Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Tehnologia ACC este detinuta de Volkswagen pentru pastrarea distantei sigure.

Sistemul de control pentru croaziera adaptabil – tempomat – contribuie la evitarea accidentelor, mentinand permanent autovehiculul dumneavoastra la o distanta sigura fata de masinile din fata.

Impreuna cu sistemul de monitorizare frontala, controlat prin radar, tempomatul mentine o distanta sigura fata de vehiculul din fata si astfel conduceti mai usor cand e trafic aglomerat si trebuie sa incetiniti sau sa porniti si sa opriti. Prin urmare, cu acest ajutor in plus, veti fi mai relaxat si va veti simti mai confortabil in calatoriile lungi. 

Prestabiliti marja de viteza la care doriti ca sistemul de control pentru croaziera adaptabil sa franeze si sa accelereze. De exemplu, puteti restrictiona viteza masinii la limita de pe soseaua pe care sunteti. 

Tehnologia pentru distanta sigura e derivata din cunoscutul sistem de control pentru croaziera, la care s-a adaugat un senzor radar. Detecteaza imediat traficul aglomerat din fata si reduce automat viteza, in functie de trafic.

In cazul in care conduceti prea aproape de masina din fata, veti fi avertizat in doua etape. Mai intai, cu semnale vizuale si acustice, iar apoi cu o smucitura scurta de frana. Daca e cazul, sistemul opreste masina complet. 

Oprirea masinii se face cu ajutorul sistemului de asistenta frontala, care, daca detecteaza pericol de coliziune,  amorseaza frana, prin micsorarea distantei de oprire, cand soferul apasa pedala de frana. 

Citeste si despre: informatii utile despre distanta de franare

Cum functioneaza ACC-ul?

Senzorul de distanta sigura are o raza de actiune de pana la 200 de metri si un unghi al fasciculului de 12 grade. Senzorul radar si sistemul de control sunt combinate intr-o singura unitate, care, la Passat, de exemplu, este localizata in spatele ecusonului Volkswagen de pe grilajul radiatorului.

Cu ajutorul semnalelor de la senzorul radar, unitatea de control calculeaza distanta pana la vehiculul din fata si viteza masinii dumneavoastra, tinand cont de aceasta distanta. De asemenea, actioneaza pe pozitii laterale, pe soselele cu mai multe benzi.

Daca sunt cateva vehicule, simultan, in raza de acoperire a senzorului, informatia este folosita pentru a selecta care dintre vehicule trebuie luat in calcul. Cu toate acestea, senzorul radar nu poate detecta obstacole care stationeaza, cum ar fi ambuteiajele sau barierele.

Daca va apropiati de un vehicul din fata, care ruleaza cu viteza mai mica, sau daca un alt vehicul va taie fata, sistemul de control pentru croaziera adaptabil incetineste masina, prin initierea controalelor de corectie din motor si, daca e necesar, si din sistemul de franare.

Daca rata de incetinire e mai mare de 30 la suta din puterea maxima de oprire a vehiculului, soferul va fi avertizat vizual si sonor ca trebuie sa franeze de mana. 

Citeste si despre: pilotul automat, avantaje si dezavantaje

Sursa foto: extremetech.com, rac.co.uk 

acc
Articole similare

In articolul de astazi vom vorbi despre un motor foarte popular, primul tip de motor cu ardere interna produs vreodata, de la cel care a plecat totul.

Ai simtit in ultima perioada ca pedala de frana este mai moale?Atunci cand stai la semafor cu piciorul pe frana pedala se apasa din ce in ce mai mult?

Pentru codul de eroare P0004, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai inalta decat cea normala, mult peste medie.

Ce poate duce la moartea bateriei masinii chiar si in momentul in care aceasta nu este activa si nu functioneaza?