Romania: tara sicrielor pe roti

Romania: tara sicrielor pe roti

Cei de la RAR au facut un raport care arata ca peste jumatate din masinile verificate de inspectorii lor in trafic au nereguli grave care pot duce la aparitia unui accident in orice moment.

Registrul Auto Roman sustine ca te vina sunt mecanicii care fac reparatii in service-uri neautorizate RAR, reparatii facute de mantuiala, de mecanici fara experienta sau chiar facute de catre proprietari care isi fac temele pe tot felul de forumuri, grupuri de Facebook sau Youtube.

In primele sase luni ale anului, RAR a verificat mai bine de 37.000 de masini. Din ele jumatate aveau probleme tehnice extrem de grave.

Cat de inconstienti pot fi soferii?

Din cele 37.000 de masini, peste 2.000 de masini aveau probleme la sistemul de franare iar alte 10.000 de masini nu aveau semnalizari functionale.

24% dintre masinile verificate poluau peste limita legala, 1100 au fost gasite cu ITP fals, anulat sau expirat. Aproape toate masinile verificate nu au prezentat reparatii facute profesionist.

Claudiu Mija, sef departament ITP-RAR declara: „RAR a încadrat 6,65% dintre vehiculele verificate în trafic ca reprezentând pericol iminent la accident, deoarece în cadrul acestora au fost identificate deficiențe la sistemul de frânare, la sistemul de direcție, la punți și fuzete“.

In Bucuresti, unde sunt sute daca nu mii de ateliere neautorizate RAR care fac numai reparatii de mantuiala, fara factura, taxe la stat, fara piese de origine, etc, dupa cum v-ati astepta, 80% din masinile verificate reprezentau un adevarat pericol pentru ceilalti participanti la trafic. Inginerii RAR au declarat ca 600 de masini erau intr-o stare atat de proasta incat puteau provoca in orice moment un accident grav de circulatie.

Dan Barbu, Președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto: „Clienții evită să ajungă cu ele la service, ajung doar atunci când mașina nu mai funcționează sau când nu se mai poate deplasa cu ea din 50 de mașini constatate într-un service, una singură s-a reparat în service, restul de 49 de mașini au încasat regie proprie și în situația în care un păgubit încasează regie proprie, proporția este aproape de 100% că acela nu mai ajunge cu ea în sevice s-o repare, o repară prin curte pe la nea cutare“.

In urma controalelor efectuate, RAR a retras 11.000 de certificate de inmatriculare si a aplicat 13.000 de sanctiuni.

Citeste si...
Masini electrice versus masini hibride: detalii complete
Masini electrice versus masini hibride: detalii complete

Evolutia rapida a tehnologiei a facut posibila aparitia timpurie a masinilor hibrid si a celor electrice. Inca doua motive foarte...

Masini automate vs masini manuale
Masini automate vs masini manuale

Intre soferii de autoturisme vor exista opinii diferite intotdeauna atunci cand vine vorba despre tipul de transmisie pe care treb...

Baterii masini electrice - durata de viata
Baterii masini electrice - durata de viata

O masina electrica este mult mai simpla decat o masina alimentata cu combustibil lichid. La o masina electrica exista mult mai put...

10 mașini pe care nu ar trebui să le vindeți datorită creșterii semnificative a valorii în viitor
10 mașini pe care nu ar trebui să le vindeți datorită creșterii semnificative a valorii în viitor

Cumpărați ieftin, vindeți scump. Acesta este motto-ul care domină viața fiecărui agent de bursă, agent imobiliar sau vânzător de m...