Pasajul Unirii: cum ar fi trebuit sa arate limitatorul de inaltime astfel incat pasagerii sa nu pateasca nimic!

Pasajul Unirii: cum ar fi trebuit sa arate limitatorul de inaltime astfel incat pasagerii sa nu pateasca nimic!

Ce spun expertii despre accidentul care a facut inconjurul Romaniei si in care, din pacate, un om si-a pierdut viata. Noi consideram ca viata acestuia putea fi salvata daca acel limitator ar fi fost construit cum trebuie si nu facut parca special sa decapiteze oameni.

Titi Aur: Cred că acel parapet a fost construit greșit

„A doua greșeală, care este coroborată cu greșeala șoferului, este că acel parapet a fost construit, din punctul meu de vedere, nefiind specialist, greșit. Un astfel de delimitator fie nu mișcă sub nicio formă și mașina se împinge în el, însă el rămâne acolo, sau este gândit în așa fel încât să cedeze la un moment dat. Acest parapet a dus la agravarea greșelii făcute de șofer“, a precizat Titi Aur.

„Infrastructura rutieră a agravat greșeala omului“

„Dintre cele trei elemente care contribuie de obicei la un accident, adică omul, drumul sau mașina, aici au fost două elemente care au greșit, omul și drumul, dar nu drumul în sine, ci parte din infrastructură, adică acel limitator de înălțime, care a agravat greșeala omului. La fel ca atunci când, un parapet lateral care trebuiee să te protejeze când scapi mașina de sub control, s-ar transforma în suliță și ar intra și te-ar omorî în mașină. Exact același lucru s-a întâmplat cu această delimitare.

Nu a fost gândit ca atunci când se intră în el, fie să fie nemișcat indiferent cu ce intri, fie să se deplaseze și să cedeze, dar să nu afecteze mașina atât de tare. El a fost agățat, a fost înclinat, dar a fost foarte bine ancorat în pământ și nu a cedat. Bineînțeles că atunci când a fost dus în față, a scăzut înălțimea și a afectat autocarul“, a spus Titi Aur, potrivit DcNews.

Potrivit g4media.ro, specialiştii în siguranţă rutieră spun că poarta din fier care a strivit autocarul nu ar fi trebuit să se desprindă din structura de beton.

„Era prinsă pe o fundaţie supraterană. Atenţie, fundaţia supraterană din punct de vedere al siguranţei rutiere nu ar trebuie să existe. Era o fundaţie supraterană pe care erau puse nişte şuruburi subţiri.

În momentul în care portalul a fost izbit, şuruburile au ieşit, deci nu aveau un sistem interior care să le susţină. Au ieşit din fundaţia de beton şi portalul a cazut strâmbând structura autocarului. De fapt, sub portal trebuie să existe o fundaţie din beton armat de 16-20 m3“, declara Valentin Ciobanu, specialist în siguranţă rutieră.

Tot acesta afirmă că limitatorul de înălţime, pentru a putea fi dat în folosintă, trebuia să aibă nişte avize de construire emise în baza un proiect tehnic. Lucru neclarificat până acum de cei responsabili.

„Ar trebui să se facă o verificare pe proiectul tehnic care trebuie să existe înainte de aprobarea de construire a oricarei construcţii de pe drumul public. La ce a fost dimensionată si daca acel proiect a fost verificat.“, este de părere Valentin Ciobanu.

Într-un răspuns pentru TVR, Primăria Sectorului 4, cea care a modernizat pasajul pentru 12 milioane de euro, s-a limitat în a transmite doar ca va oferi „tot suportul necesar autoritatilor competente în gestionarea acestei situatii“. Cu alte ocazii, Primaria de Sector la unison cu Inspectoratul de Stat in Constructii au afirmat ca modernizarea pasajului a fost facută cu respectarea tuturor normelor in vigoare.

„În cadrul acestei verificări, inspectorii ISC au analizat o serie de documente pe care atât Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti, cât şi executantul şi proiectantul lucrărilor le-au pus la dispoziţie şi din care reiese faptul că au fost respectate legislaţia în vigoare, proiectul tehnic, precum şi recomandările/măsurile dispuse de expertul tehnic în vederea punerii în siguranţă şi reabilitării Pasajului Unirii“, se arată într-un comunicat al Primăriei Sectorului 4.

Cu alte cuvinte, oamenii astia voiau ca acea poarta sa stea nemiscata si sa rada tot acoperisul autocarului cu tot cu frezele oamenilor din interior, in loc sa il gandim ca o masura de atentionare. Deci problema pe care o vad specialistii in siguranta este ca poarta aia nu a fost ancorata in 20 m3 de beton. Sa stea atat de bine incat nici sa nu se clinteasca la cel mai mare impact, pasajul sa fie intreg, autocarele sa se strice, soferul sa fie de vina. Ok soferul a gresit-o dar ce vina a avut pasagerul care a murit? Venim si noi cu o propunere. Limitatoare ca in pozele de mai jos. Si cel mai obosit si prost sofer se prinde cand da cu autocarul in 20 de bari de metal care freaca tot acoperisul. Daca nu s-o prinde el, vreun pasager o auzi zgomotul ala infernal si s-o duce pana la sofer sa ii zica sa opreasca. In orice varianta, daca s-ar fi folosit astfel de porti si nu unele gandite sa nu le miste nici tancul, poate oamenii din autocar ar fi fost intregi acum. Asta asa, ca tot se vrea o tara ca in afara, macar sa invatam ceva de la ei.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Au fost patronii Euroins finantati de serviciile secrete?
Au fost patronii Euroins finantati de serviciile secrete?

In cadrul acestui articol vom prezenta o ancheta realizata de catre cei de la Libertatea. Acestia au incercat sa “ia urma banilor”...

Codul Rutier a fost macelarit, la doar cateva luni dupa ce pedepsele au fost inasprite
Codul Rutier a fost macelarit, la doar cateva luni dupa ce pedepsele au fost inasprite

Asa cum bine stim, Romania este pe primul loc in Uniunea Europeana la numarul accidentelor foarte grave si al mortalitatii pe sose...

Ce ar fi fost Romania cu 3200 de kilometri de autostrada, conform planului lui Nicolae Ceausescu?
Ce ar fi fost Romania cu 3200 de kilometri de autostrada, conform planului lui Nicolae Ceausescu?

Toate lucrurile in viata vin cu bune si cu rele … iar perioada comunista nu face exceptie de la regula. Nu ne vom permite sub nici...

Ofiter de Politie a fost prins drogat la volan. Urmeaza procesul de judecata.
Ofiter de Politie a fost prins drogat la volan. Urmeaza procesul de judecata.

In fiecare zi vedem mesaje din partea politiei care ne atentioneaza cu privire la condusul sub influenta bauturilor alcoolice sau...