Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto incepand cu anul 1996. Isi impartaseste numele cu un model anterior produs intre 1959 si 1971. Pana in prezent au fost fabricate patru generatii ale modelului Octavia.

Masina este cu motor frontal, sunt oferite atat tractiunea fata, cat si tractiune integrala. Aproximativ cinci milioane de unitati au fost vandute in cele doua decenii de prezenta pe piata. Octavia este cel mai popular model al Skoda, aproximativ 40% din toate masinile nou fabricate de Skoda sunt Octavia.

Actuala generatie este disponibila intr-o gama larga de motorizari, adica Octavia RS sport, Octavia Combi cu tractiune integrala, Octavia GreenLine, Octavia G-TEC cu motor CNG si Octavia Scout.

A doua generatie Octavia a fost introdusa in martie 2004, pe baza platformei Volkswagen Group A5 (PQ35) folosita si de alte masini ale Grupului Volkswagen, precum Audi A3 Mk2, Volkswagen Golf Mk5, Volkswagen Jetta Mk5, SEAT Leon Mk2 etc.

Responsabili pentru design au fost Thomas Ingenlath si Peter Wouda. Impreuna cu o noua gama de motoare cu ardere interna, partajata si cu alte modele ale grupului Volkswagen, schimbarile de caroserie au inclus mai mult spatiu pentru picioare si garda la sol crescuta in fata si in spate.

Lasand prezentarea generala a acestui model, sa incercam sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Octavia 2. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Skoda Octavia RS 2.0 TFSI (200 Hp)?”:

Iulian Grecu a raspuns: “Am optat pentru benzina, pentru ca momentan circul cel mai mult prin oras, iar motorizarea aleasa a fost poate si putin pentru adrenalina.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Skoda Octavia 1.9 TDI (105 Hp)?”:

Alin Simion a raspuns: “Deoarece stiam ca sunt fiabile, cunoscand motorul de 1.9 tdi de pe celelalte modele din grupul VAG si aveam nevoie de o masina rezistenta si fiabila.”

Ionica Marian a raspuns: “Putere, spatiu, confort, siguranta, design. Sunt doar cateva din calitatile aceste superbe si extrem de eficiente ale masinii pe care o am.”

Lefter Rares a raspuns: “Intretinere ieftina, piese care se gasesc usor si la fel, ieftine, putere suficienta, nu te lasa in depasiri, e perfecta atat pentru un incepator cat si pentru un sofer experimentat.”

Probleme comune Skoda Octavia II (2005 – 2013)

Cele mai des intalnite probleme ce apar la Octavia 2 sunt:

Motorizari disponibile

Skoda Octavia 2 ofera o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. O sa va prezentam cateva motorizari pentru a va face o idee despre optiunile oferite.

  • 1.2 TSI, OHC - acest motor ofera o putere de 104 CP si un cuplu de 175 Nm;
  • 1.4 MPI, DOHC - acest motor ofera o putere de 74 CP si un cuplu de 126 Nm;
  • 1.6 8V, SOHC - acest motor ofera o putere de 101 CP si un cuplu de 148 Nm;
  • 1.6 MPI, SOHC - acest motor ofera o putere de 104 CP si un cuplu de 153 Nm;
  • 2.0 MPI, DOHC - acest motor ofera o putere de 118 CP si un cuplu 180 Nm;
  • 2.0 TSI vRS, DOHC - acest motor ofera o putere de 197 CP si un cuplu de 280 Nm;
  • 1.6 TDI DPF, DOHC - acest motor ofera o putere de 104 CP si un cuplu de 250 Nm;
  • 1.9 TDI, SOHC - acest motor ofera o putere de 104 CP si un cuplu de 250 Nm;
  • 2.0 TDI DPF vRS, DOHC - acest motor ofera o putere de 168 CP si un cuplu de 350 Nm.

Cum se conduce Octavia II (2005 – 2013)?

Am intrebat posesorii de Octavia 2 despre experienta lor de condus la volanul unei astfel de masini. La intrebarea “Cum se conduce in oras si la drum lung?”

Laurentiu Constantin a raspuns: “Pe cat e de lunga, pe atat e de usor de condus. Se parcheaza destul de usor, un dezavantaj ar fi garda la sol, neputandu-se parca oriunde. La drum lung se conduce foarte usor, depasirile nu se simt, foarte stabila si confortabila.”

