Renault Clio IV (2012 – 2019) pareri si probleme comune

Renault Clio IV (2012 – 2019) pareri si probleme comune

Renault Clio este o masina mica (segmentul B), produsa de producatorul francez de automobile Renault. A fost lansat in 1990 si a intrat in cea de-a cincea generatie in 2019. Clio a avut un succes comercial substantial, fiind in mod constant una dintre cele mai vandute masini din Europa de la lansare si este in mare parte creditata cu restabilirea reputatiei Renault dupa o a doua jumatate dificila a anilor 1980. Clio este una dintre cele doua masini, cealalta fiind Volkswagen Golf, care a fost votata de doua ori ca Masina Europeana a Anului, in 1991 si 2006.

Masina poarta numele lui Clio, una dintre cele noua muze din mitologia greaca. In Japonia, este vandut sub numele de Renault Lutecia deoarece Honda isi pastreaza drepturile asupra numelui Clio dupa ce au fabricat modelul Honda Clio in 1984. Lutecia deriva din numele Lutetia, un oras roman antic care a fost predecesorul Parisului. Renault Lutecia era disponibil anterior prin intermediul Yanase Co., Ltd., dar in 1999 Renault a fost preluat de Nissan. Dupa preluarea Renault, drepturile de distributie pentru Lutecia au fost predate locatiilor Nissan in 2000 si vandute la locatiile Nissan Red Stage.

Clio IV a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din septembrie-octombrie 2012 si a inceput sa fie comercializat o luna mai tarziu. Este disponibil in stilul caroseriei hatchback si incepand cu anul 2013, de asemenea, ca break. Este fabricat in Flins, Franta si in Bursa, Turcia.

Clio IV este disponibil doar cu cinci usi, cu manerele usilor din spate „ascunse“ langa geamuri. O alta diferenta notabila fata de generatia anterioara este ampatamentul, care a fost extins semnificativ si este acum aproape de cel al unei masini compacte. Lungimea si latimea au fost, de asemenea, marite.

Sa lasam prezentarea generala la o parte si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Renault Clio 4. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori lasate de ei in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Clio 1.5 Energy dCi (90 Hp) start&stop?”:

Sculschi Robert a raspuns: “Am ales acest model la recomandarea unui prieten, dupa mai multe verificari si la alte modele, am ramas la acesta.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Clio 1.2 16V (75 Hp)?”:

Cristian Iordache a raspuns: “Am ales s-o cumpar datorita designului ei, faptului ca desi e o masina mica am spatiu suficient si plus ca este o masina adresata noua, celor tineri si la inceput de cariera.”

Renault Clio IV (2012 – 2019) probleme comune

Cele mai cunoscute probleme sunt:

  • suspensia;
  • partea electrica;
  • DPF;
  • cutia automata.

Motorizari disponibile

  • 0.9 12v Energy TCe, H4Bt 400 - acest motor are o putere de 90 CP si un cuplu de 135 Nm;
  • 1.2 16v, D4F 740 - acest motor are o putere de 75 CP si un cuplu de 107 Nm;
  • 1.2 16v TCe, H5Ft - acest motor are o putere de 119 CP si un cuplu de 190 Nm;
  • 1.2 16v Energy TCe, H5Ft - acest motor are o putere de 118 CP si un cuplu de 205 Nm;
  • 1.5 8v dCi, K9K 612 - acest motor are o putere de 75 CP si un cuplu de 200 Nm;
  • 1.5 8v Energy dCi, K9K 608 - acest motor are o putere de 90 CP si un cuplu de 220 Nm.

Cum se conduce si ce consum are Renault Clio IV (2012 – 2019)?

Am fost curiosi in legatura cu experienta de condus a unui Renault Clio 4. Asadar, am intrebat posesorii de Clio 4 despre acest lucru. La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara orasului?”

Sculschi Robert a raspuns: “In oras este foarte ok in trafic, este micuta te strecori repede cu ea. Mai ales in parcari. La drumuri lungi este foarte relaxant de condus. Daca ai si functie de pilot automat nu mai ai probleme.”

