Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade.

Ganditi-va ca acest proces se repeta de mai mult de 2.000 de ori pe minut si veti intelege cum un motor poate dezvolta atat de multa caldura, intr-un mod foarte rapid.

In timp ce sistemul de evacuare este conceput pentru a expulza gazele fierbinti de la motor dupa ce au fost arse, metalul inca absoarbe caldura si trebuie sa fie racit.

Aici, lichidul de racire pentru motor sau antigelul lucreaza impreuna cu sistemul de racire al vehiculului.

Vehiculele au un sistem de racire al motorului, prin care circula lichidul de racire sau antigelul prin interiorul unor fante in motor ca sa il pastreze rece si eficient.

Citeste si despre: am gasit ulei in rezervorul de antigel

Intelegerea de baza a lichidului de racire sau antigelului 

Antigelul sau lichidul de racire motor este facut din etilenglicol sau propilen glicol ce ajuta la colectarea  caldurii de la componentele motorului. In forma sa pura, este proiectat pentru a se extinde pe masura ce creste temperatura.

Din cauza asta, lichidul de racire al motorului se amesteca la un raport de 50/50 cu apa distilata si ar trebui inlocuit sau golit dupa cum este recomandat de producatorul vehiculului dumneavoastra.

Substantele chimice utilizate in lichidul de racire de motor ajuta de asemena la prevenirea inghetarii  lichidului din motor in timpul temperaturilor scazute. De aici vine termenul de "antigel".

Cu toate acestea, in cazul in care amestecul dumneavoastra de lichid de racire al motorului are mai multa apa decat antigel, va fi mai putin eficace in reducerea punctului de inghet.

In cazul in care lichidul de racire din motor ingheata, aceasta poate provoca spargerea unor componente cum ar fi o garnitura, un cilindru sau chiar blocul motor. In cazul in care acest lucru se intampla, pot urma alte defectari ale motorului. 

Citeste si despre: cum sa depozitati in siguranta antigelul

Pot sa adaug antigel in procent de 100% in motor?

Se presupune ca daca cantitatea de lichid ce se afla inauntrul motorului dumneavoastra este mai mare, cu atat mai rece va rula – sau este mai putin probabil sa inghete. Cu toate acestea, substantele chimice din antigel sunt concepute pentru a se extinde cand se incalzesc.

In acest caz, aceasta poate provoca ruperea bobinei din interiorul radiatorului si creaza un nou potential de probleme de supraincalzire a motorului. Este recomandat sa se amestece lichidul de racire pentru motor cu apa distilata la un raport de 50/50.

Citeste si despre: cele mai frecvente 5 cauze care pot determina supraincalzirea motorului

Are lichidul de racire de motor sau antigelul si alte roluri?

Absolut! Contrar credintei populare, lichidul de racire de motor sau antigelul face mult mai mult decat pur si simplu sa raceasca motorul.

Unele dintre beneficiile suplimentare de a avea lichid de motor proaspat in interiorul sistemului de racire includ:

  • Eliminarea riscului de inghetare al lichidului de racire al motorului pe timpul iernii;
  • Prevenirea lichidului de racire al motorului de la fierbere pe timpul verii si scaderea punctului de fierbere al lichidului;
  • Reducerea aparitiei ruginii si coroziunilor la piesele metalice;
  • Pastrarea partilor din cauciuc, plastic si inox departe de coroziune;
  • Contribuie la reducerea electrolizei.

Citeste si despre: cum se goleste sistemul de racire al masinii

La ce se refera electroliza antigelului?

Cum  apa sau lichidul de racire al motorului circula prin tuburi de racire, in cele din urma se descompun si pierd o parte din aciditatea naturala.

Atunci cand se intampla acest lucru, lichidul de racire poate deveni incarcat electric. Acest lucru este cunoscut sub numele de electroliza.

Cat timp nu este o cantitate semnificativa de energie, aceasta poate provoca anumite componente interne ale motorului (mai ales aluminiu) sa se uzeze mai devreme decat ar trebui.

Pentru a preveni acest lucru, lichidul de racire al motorului ar trebui golit asa cum este recomandat de producator.

Citeste si despre: cum adaug lichid in radiator

Care este diferenta dintre lichidul de racire de motor si antigel?

In timp ce se presupune ca sunt unul si acelasi, sunt practic doua substante diferite. Lichidului de racire al motorului este lichidul care circula prin motor, in radiator si inapoi in motor.

Antigelul este un compus chimic folosit in componenta lichidului de racire al motorului pentru a reduce caldura si potentialul ca lichidul de racire al motorului sa inghete.

Exista diferite tipuri de antigel sau lichid de racire al motorului?

Tehnologia acid anorganica: Cunoscut ca "antigel verde sau galben", IAT este frecvent folosit si amestecat cu apa distilata si, de obicei dureaza doar trei ani sau 50.000 km.

Tehnologia acid organica: OAT este considerat lichidul de racire cu durata lunga de viata sau antigelul portocaliu. In timp ce multi cred ca acesta poate dura pana la 180.000 km, ar trebui totusi sa fie eliminat cat de des este recomandat de catre producator.

Tehnologia hibrid acid organica: HOAT este o combinatie a celor doua de mai sus si este de obicei mentionata ca "globala" datorita specificatiei sau certificarii ratingului (care incepe cu litera "G").

Ce lichid de racire al motorului ar trebui sa utilizati?

Aceasta este o intrebare de 1000 de puncte. Inlocuirea garniturii sau inlocuirea motorului distrus te va costa extrem de mult.

