Renault Megane 3 (2008 – 2016) pareri si probleme comune

Renault Megane 3 (2008 – 2016) pareri si probleme comune

Renault Megane este o masina mica de familie produsa de producatorul francez de automobile Renault la sfarsitul anului 1995 si a fost succesorul Renault 19. Megane a fost oferita in caroserie hatchback cu trei si cinci usi, berlina, coupe, decapotabila si a trecut prin patru generatii.

Prima generatie s-a bazat in mare parte pe predecesorul sau, cea 19, si a folosit versiuni modificate ale transmisiei si sasiului acelei masini.

In noiembrie 1996, a fost introdus MPV-ul compact Megane Scenic, utilizand aceleasi componente mecanice ca si hatchback-ul Megane. Pentru 2002, Megane a intrat in a doua generatie cu o reproiectare substantiala care a avut loc si a fost votata Masina Europeana a Anului in 2003, devenind totodata prima masina din clasa sa care a primit un rating EuroNCAP de cinci stele.

Megane a intrat in a treia generatie in 2008, fiind utilizat un alt design total diferit; versiunea berlina a lui Megane a devenit cunoscuta sub numele de Renault Fluence pentru aceasta generatie si a fost introdusa in 2009.

A treia generatie a fost lansata la sfarsitul anului 2008, pentru a mentine gama competitiva. In octombrie 2008, atat hatchbackul cu cinci usi, cat si Megane Coupa au fost puse oficial in vanzare. Modelul Coupe are un design sportiv, in timp ce modelul cu cinci usi este mai conservator. O versiune break a fost introdusa in iunie 2009 si a fost numita Sport Tourer.

Sa lasam prezentarea generala a acestui model si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Megane III. Noi, cei de la Dailydriven, am ales mai multe raspunsuri de la posesori si o sa le impartasim cu dumneavoastra in cele ce urmeaza.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Megane RS 2.0 (265 Hp) Start&Stop?”:

Paduraru Stefan a raspuns: “Masina per total blindata, 265 a remediat toate problemele lui 250. In varianta phase 3 deja chiar nu mai e nimic ce se poate defecta neplanificat.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Megane 1.5 dCi (90 Hp) FAP?”:

Cioban Daniel a raspuns: “E un model cu o motorizare reusita, fiabil. Reviziile au costuri decente, chiar si in reprezentanta. Spatiul interior este ok, stabilitate buna. Consumul este mai mult decat decent.

Probleme comune Renault Megane 3 (2008 – 2016)

Cele mai des intalnite probleme apar la:

  • cutia CVT;
  • turbina;
  • partea electrica.

Motorizari disponibile Renault Megane 3

Renault Megane III are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Insa, pentru a va forma o idee despre optiunile disponibile in cele ce urmeaza va prezentam cateva tipuri de motorizari:

  • 1.2 TCe 115 Stop&Start - acest motor ofera o putere de 113 CP si un cuplu de 190 Nm;
  • 1.4 TCe 130 - acest motor ofera o putere de 128 CP si un cuplu de 190 Nm;
  • 1.6 VVT - acest motor ofera o putere de 99 CP si un cuplu de 148 Nm;
  • 2.0 16v CVT - acest motor ofera o putere de 141 CP si un cuplu de 195 Nm;
  • 2.0 Turbo RS - acest motor ofera o putere de 247 CP si un cuplu de 340 Nm;
  • 1.5 dCi - acest motor ofera o putere de 84 CP si un cuplu de 200 Nm;
  • 1.5 Energy dCi - acest motor ofera o putere de 108 CP si un cuplu de 260 Nm;
  • 1.6 dCi - acest motor ofera o putere de 128 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • 1.9 dCi - acest motor ofera o putere de 128 CP si un cuplu de 300 Nm;
  • 2.0 dCi - acest motor ofera o putere de 158 CP si un cuplu de 320 Nm.

Cum se conduce si ce consum are Renault Megane 3?

Ce este deosebit de bun la masina, in afara de aspectul sau, este ceea ce Renault a facut dedesubt. Este aproape ca si cand ar fi redescoperit confortul la plimbare. Asa cum a facut Ford in spatele FIAT 500 pentru a-l transforma in Ka, au inmuiat arcurile si au sporit rigiditatea la rulare.

De asemenea, au lucrat foarte mult la directie, sensibilitatea asistentei motorului electric a fost enorm imbunatatita de un software foarte inteligent. Spre deosebire de multe masini din zilele noastre, inclusiv unele versiuni ale noului Fiesta, puteti simti prin directie exact ceea ce face fiecare dintre cele patru roti de drum.

Arata-i un drum accidentat si suspensia moale absorbe pur si simplu orice denivelare sau groapa. Fireste, pe colturi, nu este cel mai ascutit creion din cutie. In cele din urma, subtraverseaza. Daca preferati confortul la deplasare decat manevrarea unei masini sport, la fel ca mine, aceasta masina va ofera cea mai buna combinatie din clasa sa pe care o puteti cumpara.

