Sfaturi pentru cei care conduc o cutie automata prima data

Sfaturi pentru cei care conduc o cutie automata prima data

Atunci cand vine vorba despre sistemele de transmisie, tot mai multe autoturisme sunt constituie cu cutie de viteze automate, deoarece sunt mai performante si mai eficient. Cu toate acestea, majoritatea scolilor de soferi auto ofera autoturisme cu cutie de viteze manuala cursantilor, deoarece sunt mai ieftine, asa incat prima data cand vom conduce o masina cu cutie de viteze automata se poate sa nu ne simtim in largul nostru si sa nu stim exact cum sa procedam. In tara noastra nu exista diferentiere intre autoturismele pe care avem dreptul sa le conducem in functie de tipul de transmisie pe care am dat examenul, dar in alte tari ai dreptul sa conduci doar acelasi tip de transmisie pe care ai si primit carnetul de sofer.

Indiferent de modul in care invatam sa conducem, daca incepem pe o cutie manuala sau automata, iar dupa un an doi incercam si alt fel de transmisie, cu siguranta vom avea cateva dificultati si nu ne vom simti in largul nostru. In principiu, tranzitia de la manuala la automata ar trebuie sa fie mult mai simpla, trebuie sa avem grija doar sa nu apasam pedala de frana din tendinta de a apasa ambreiajul care nu mai exista, in timp ce trecerea de la automata la manuala va fi mult mai grea, deoarece vom incepe de la zero in ceea ce priveste utilizarea ambreiajului si schimbatul vitezelor, iar cel mai probabil asta ne va da ceva batai de cap.

In cazul in care totusi facem trecerea de la masina manuala la automata sau pur si simplu avem ocazia sa conducem o astfel de masina, exista cateva operatiune care se fac altfel si pe care daca nu le cunoastem ne va fi destul de dificil sa pornim autoturismul. In primul rand, in cazul cutiei manuale, trebuie sa apasam frana atunci cand dorim sa pornim motorul, iar schimbatorul trebuie sa se afle in parking ( fata de manuala unde apasam mereu ambreiajul cand pornim motorul), altfel masina nu ne va permite sa pornim motorul.

Cea de-a doua diferenta pe care trebuie sa o stim este ca atunci cand pornim de pe loc, in momentul in care ridicam piciorul de pe frana, autoturismul va incepe de la sine, din inertie, sa se deplaseze in directia aleasa, iar tot ceea ce trebuie sa facem este sa apasam acceleratia. O greseala care are loc foarte des la inceput este atunci cand soferul simte ca nivelul de turatie este ridicat, iar din obisnuinta de a apasa ambreiajul inainte de a schimba viteza va apasa puternic frana, greseala care poate deveni foarte inconfortabila, dar si periculoasa pentru cei din trafic. Piciorul stang trebuie sa stea mereu in spatiu destinat, iar mana dreapta nu are ce cauta pe schimbator, decat daca vrem sa comutam din si in modulul sport.

Marele avantaj al autoturismelor echipate cu un sistem de transmisie automat este ca fac condusul mult mai placut si confortabil pentru sofer. Atunci cand ne aflam intr-un oras aglomerat nu trebuie sa trecem din viteza 1 in 2 de 50 de ori intr-o ora, iar atunci cand ne deplasam la drum lung, ne putem odihni foarte usor in timp ce pilotul automat se ocupa de tot. Mai mult, cuplul de putere si performantele pe care le dezvolta un autoturism cu cutie de viteze automata sunt mai mari din toate punctele de vedere.

Atunci cand vine vorba despre a alege intre o transmisie automata si una manuala, cel mai probabil in esenta este o alegere personala a fiecarui sofer, bazata in mare parte pe obisnuinta. Cu toate acestea, un sofer care s-a bucurat o viata de placerea conducerii unei masinii cu cutie de viteze manuala, cel mai probabil nu se va simti confortabil intr-o masina automata, deoarece rolul soferului este mult redus, iar acesta nu mai simte ca ia parte la fel e mult in procesul de condus si nu mai este atat de stapan pe masina. Pe de alta parte, daca esti la inceput de drum, cu siguranta ti se va parea mult mai usor si relaxant sa conduci o masina cu transmisie automata.

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...