Radiatorul sistemului de aer conditionat este schimbatorul de caldura al sistemului. In zilele noastre, radiatorul este facut din aluminiu, insa in trecut, erau din cupru sau alama.
Radiatoarele de aer conditionat arata la fel ca cele ale sistemului de racire a motorului, numai ca sunt mai mici si de obicei amplasate in fata radiatorului mare sau in lateral, ele depind de aer pentru a isi raci continutul sau mai exact pentru a face schimbul de caldura.
La fel ca radiatoarele normale si evaporizatoarele, ele sunt contruite dintr-o serie de tuburi. Diferit fata de un evaporizator, al carui scop este sa atraga caldura, radiatorul AC trebuie sa elimine caldura.
Mai exact, ce face radiatorul AC?
El elimina caldura pe care freonul a captat-o atunci cand trecea prin evaporizator, practic raceste freonul. Freonul intra in radiator ca un gaz cu o presiune foarte mare si dupa ce este racit, el condenseaza si iese ca un lichid cu o presiune mare.
Radiatorul AC poate fi comparat cu radiatorul sistemului de racire al motorului. Radiatorul AC lasa caldura sa iasa in atmosfera la fel cum radiatorul elimina caldura pe care antigelul a preluat-o de la blocul motor.
Cum se poate strica radiatorul AC?
Fiind in fata masinii, ele pot sa se blocheze, mai ales primavara cand sunt multe insecte. Frunze, insecte, mici bucati de reziduuri pot ajunge pe suprafata lui si il pot bloca, el va avea o suprafata mai mica de contact cu aerul atmosferic si nu va mai functiona cum trebuie. Poti sa il cureti simplu, atunci cand speli masina.
Rareori se pot sparge din cauza conditiilor de drum, atunci cand o piatra il loveste. In cazul in care radiatorul este fisurat, el nu poate fi reparat si nici nu este indicat.
Sursa foto: knowhow.napaonline.com, youtube.com