Oprirea aerului conditionat economiseste combustibil?

Oprirea aerului conditionat economiseste combustibil?

Avand in vedere preturile actuale ale combustibililor, care continua sa creasca, majoritatea soferilor urmaresc sa economiseasca cat mai mult carburant, atunci cand este posibil. Pe langa variantele clasice, prin care putem limita drumurile parcurse cu masina sau sa conducem la consum, mai exista o varianta prin care putem sa economisim combustibil.

Aerul conditionat este un consumator important de combustibil. In medie, atunci cand circulam cu sistemul AC pornit, consumul va creste cu 5-10%, in functie de temperatura exterioara si de cat de tare este racit aerul.

Pe de alta parte, sistemul A/C are o functie foarte utila si este destul de greu sa conducem vara, pe o caldura torida, fara a folosi climatizarea. Prin coborarea geamului autoturismului putem regla oarecum temperatura din habitaclu, dar nu o vom putea mentine la o temperatura la fel de scazuta ca si atunci cand folosim aerul conditionat.

Mai mult, in functie de modelul autoturismului, atunci cand geamurile sunt coborate, rezistenta la inaintare a autovehiculului va creste, ceea ce va duce la o crestere a consumului de combustibil.

Acestea fiind spuse, pentru unele autoturisme oprirea sistemului de aer conditionat va realiza o economie de combustibil, in timp ce pentru altele, nu. Este important sa aflati cu exactitate cu cat creste consumul dumneavoastra atunci cand folositi sistemul A/C. In cazul masinilor moderne, sistemul este foarte bine construit, iar atunci cand folosim functia de recirculare consumul nu va creste cu mai mult de 3%.

Pe de alta parte, la masinile mai vechi, care au sisteme rudimentare, daca temperatura exterioara este foarte crescuta ne putem confrunta si cu cresteri de 10%. Astfel, cel mai simplu mod este de a realiza o comparatie intre consumul cu A/C pornit si consumul cu geamurile coborate. Acesta va trebui corelat si cu nivelul de confort resimtit de catre pasageri in timpul mersului si doar dupa aceea putem hotari daca aplicam sau nu aceasta metoda de a economisi carburant.

sursa foto: https://www.autodeal.com.ph/

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...