Puteti evita supraincalzirea si inlocuirea motorului, folosind lichidul de racire recomandat in cartea tehnica a vehiculului.

Daca nu aveti informatii din cartea vehiculului, puteti contacta un mecanic si sa-i cereti sa efectueze o golire de lichid de racire . Atunci cand stabiliti intalnirea, va revizui cartea tehnica a vehiculul dumneavoastra si va aduce antigelul recomandat.

Citeste si despre: pareri VW Passat B6

Sursa foto: mynrma.com.au, dollargeneral.com, waterpumpu.com, macsworldwide.wordpress.com, pittsautorepair.com

Articole similare
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Verifica si starea conductei de cauciuc care intre in capatul vasului de expansiune, cu timpul se poate fisura sau taia si pe acolo se poate scurge lichid.

Trebuie spalat sau curatat radiatorul masinii?

Trebuie spalat sau curatat radiatorul masinii?

Radiatorul este montat in fata unui vehicul, in spatele grilei fata, pentru a profita de aerul care curge natural in timp ce vehiculul este condus.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?

De ce se supraincalzeste motorul?

De ce se supraincalzeste motorul?

In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.

Ce semnifica SAE pentru uleiul de motor?

Ce semnifica SAE pentru uleiul de motor?

SAE este prescurtarea care provine de la "Societatea de Inginerie Automotive", si reprezinta denumirea vascozitatii uleiului de motor.

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.

Ce este termostatul si ce probleme poate avea?

Ce este termostatul si ce probleme poate avea?

Termostatul este o componenta extrem de importanta pentru bunastarea motorului, iar din acest motiv este necesar sa se deschida atunci cand trebuie.

Ce este mecatronicul?

Ce este mecatronicul?

Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.

Unde este localizat termostatul?

Unde este localizat termostatul?

Cand autovehiculul se supraincalzeste, termostatul nu se va deschide (daca problema supraincalzirii este cauzata de termostat).

La ce temperatura ingheata lichidul de parbriz?

La ce temperatura ingheata lichidul de parbriz?

Foloseste iarna lichid de parbriz special pentru iarna, pentru cativa lei in plus salvezi reparatii de cateva sute.

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare si nu sunt inlcusi in lista de mentenanta a producatorului.

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, trebuie sa acordati importanta.

Motor pe benzina sau motor pe motorina?

Motor pe benzina sau motor pe motorina?

In momentul in care te decizi sa achizitionezi o masina, una dintre cele mai mari polemici peste care vei da este intre motoarele pe benzina si diesel.

Sfaturi pentru o intretinere corecta a masinii

Sfaturi pentru o intretinere corecta a masinii

In caz contrar, puteti plati un profesionist pentru a face asa ceva. In continuare va vom prezenta 10 sfaturi pentru a intretine masina.

Ce se poate defecta la radiatorul masinii

Ce se poate defecta la radiatorul masinii

Daca radiatorul de racire nu ar exista atunci motorul nu si-ar putea face racirea, deci s-ar supraincalzi, lucru care ar duce la distrugerea lui.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Tot ce trebuie sa stiti despre martorul motor (check engine)

Tot ce trebuie sa stiti despre martorul motor (check engine)

Vi s-a intamplat oare vreodata sa calatoriti cu masina si din senin sa apara in tabloul de bord aprins martorul Check-Engine?

Cat de des are nevoie masina mea de un service pentru lichidul de servodirectie?

Cat de des are nevoie masina mea de un service pentru lichidul de servodirectie?

Un mecanic calificat iti va recomanda sa schimbi lichidul de servodirectie daca are culoarea maro deschis atunci cand iti inspecteaza masina.

Decarbonizare motor. Merita sau nu?

Decarbonizare motor. Merita sau nu?

In acest articol vom raspunde la urmatoarele intrebari: Ce este? La ce ne ajuta? Ce costuri are aceasta operatiune? Avantaje si dezavantaje.

Cele mai des intalnite probleme la motor

Cele mai des intalnite probleme la motor

O masina pe motorina sau una pe benzina? Astfel am facut o lista care sa cuprinda cele mai des intalnite probleme la ambele categorii.

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Prin urmare, trebuie sa schimbati lichidul de frana cand este contaminat. Cum veti sti cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?

Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?

Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.

Ulei motor: sintetic sau natural?

Ulei motor: sintetic sau natural?

Cand circula uleiul prin motor, poate aduna reziduri. Dupa o perioada uleiurile normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.

Radiatorul masinii este defect?

Radiatorul masinii este defect?

Cum sa recunosti un radiator defect? Ce se poate intampla daca merg cu un radiator care nu mai raceste motorul si ce se intampla daca am termostatul defect?

Care este cel mai indicat tip de ulei de motor pentru masina ta?

Care este cel mai indicat tip de ulei de motor pentru masina ta?

In alegerea uleiului de motor potrivit trebuie sa tii cont de mai multe aspecte. In acest articol noi iti vom oferi niste ponturi.

Ce inseamna vascozitatea uleiului de motor?

Ce inseamna vascozitatea uleiului de motor?

Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.

De ce nu urca martorul de temperatura?

De ce nu urca martorul de temperatura?

Exista situatii in care soferii pot constata faptul ca indicatorul de temperatura a lichidului de racire al masinii pe care o detin ramane la un nivel scazut.

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Este important sa scoateti periodic lichidul afara de tot si sa il inlocuiti cu altul nou, pentru a asigura functionarea propice a acestuia.