Programul pilot incercat de autoritatile germane in aceasta vara a venit cu rezultate remarcabile. Astfel, biletul de doar 9 euro pentru transportul cu trenurile regionale, metroul si autobuzul a fost un real succes.
Diminuarea taxei pe carburant in Germania
Inca din luna iunie 2022, puneam la dispozitia cititorilor nostri informatii potrivit carora aceste cresteri accelerate de preturi din ultima perioada, inclusiv cele legate de combustibil, au dezechilibrat bugetul populatiei germane.
In aceste conditii, Germania a apelat la diminuarea taxelor pe carburant, Bundestag si Bundesrat aproband acest plan odata cu data de 01.06. a.c.
Alimentele si energia din ce in ce mai costisitoare au obligat guvernul federal sa apeleze la implementarea unui numar de masuri, precum introducerea biletului de noua euro la transportul public si diminuarea taxelor legate de carburant.
Potrivit ziarulromanesc.de, conducatorii auto urmau sa beneficieze de pe urma acestor masuri odata cu diminuarea taxei de carburant, in timp ce pietonii aveau de castigat odata cu introducerea biletului ieftin pe perioada verii pentru transportul in comun.
Referitor la reducerea costului carburantilor, in conditiile in care cam jumatate din valoarea carburantului din Germania tine de impozitare, diminuarile de taxe au facut diferenta.
Astfel, povara fiscala pe benzina, in Germania, a scazut pentru o perioada cu 29.55 centi/l. , pana la 35.2 centi/l. plus TVA; in ceea ce priveste motorina, taxele s-au diminuat cu 14 centi/l. , pana la 16.7 centi/l. cu TVA.
In ceea ce priveste introducerea biletului de transport de doar 9 euro, cei de la spotmedia.ro mentioneaza faptul ca aceasta masura a ajutat la diminuarea fenomenului poluant cu aproximativ 1.8 milioane tone de dioxid de carbon, milioane de nemti renuntand la masinile personale in favoarea mijloacelor de transport public.
Potrivit specialistilor, emisiile de carbon in minus ar echivala cu poluarea cauzata de alimentarea cu energie a 350000 locuinte.
Potrivit The Guardian, de interes ar fi inclusiv introducerea unei limite de viteza pe autostrazile din Germania. Aceasta in conditiile in care un autoturism este responsabil de aproximativ 4.6 tone de dioxid de carbon eliberat in atmosfera, in decursul unui an.
In numai 3 luni de la momentul introducerii acestor masuri, in Germania s-au vandut 52 milioane tichete, dintre care a cincea parte a fost achizitionata de oameni care obisnuiau sa se deplaseze numai cu autoturismele personale.
Statistica privind destinatia utilizarii biletelor de 9 euro, potrivit spotmedia.ro:
- „50% le-au folosit pentru drumuri de zi cu zi, la cumparaturi sau la cabinetul medical;
- 40& le-au utilizat pentru a face vizite unor persoane;
- 37% le-au cumparat pentru a se deplasa la serviciu;
- 33% le-au luat pentru excursii de o zi.
Asociatia Companiilor de Transport din Germania (VDV), care a realizat cercetarea, pune reducerea emisiilor de dioxid de carbon pe numarul mare al calatorilor care au renuntat la masini in favoarea transportului public.
Programul care se incheie miercuri a contribuit si la franarea inflatiei, situata in prezent la 8%.
Cancelarul german Olaf Scholz, criticat pentru atitudinea sa considerata nonsalanta in fata cresterii preturilor combustibililor si a costului vietii in ultimele luni, a laudat programul si a catalogat biletele de 9 euro drept - cea mai buna idee a noastra - .“
La ora actuala, exista presiuni la nivel guvernamental pentru continuarea acestui program, existand si persoane din aparatul central care se opun, justificand aceasta pozitie prin subventionarea mult prea costisitoare in contextul exploziei preturilor la energie.
sursa foto: https://www.digi24.ro/