Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade.

Ganditi-va ca acest proces se repeta de mai mult de 2.000 de ori pe minut si veti intelege cum un motor poate dezvolta atat de multa caldura, intr-un mod foarte rapid.

In timp ce sistemul de evacuare este conceput pentru a expulza gazele fierbinti de la motor dupa ce au fost arse, metalul inca absoarbe caldura si trebuie sa fie racit.

Aici, lichidul de racire pentru motor sau antigelul lucreaza impreuna cu sistemul de racire al vehiculului.

Vehiculele au un sistem de racire al motorului, prin care circula lichidul de racire sau antigelul prin interiorul unor fante in motor ca sa il pastreze rece si eficient.

Intelegerea de baza a lichidului de racire sau antigelului

Antigelul sau lichidul de racire motor este facut din etilenglicol sau propilen glicol ce ajuta la colectarea caldurii de la componentele motorului. In forma sa pura, este proiectat pentru a se extinde pe masura ce creste temperatura.

Din cauza asta, lichidul de racire al motorului se amesteca la un raport de 50/50 cu apa distilata si ar trebui inlocuit sau golit dupa cum este recomandat de producatorul vehiculului dumneavoastra.

Substantele chimice utilizate in lichidul de racire de motor ajuta de asemena la prevenirea inghetarii lichidului din motor in timpul temperaturilor scazute. De aici vine termenul de “antigel”.

Cu toate acestea, in cazul in care amestecul dumneavoastra de lichid de racire al motorului are mai multa apa decat antigel, va fi mai putin eficace in reducerea punctului de inghet.

In cazul in care lichidul de racire din motor ingheata, aceasta poate provoca spargerea unor componente cum ar fi o garnitura, un cilindru sau chiar blocul motor. In cazul in care acest lucru se intampla, pot urma alte defectari ale motorului.

Pot sa adaug antigel in procent de 100% in motor?

Se presupune ca daca cantitatea de lichid ce se afla inauntrul motorului dumneavoastra este mai mare, cu atat mai rece va rula – sau este mai putin probabil sa inghete. Cu toate acestea, substantele chimice din antigel sunt concepute pentru a se extinde cand se incalzesc.

In acest caz, aceasta poate provoca ruperea bobinei din interiorul radiatorului si creaza un nou potential de probleme de supraincalzire a motorului. Este recomandat sa se amestece lichidul de racire pentru motor cu apa distilata la un raport de 50/50.

Are lichidul de racire de motor sau antigelul si alte roluri?

Absolut! Contrar credintei populare, lichidul de racire de motor sau antigelul face mult mai mult decat pur si simplu sa raceasca motorul.

Unele dintre beneficiile suplimentare de a avea lichid de motor proaspat in interiorul sistemului de racire includ:

  • Eliminarea riscului de inghetare al lichidului de racire al motorului pe timpul iernii;
  • Prevenirea lichidului de racire al motorului de la fierbere pe timpul verii si scaderea punctului de fierbere al lichidului;
  • Reducerea aparitiei ruginii si coroziunilor la piesele metalice;
  • Pastrarea partilor din cauciuc, plastic si inox departe de coroziune;
  • Contribuie la reducerea electrolizei.

La ce se refera electroliza antigelului?

Cum apa sau lichidul de racire al motorului circula prin tuburi de racire, in cele din urma se descompun si pierd o parte din aciditatea naturala.

Atunci cand se intampla acest lucru, lichidul de racire poate deveni incarcat electric. Acest lucru este cunoscut sub numele de electroliza.

Cat timp nu este o cantitate semnificativa de energie, aceasta poate provoca anumite componente interne ale motorului (mai ales aluminiu) sa se uzeze mai devreme decat ar trebui.

Pentru a preveni acest lucru, lichidul de racire al motorului ar trebui golit asa cum este recomandat de producator.

Care este diferenta dintre lichidul de racire de motor si antigel?

In timp ce se presupune ca sunt unul si acelasi, sunt practic doua substante diferite. Lichidului de racire al motorului este lichidul care circula prin motor, in radiator si inapoi in motor.

Antigelul este un compus chimic folosit in componenta lichidului de racire al motorului pentru a reduce caldura si potentialul ca lichidul de racire al motorului sa inghete.

Exista diferite tipuri de antigel sau lichid de racire al motorului?

Tehnologia acid anorganica: Cunoscut ca “antigel verde sau galben”, IAT este frecvent folosit si amestecat cu apa distilata si, de obicei dureaza doar trei ani sau 50.000 km.

Tehnologia acid organica: OAT este considerat lichidul de racire cu durata lunga de viata sau antigelul portocaliu. In timp ce multi cred ca acesta poate dura pana la 180.000 km, ar trebui totusi sa fie eliminat cat de des este recomandat de catre producator.

Tehnologia hibrid acid organica: HOAT este o combinatie a celor doua de mai sus si este de obicei mentionata ca “globala” datorita specificatiei sau certificarii ratingului (care incepe cu litera “G”).

Ce lichid de racire al motorului ar trebui sa utilizati?

Aceasta este o intrebare de 1000 de puncte. Inlocuirea garniturii sau inlocuirea motorului distrus te va costa extrem de mult.

Puteti evita supraincalzirea si inlocuirea motorului, folosind lichidul de racire recomandat in cartea tehnica a vehiculului.

Daca nu aveti informatii din cartea vehiculului, puteti contacta un mecanic si sa-i cereti sa efectueze o golire de lichid de racire . Atunci cand stabiliti intalnirea, va revizui cartea tehnica a vehiculul dumneavoastra si va aduce antigelul recomandat.

Sursa foto: mynrma.com.au, dollargeneral.com, waterpumpu.com, macsworldwide.wordpress.com, pittsautorepair.com