Am intrebat posesorii de Megane III despre experienta lor de condus a unui astfel de model. La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara orasului?”:

Paduraru Stefan a raspuns: “Nu e de oras, e clar ca nu ii place, dar se descurca. La drum lung impecabil, am sasiu sport, vine cu scaune electrice din piele, suspensie mai moale fata de Cup, am condus si 8h fara pauza sau sa simt vreo amorteala ceva.”

Sa vorbim putin si despre consumul masinii. Am verificat raspunsurile posesorilor de Megane 3 legate de consum. Am ales 3 motorizari diferite pentru a ne face o idee cat mai buna despre consum.

La intrebarea “Ce consum are Renault Megane 1.6 16V (110 Hp)?”:

Rusu Radu a raspuns: “Are un consum de 7.5 la 100.”

La intrebarea “Ce consum are Renault Megane RS 2.0 (265 Hp) Start&Stop?”:

Paduraru Stefan a raspuns: “10.3 la suta in conditii de 80% in afara localitatii, uneori condusa in ritmul traficului, alterori alergata rau. 265 are consum considerabil mai bun decat un 250.”

La intrebarea “Ce consum are Renault Megane 1.5 dCi (90 Hp) FAP?”:

Cioban Daniel a raspuns: “4.5 exterior, 6.5 oras.”

Fiabilitate Renault Megane 3

Megane nu s-a bucurat intotdeauna de cea mai buna reputatie in materie de fiabilitate, dar acest model din a treia generatie a fost o imbunatatire vasta fata de predecesorii sai. Acestea fiind spuse, unele dintre materialele plastice interioare se pot zgaria usor, asa ca asigurati-va ca nu par prea murdare si testati toate echipamentele electrice sa verificati daca functioneaza cum ar trebui.

Daca cautati o cutie de viteze automata, puteti alege CVT, convertizor de cuplu sau unitati cu dublu ambreiaj EDC. Cu toate acestea, retineti ca atat cutiile de viteze CVT, cat si cele cu convertizor de cuplu par sa aiba probleme destul de mari.

Filtrul de particule (DPF), care este montat pe unele versiuni de 1.5 litri dCi, se stie ca se infunda daca masina nu este luata in mod regulat pe drumuri lungi, deci daca acest lucru nu va descrie stilul de conducere, optati mai bine pentru un motor pe benzina.

Am ales cateva raspunsuri legate de fiabilitate direct de la posesorii de Megane III care au lasat review-uri la noi pe site.

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Megane 1.6 16V (110 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Rusu Radu a raspuns: “Nu am avut probleme si nici nu am auzit pe careva sa aiba vreo problema, fiind un an destul de apropiat.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Megane 1.5 dCi (90 Hp) FAP ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Cioban Daniel a raspuns: “In 130.000 de km si 4 ani, am schimbat un etrier pe spate si o garnitura la turbina. 400 lei etrierul, 30 de lei garnitura. In rest, revizii si uzuale - consumabile.”

Cat costa Renault Megane 3 (2008 – 2016) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a sti cu cat se vinde un Megane 3 la mana a doua. De exemplu, un Renault Megane 1.5 DCI, din anul 2013 cu 190.000 de km la bord are un pret de 5250 euro. In timp ce un Renault Megane, 1.6, din anul 2012 cu 162.000 de km la bord, are un pret de 4750 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Megane 3 ce ne-ar sfatui in cazul in care ne dorim o astfel de masina si la ce ar trebui sa fim atenti.

Paduraru Stefan a raspuns: “Sa si-o ia merita, pentru drumurile noastre sasiul sport e clar varianta adecvata. Se poate schimba cutia de viteze cu una de pe varianta CUP pentru a beneficia de diferentialul autoblocant, dar pe strada e suficient de ok in viraje si varianta fara autoblocant. Cine vrea sa isi cumpere trebuie sa se astepte la un 250 sa ii trebuiasca schimbate suportii motor pe la 60.000 km, am inteles ca e cam 2000 ron, pe la 130.000 km suspensia fata, aia e scumpa, pe la 2000 de euro. La 250 mai poate avea probleme cutia de viteze, in special cea de pe echiparea CUP. La 265 ramane doar suspensia fata pe la 130.000 km. Pe la 100.000 de regula se schimba ambreiajul.”

Cioban Daniel a raspuns: “Sa ii faca reviziile la timp, de preferat in reprezentanta. Romanii sunt obisnuiti sa ajunga cu masina in service cand pica. Astfel ajung sa cheltuie mult mai mult pe reparatii. O revizie trebuie sa insemne verificarea integrala a autoturismului, nu un amarat de schimb de ulei.”

Sursa foto: autoworld.wordpress.com