Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Tehnologia ACC este detinuta de Volkswagen pentru pastrarea distantei sigure.

Sistemul de control pentru croaziera adaptabil – tempomat – contribuie la evitarea accidentelor, mentinand permanent autovehiculul dumneavoastra la o distanta sigura fata de masinile din fata.

Impreuna cu sistemul de monitorizare frontala, controlat prin radar, tempomatul mentine o distanta sigura fata de vehiculul din fata si astfel conduceti mai usor cand e trafic aglomerat si trebuie sa incetiniti sau sa porniti si sa opriti. Prin urmare, cu acest ajutor in plus, veti fi mai relaxat si va veti simti mai confortabil in calatoriile lungi.

Prestabiliti marja de viteza la care doriti ca sistemul de control pentru croaziera adaptabil sa franeze si sa accelereze. De exemplu, puteti restrictiona viteza masinii la limita de pe soseaua pe care sunteti.

Tehnologia pentru distanta sigura e derivata din cunoscutul sistem de control pentru croaziera, la care s-a adaugat un senzor radar. Detecteaza imediat traficul aglomerat din fata si reduce automat viteza, in functie de trafic.

In cazul in care conduceti prea aproape de masina din fata, veti fi avertizat in doua etape. Mai intai, cu semnale vizuale si acustice, iar apoi cu o smucitura scurta de frana. Daca e cazul, sistemul opreste masina complet.

Oprirea masinii se face cu ajutorul sistemului de asistenta frontala, care, daca detecteaza pericol de coliziune, amorseaza frana, prin micsorarea distantei de oprire, cand soferul apasa pedala de frana.

Cum functioneaza ACC-ul?

Senzorul de distanta sigura are o raza de actiune de pana la 200 de metri si un unghi al fasciculului de 12 grade. Senzorul radar si sistemul de control sunt combinate intr-o singura unitate, care, la Passat, de exemplu, este localizata in spatele ecusonului Volkswagen de pe grilajul radiatorului.

Cu ajutorul semnalelor de la senzorul radar, unitatea de control calculeaza distanta pana la vehiculul din fata si viteza masinii dumneavoastra, tinand cont de aceasta distanta. De asemenea, actioneaza pe pozitii laterale, pe soselele cu mai multe benzi.

Daca sunt cateva vehicule, simultan, in raza de acoperire a senzorului, informatia este folosita pentru a selecta care dintre vehicule trebuie luat in calcul. Cu toate acestea, senzorul radar nu poate detecta obstacole care stationeaza, cum ar fi ambuteiajele sau barierele.

Daca va apropiati de un vehicul din fata, care ruleaza cu viteza mai mica, sau daca un alt vehicul va taie fata, sistemul de control pentru croaziera adaptabil incetineste masina, prin initierea controalelor de corectie din motor si, daca e necesar, si din sistemul de franare.

Daca rata de incetinire e mai mare de 30 la suta din puterea maxima de oprire a vehiculului, soferul va fi avertizat vizual si sonor ca trebuie sa franeze de mana.

Sursa foto: extremetech.com, rac.co.uk

Citeste si...
Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?
Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?

In momentul in care vine vorba despre masini, exista persoane care considera ca motorul acesteia este una dintre cele mai importan...

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii
Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Majoritatea masinilor moderne sunt dotate cu un sistem de control al tractiunii. Rolul principal al acestui sistem este de a urmar...

Ce este un modul de control al bujiilor incandescente?
Ce este un modul de control al bujiilor incandescente?

Trebuie sa stim ca un computer de bord este echipat cu module de control a bujiilor incandescente, care lucreaza permanent pentru...

5 modalitati prin care poti redresa o masina scapata de sub control
5 modalitati prin care poti redresa o masina scapata de sub control

In cazul in care obisnuiti sa conduceti multi kilometri in fiecare an, cel putin o data ati trecut prin situatia in care din difer...