Cristian Iordache a raspuns: “Fiind mica, te poti strecura cu ea in trafic si parcari fara probleme. Este confortabila la drum lung, chiar daca e o masina destinata orasului.”

Sa vorbim si despre consumul acestei masini. Am ales 3 motorizari diferite pentru a ne face o idee cat mai buna despre consum.

La intrebarea “Ce consum are Renault Clio 1.5 Energy dCi (90 Hp) start&stop?”:

Sculschi Robert a raspuns: “In oras am un consum de 5/5.5. In exterior 3.5/4%.”

La intrebarea “Ce consum are Renault Clio 1.2 16V (75 Hp)?”:

Licaret Valentin a raspuns: “Circa 8.2 oras, iarna si cca 7.1-7.2 vara, in exterior 5.2, daca o forjezi trec de 6.4-6.6. In oras cam tot acolo e ca se merge mult in viteza 1-2.”

La intrebarea “Ce consum are Renault Clio 1.5 dCi (75 Hp)?”:

Mercaldi Paolo a raspuns: “4% mers linistit.”

Fiabilitate

Cu masinile la fel de populare ca Renault Clio, nu este nevoie sa faceti niciun compromis cu privire la lucruri precum lipsa istoricului de service, deoarece daca masina pe care o priviti nu o are, cu siguranta veti gasi una care are.

De asemenea, ar trebui sa acordati o atentie deosebita starii caroseriei, deoarece Clio a fost intotdeauna popular printre soferii tineri care ar putea sa nu fie la fel de constienti ca cei cu mai multa experienta. Cautati daune in spatele masinii deoarece vizibilitatea spate lasa mult de dorit.

Am intrebat posesorii de Clio 4 despre problemele cu care s-au confruntat la aceasta masina. Am ales mai multe raspunsuri pe care vi le prezentam si dumneavoastra in cele ce urmeaza.

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Clio 1.5 Energy dCi (90 Hp) start&stop ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Sculschi Robert a raspuns: “Am ramas surprins de fiabilitate, chiar nu ma asteptam. Singura problema intalnita, fiind una minora, a fost la clapeta de evacuare gaze, doar ca din ce am inteles de la mecanic ar cam fi din greseala mea, din cauza ca dezactivam mereu functia start&stop si nu isi mai facea ciclurile necesare de inchidere si deschidere. Si din acest motiv imi ramanea blocata.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Clio 1.2 16V (75 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Cristian Iordache a raspuns: “Nu am avut probleme pana acum deloc. Cei de la Renault mi-au dat-o ca pe o masina noua si foarte ingrijita. Este foarte fiabila si sunt sigur ca in timp isi va mentine pozitia.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Clio 1.5 dCi (75 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Mercaldi Paolo a raspuns: “N-am avut probleme, cat timp o intretii si faci schimbul de ulei regulat, este totul ok, chederele garniturile de la usi ar trbui un pic imbunatatite.”

Cat costa Renault Clio IV (2012 – 2019) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne interesa despre pretul unui Clio 4 la mana a doua. De exemplu un Renault Clio 1.5 DCI, din anul 2016 cu 160.000 de km la bord are un pret de 6250 euro. In timp ce un Renault Clio 0.9, din anul 2018, cu 19.500 km la bord, are un pret de 8500 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Clio 4 la ce ar trebui sa fim atenti atunci cand vrem sa cumparam o astfel de masina si care sunt sfaturile lor de achizitie.

Sculschi Robert a raspuns: “Sfatul meu pentru cei ce isi doresc o astfel de masina, sa aiba mare atentie in momentul in care doresc sa o achizitioneze de la un SH. Fiind SH recomand vizita intr-o reprezentanta, cred ca este cel mai sigur loc. Ar trebui sa fii atent la genul de motorizare. Recomand tuturor o diagnoza amanuntita, inainte de achizitie.”

Cristian Iordache a raspuns: “Sa se gandeasca bine ce le trebuie si ce nu musai. Adica sa faca diferenta intre practic si moft.”

Sursa foto: car-recalls.eu