Buruiana Dorin a raspuns: “Singurul impediment este la parcari, in orase aglomerate, dar nici atunci nu este neaparat grav. De condus, se conduce foarte bine si nu simti deloc traficul, insa este usor incomoda la parcare, cel putin daca nu ai senzori de parcare. La drum lung exceptional. Este o masina pe care te poti baza in depasiri sau pe drumuri cu serpentine. Nu mai vorbesc despre drumuri pe autostrada, acolo unde nu realizezi cand ajungi la destinatie, conducand decent (130-140).”

Ionita Adrian a raspuns: “Daca te dai in ea mananca mult in rest este ok si pentru oras. Are o tinuta foarte placuta pe drumurile intinse, nu simti cand ajungi la 130-140 km/h.”

Fiabilitate

Am intrebat posesorii de Octavia 2 despre problemele cu care s-au confruntat la aceasta masina. Am cumulat mai multe raspunsuri direct de la posesori pentru a ne face o idee cat mai buna despre fiabilitatea masinii.

La intrebarea “Cat de fiabil este Skoda Octavia RS 2.0 TFSI (200 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”

Iulian Grecu a raspuns: “Ca motorizarea alesa de mine 2.0 benzina nu pot sa zic ca e asa fiabila la consum, depinde si cat porti la papuc :))) si de fiecare gen de condus.”

Tudorache Bogdan a raspuns: “Pe partea de suspensie este rigida si fiabila este doar daca in afara de combustibil nu ii bagi altceva.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Skoda Octavia 1.9 TDI (105 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Ionita Adrian a raspuns: “Momentan nu am avut probleme cu ea, si daca am avut au fost maruntisuri care s-au rezolvat repede, nu m-a lasat in mijlocul drumului niciodata. Este foarte fiabila din punctul meu de vedere.”

Alin Simion a raspuns: “Minore in general de la folosirea zilnica . Probleme foarte minore . Am detaliat mai sus la aspectele pozitive si negative. Revizii, distributii si ambreiaje in general, placute si alte consumabile.”

Ferenc Dumitrascu a raspuns: “Cea mai mare problema a fost ca mi-a crapat motorul in drum spre casa din strainatate. A fost un defect de fabricatie, un bolt de piston fara siguranta zeger, dupa ani s-a deplasat si a iesit de la loc. Biela mi-a spart motorul in trei locuri. Ajuns acasa, cumparat motor sh, 5800 ron, fabricatie 2010, BXE, merge super si in ziua de azi.”

Cat costa Skoda Octavia II (2005 – 2013) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o idee despre pretul unei Octavia la mana a doua. De exemplu, o Skoda Octavia 1.6 TDI, 105 CP, din anul 2012 cu 189.000 de km la bord, are un pret de 5350 euro. In timp ce o Skoda Octavia 1.9 TDI, din anul 2006 cu 248.000 de km la bord, are un pret de 3890 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Skoda Octavia II ce ne-ar sfatui in cazul in care ne dorim o astfel de masina si la ce ar trebui sa fim atenti.

Iulian Grecu a raspuns: “Sa nu se astepte la un consum minuscul, sa fie constient de costuri, sa faca schimburile la timp. Eu as opta pentru o verificare amanuntita in reprezentanta pentru a afla istoricul masinii etc.”

Laurentiu Constantin a raspuns: “Sfatul meu e sa fie atenti la numarul de km, reparatiile ce au fost facute si felul in care arata proprietarul si mai ales masina in momentul vizionarii. In momentul in care cumperi o astfel de masina e important sa asculti fiecare sunet strain, felul in care porneste si se opreste motorul. Sa functioneze absolut totul pe masina si sa fie asa cum zice vanzatorul ca e.”

Alin Simion a raspuns: “Merita. O masina fiabila, se poate folosi si ca masina de zi cu zi cat si pentru drumuri lungi, se poate folosi si ca masina de familie fiind spatioasa cat si ca masina de serviciu. Sa fie atenti la motor, cum a fost intretinuta , revizii la timp si ulei de calitate.”

Mihai Nitu a raspuns: “O recomand cu toata increderea, o astfel de masina buna mai ales cu km putini, o consider fara drept de apel drept cea mai buna optiune la plaja de pret 3500-6000€. Credeti-ma ca stiu ce vorbesc, am avut 8 masini pana in prezent si am condus de doua ori mai multe.”

Sursa foto: wikimedia.org