turatie ceva mai mare la ralanti atunci cand masina este scoasa din viteza si nu se apasa pedala de acceleratie. Insa cutiile moderne cu dublu ambreiaj sau cele care detin setari economice, sport, sau normal au cam aceleasi valori de consum. 

Astazi cutiile de viteze automate sunt echipate cu un sistem CVT (transmisie variabila continua), care gaseste combinatia perfecta intre viteza, eficienta si consum. Acesta din urma ramane in specificatii putin mai mare, dar tot este mai putin semnificativ.

In zilele noastre cutiile automate au ajuns sa fie atat de performante, lucru valabil pentru cutiile cu dublu ambreiaj, incat ajung sa aiba un consum apropiat sau chiar egal cu cel al cutiilor manuale. 

Un alt avantaj ar fi acela legat de costurile mici de intretinere ale masinii manuale, repararea unei masini cu o cutie manuala se va face mult mai usor decat cea cu o transmisie automata.

De asemenea costurile de reparatie sunt semnificativ mai mari in cazul celei automate, deoarece aceasta are un mecanism mai complex. Mitul porneste de fapt de la complexitatea mecanismului si presupune de fapt ca o cutie de viteze automata nu poate fi reparata.

Aceasta defectiune se poate datora unui subansamblu si aici enumeram hidro-convertizorul, sistemul de racire al uleiului, calculatorul cutiei de viteze, maneta de comanda sau chiar instalatia electrica a cutiei.

Citeste si despre: probleme ale transmisiei manuale

Un alt mit este acela precum ca transmisiile automate se strica mai usor decat cele manuale ceea ce este total gresit.

Un  exemplu bun este cel al americanilor unde lucrurile stau total invers comparativ cu tara noastra, si anume in cazul lor intalnim 1 din 10 masini ca fiind cu transmisie manuala.

Acestia circula nestingherit, fara probleme, cu masinile automate. O cutie automata este la fel de fiabila ca una manuala daca ai grija de ea cum trebuie. 

Daca vorbim despre masina automata cu siguranta intalnim si la ea o serie de beneficii. Confortul pe care ti-l ofera aceasta permitandu-ti sa iti tii ambele maini pe volan pentru un control mai bun.

O cutie automata este mai usor de folosit chiar si pentru incepatori, desi unele mituri spun ca aceste masini ar fi pentru femei. Cu toate acestea nu credem ca aceste masini automate au fost gandite pentru femei, desi este cert ca unele femei se descurca mai usor in trafic conducand cele cu o cutie automata. Dar sa nu uitam ca si barbatii beneficiaza de acest fapt si anume ca este mai usor de condus o masina de genul acesta. 

Se mai spune faptul ca aceasta cutie automata ar fi "destinata" persoanelor lenese. Daca stam sa ne gandim logic, cutia manuala necesita un efort mai mare, apesi pedala, schimbi viteza. Poate ca la un drum lung, pe autostrada nu e o diferenta mare insa in oras, in trafic, schimbatorul manual te oboseste. Desi daca detii o masina cu o cutie automata nu inseamna ca esti o persoana lenesa ci una inteligenta. 

Stim prea bine ce se intampla uneori la plecarea din rampa in cazul celor manuale, motorul se poate opri, pe cand la cele dotate cu transmisie automata iti permit sa pleci din rampa fara ca acest lucru sa se intample.

Acelasi lucru este valabil si in cazul pornirii de pe loc, nu este necesar sa ai o anumita experienta pentru o plecare lina de la semafor si sa nu intalnesti situatia penibila in care motorul ti se opreste iar tu esti claxonat. 

Cand vorbim de o masina dotata cu o cutie manuala avem parte de uzura ambreiajului prin folosirea regulata si necorespunzatoare a acestuia.

Cand vorbim de cutiile automate conventionale si nu de cele cu dublu ambreiaj, atunci putem spune ca acestea afecteaza performantele unei masini.

Lucrul acesta se observa atunci cand apasam puternic pedala de acceleratie la podea si observam ca pe moment nu se intampla nimic. Acest fapt se intampla pentru ca trecerea de la o treapta inferioara la una superioara se face cu o mica intarziere. 

Surprinzator sau nu masina automata are costuri mai mici de rulare si intretinere ca una manuala. Un bun exemplu este acela ca aici nu ai un kit de ambreiaj pe care sa il schimbi, pe cand in cazul celei manuale te va costa peste 1000 lei un schimb de ambreiaj, cu tot cu manopera sa. 

Daca pana acum cativa ani costul achizitionarii unei masini automate era ceva mai ridicat, in zilele noastre aproape toti producatorii ofera la acelasi pret cutia automata sau eventual pentru o suma modica in plus.

Intalnim in aceste timpuri diverse branduri auto, majoritatea premium, de la care nu mai poti cumpara o masina decat cu transmisie automata. 

Putem spune ca masinile cu o cutie automata au devenit mult mai performante ca cele manuale, schimba treptele mai repede,  pot fi setate mai usor si sunt mai rezistente. Unii specialisti declara ca a inceput moartea masinilor cu transmisie manuala si ca cea automata prezinta mai multe avantaje decat una manuala.

Cu toate acestea numarul persoanelor sceptice in privinta masinilor cu o cutie automata este inca destul de mare.

Citeste si despre: cutie de viteze manuala sau automata

Sursa foto: carfromjapan.com, ratelab.ca, carfax.eu

Articole similare
Mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala

Mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala

Putem spune ca masinile cu o cutie automata au devenit mult mai performante ca cele manuale, schimba treptele mai repede, sunt mai rezistente.

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor vedea la functionarea corecta a masinii tale.

Prea mult ulei in cutia de viteze?

Prea mult ulei in cutia de viteze?

In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.

11 modalitati de a reduce consumul de combustibil

11 modalitati de a reduce consumul de combustibil

Modalitati prin care puteti sa minimizati consumul de combustibil al masinii. Speram ca le veti pune in aplicare si se vor dovedi a fi de ajutor pe viitor.

5 Mituri de intretinere a masinilor care sunt de fapt false

5 Mituri de intretinere a masinilor care sunt de fapt false

Vezi 5 mituri false despre cum sa mentii masina tot timpul mai tanara.

Top 5 mituri legate de ce are voie sa faca politistul de la Rutiera cand te opreste in trafic

Top 5 mituri legate de ce are voie sa faca politistul de la Rutiera cand te opreste in trafic

In mediul online circula multe zvonuri referitor la comportamentul politistilor fata de soferii opriti in trafic. Desi exista pareri referitoare la faptul ca politistul.

Poti sa folosesti ulei vegetal in loc de carburant?

Poti sa folosesti ulei vegetal in loc de carburant?

Avand in vedere cresterea fulminanta a preturilor la combustibil, tot mai multi soferi cauta variante alternative pentru a reduce

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Un lucru este cert si anume faptul ca anvelopele sunt singurul punct de contact intre vehicul si carosabil.