Semne ale unei garnituri ale colectorului de admisie uzate

Semne ale unei garnituri ale colectorului de admisie uzate sau defecte

 

 

Semnele principale includ supraincalzirea motorului, scurgerea lichidului de racire, rateuri ale motorului, descresterea puterii si acceleratiei si cresterea consumului de combustibil.

Garniturile colectorului de admisie sunt unele din cele mai importante garnituri aflate la motor. Acestea sunt plasate intre componentele motorului inainte de a fi asamblate. Pot fi facute din hartie, cauciuc, metal, iar uneori o combinatie a celor trei.

Garniturile colectorului de admisie sunt responsabile cu etansarea colectorului de admisie fata de chiulasa. In afara de sigilarea vacuumului de la motor, anumite modele etanseaza si lichidul de racire. Cand garniturile colectorului de admisie au probleme, pot cauza dificultati la condus si chiar supraincalzirea motorului. De obicei, o garnitura defecta va da cateva semne care vor atentiona soferul de o potentiala problema.

 

 

 

Probleme garnituri ale colectorului de admisie

Rateuri la motor si scaderea presiunii, a acceleratiei, precum si cresterea consumului de combustibil. Unul din cele mai des intalnite semne ale problemelor garniturilor colectorului de admisie este legat de performanta motorului. In timp, la acumularea de kilometri in bord,  garniturile colectorului de admisie se uzeaza si in cele din urma provoaca scurgeri. Aceasta poate cauza probleme de performanta majore, deoarece aceste garnituri etanseaza vacuumul si presiunea din motor. O scurgere de vacuum din cauza unei garnituri defecte poate schimba proportia amestecului de aer-combustibil si cauza probleme de performanta a motorului, precum rateurile, scaderea puterii si a acceleratiei, reducerea eficientei combustibilului si chiar calarea motorului.

 

 

 

 

Scurgeri ale lichidului de racire

Un alt semn al garniturilor colectorului de admisie defecte este scurgerea de lichid de racire. Unele garnituri etanseaza si lichidul de racire, iar daca acestea se uzeaza poate duce la scurgeri ale lichidului de racire. Se poate produce un miros specific de lichid de racire, abur si picaturi sau balti de lichid sub masina. Scurgerile de lichid ar trebui reparate pe cat de repede posibil pentru a nu se transforma intr-o problema si mai mare.

 

 

 

 

Supraincalzirea motorului

Supraincalzirea motorului este un alt semn al unei probleme cu garniturile colectorului de admisie. O scurgere a lichidului de racire va duce eventual la supraincalzirea motorului cand nivelul lichidului coboara prea mult. Totusi, exista cazuri in care supraincalzirea poate avea loc si fara a observa scurgeri vizibile de lichid de racire. Daca garnitura colectorului de admisie lasa sa se scurga lichidul de racire in colector, atunci motorul se va supraincalzi fara scurgeri exterioare vizibile. Orice scurgere de lichid de racire trebuie reparata cat de repede posibil pentru a preveni posibilitatea distrugerii motorului cauzate de o garnitura defecta a colectorului de admisie.

In timp ce o garnitura defecta a colectorului de admisie poate produce semne ce avertizeaza rapid soferului de existenta unei probleme, exista cazuri cand o scurgere este greu de detectat. Daca suspectezi ca garnitura colectorului de admisie are probleme cere unui mecanic calificat sa-ti verifice masina pentru a determina daca trebuie inlocuita.

 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate