Pornire la rece: de ce sta masina mai turata?

Pornire la rece: de ce sta masina mai turata?

In cazul in care conduceti foarte mult si parcurgeti un numar mare de kilometri zilnic, cel mai probabil ati observat ca atunci cand asteptati pe loc la semafor la ralanti turatia motorului este de 800-1000 rpm, in timp ce atunci cand porniti motorul la rece turatia acestuia ajunge chiar si la 1500 rpm. In cadrul acestui articol va vom explica de ce sta motorul mai turat atunci cand pornim masina la rece.

Practic, functionarea motorului la ralanti la un nivel de turatie mai ridicat decat in mod normal este o setare a computerului masinii prin care se doreste incalzirea motorului mai rapid, asa incat acesta sa ajunga la temperatura optima de functionare. Daca asteptati 5-10 minute pana cand motorul ajunge la 90 de grade celsius, veti observa ca turatia se stabilizeaza la un nivel de aproximativ 800 rpm.

In momentul in care pornim un motor la rece, o componenta denumita injector auxiliar de combustibil pulverizeaza mici cantitati de combustibil in colectorul de admisie, pentru a ajuta motorul sa se incalzeasca mai repede. Pentru a se realiza amestecul corect de aer-combustibil, clapeta de accelerati se deschide si creste in mod automat rotatiile motorului.

Avand in vedere explicatiile pe care le-am oferit pana acum, s-ar putea sa credeti ca este indicat sa turati mai tare motorul pentru a ajuta acest proces si a incalzi componentele masinii si mai repede. Cu toate acestea, nu este indicat sa faceti acest lucru si o astfel de operatiune poate fi chiar daunatoare motorului, motiv pentru care ar trebui sa lasam motorul sa se incalzeasca singur.

Este adevarat ca un nivel de turatie mai mare va ajuta la incalzirea mai rapida a motorului, dar daca faceti acest lucru in timp ce temperaturile exterioare sunt scazute si in consecinta fluxul de ulei este unul redus, din cauza lubrifierii insuficiente a componentelor motorului veti produce o uzura prematura a acestora si veti scadea durata de viata a motorului.

Citeste si...
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...

Motorul VW 2.5 litri TDI PD
Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Modelul 2.5 R5 TDI PD este urmatoarea generatie de motor diesel de 2,5 litri in linie dupa modelul 2.5 R5 TDI. Motorul a salvat di...

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi, dar a fos...

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8...