Nu am întâlnit niciodată pe cineva care să spună că este șofer slab. Poate că recunosc asta pe jumătate în glumă după ce trec pe roșu. Dar nu o spun serios.
Cu toate acestea, există șoferi slabi pe drumurile noastre. Mulți dintre ei. Mai mult de 1 milion de oameni mor în accidente de circulație în fiecare an, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății. Coliziunile lasă între 20 de milioane și 50 de milioane de șoferi răniți sau cu dizabilități.
Ești un accident în așteptare? Cum știi asta - și ce ar trebui să faci dacă ești un șofer slab? Deoarece suntem în mijlocul sezonului aglomerat de conducere din timpul sărbătorilor, acestea sunt întrebări demne de pus.
Care sunt semnele că ești un șofer slab?
Ești atent? Dacă nu ești, s-ar putea să fii un șofer slab.
“Vehiculul tău ar trebui să aibă 100% din atenția ta, mai ales în acest mediu nebun în care conducem în fiecare zi,” spune Mike McGovern, instructor șef la Școala de Conducere cu Performanță înaltă Bondurant din Chandler, Arizona. “Ești un șofer bun dacă respecți regulile - porți centura de siguranță, nu treci pe roșu, nu conduci sub influența alcoolului sau vorbești la telefon în timp ce conduci. Ești concentrat pe gestionarea vehiculului tău.”
Intr-un sondaj realizat de Cambridge Mobile Telematics, aproape o treime dintre soferi recunosc ca trimit mesaje text in timp ce conduc. Este atat de usor sa iti indrepti privirea de la drum pentru o secunda. Adesea sunt tentat de mesajele text primite atunci cand sunt la volan. Cine stie, ar putea fi unul dintre editorii mei cu o intrebare importanta legata de rubrica mea.
Uita-te la reactiile altor soferi fata de tine. Daca claxoneaza sau iti arata mijlocul degetului, atunci sansele sunt, ei bine, esti un sofer nepasator.
Daca alti soferi claxoneaza sau iti arata mijlocul degetului, atunci sansele sunt, ei bine, esti un sofer nepasator.
Daca alti soferi claxoneaza sau iti arata mijlocul degetului, s-ar putea sa fii un sofer nepasator.
Un alt semn revelator: Ai fost implicat in cateva accidente. Jeff Westover, proprietarul scolii de conducere 911 din Lakewood, Washington, spune ca soferii nepasatori ignora accidentele minore. “Ei spun: ‘Ei bine, am avut trei accidente, dar niciunul nu a fost din vina mea’,” spune el.
Majoritatea investigatorilor de accidente iti vor spune ca aproape toate accidentele pot fi prevenite prin obiceiuri defensive de conducere, spune el.
Cum sa devii un sofer mai bun
Vrei sa fii un sofer mai bun si mai politicos? Foloseste-ti oglinzile pentru a verifica situatia din jurul tau la fiecare cinci pana la sapte secunde.
Nu trebuie sa ramai un sofer rau pentru totdeauna, spun expertii. Poti adopta cateva obiceiuri de conducere sigura:
Uita-te in fata pe drum cel putin 15 secunde si mentine o distanta sigura fata de vehiculul din fata.
Verifica oglinzile la fiecare cinci pana la sapte secunde.
Foloseste semnalizarea cand schimbi benzile si cand faci viraje.
“Soferii buni sunt atenti si flexibili”, spune Jamie Deaton, redactor executiv al U.S. News Best Cars. “Ei sunt atenti la ce se intampla si isi ajusteaza conduita in consecinta. Sunt politicosi si incearca sa usureze lucrurile pentru ceilalti soferi, de exemplu, facand loc pentru ca cineva sa poata schimba banda.”
Te rugam - in numele tot ce este bun si sfant - foloseste semnalizarea.
Te rugam - in numele tot ce este bun si sfant - foloseste semnalizarea.
Ah, politețea. Asta a sugerat-o și McGovern in comentariul sau despre “acest mediu nebun”. Pe drumuri este atat de multa nesimtire, este usor sa fii distras si chiar sa capeti cateva obiceiuri proaste.
Fii un sofer defensiv
Soferii buni sunt si defensivi.
“Evitarea accidentelor nu este importanta doar pentru a ajunge in siguranta, ci si pentru a obtine rezultate mai bune”, spune Charlie Kimball, un pilot de IndyCar. Fiind capabil sa faci o evaluare precisa a situatiilor si a personalitatilor celorlalti soferi te poate tine departe de necazuri, spune el.
Conducerea defensiva inseamna ca anticipezi soferii erratici sau conditiile periculoase si iei masuri preventive pentru a te mentine in siguranta. Nu poti controla acele conditii, dar poti controla modul in care reactionezi.
Calatoresc in mare parte cu masina. Am vazut unele dintre cele mai grave accidente. Unul s-a intamplat intr-o seara de vineri pe autostrada Interstate 95 intre Palm Beach si Miami. Pe masura ce treceam pe langa locul accidentului pe autostrada umeda de ploaie, am facut o manevra pentru a evita un picior taiat care se afla pe banda mea. Nu voi uita niciodata asta.
Pe masura ce se apropie sezonul aglomerat de conducere in perioada sarbatorilor, merita sa te gandesti daca esti un sofer rau - si ce ar trebui sa faci pentru a deveni unul mai bun. Daca esti claxonat, ai fost implicat in cateva accidente si crezi intotdeauna ca celalalt este vinovat, ai putea avea o problema. Ia in considerare participarea la un curs de conducere sau la un curs online pentru a-ti imbunatati abilitatile de conducere. Te rugam sa faci ceva inainte sa devii o statistica.
Daca obisnuiesti sa conduci foarte aproape de masina din fata, nu semnalizezi, iesi din banda ta, depasesti limita de viteza, tii apasat pedala de frana sau faci oprire brusca, ne pare rau, dar trebuie sa-ti spunem: esti un sofer rau.
Daca obisnuiesti sa conduci foarte aproape de masina din fata, nu semnalizezi, iesi din banda ta, depasesti limita de viteza, tii apasat pedala de frana sau faci oprire brusca, ne pare rau, dar trebuie sa-ti spunem: esti un sofer rau.
Alte semne ca esti un sofer rau
Daca oamenii refuza sa calatoreasca cu tine: “Daca oamenii refuza sa conduca cu tine, stii ca esti un sofer rau”, spune Jeffery Leving, un avocat din Chicago. Probabil cunosti cateva persoane pe care nu le-ai vrea la volan. Poate au nevoie de ajutor.
Daca masina ta spune asta: Functionalitatile vehiculelor conectate de astazi si caracteristicile inteligente de inteligenta artificiala ofera informatii despre ceea ce fac soferii in timpul condusului. “Alertele impotriva soferilor care conduc prea repede, franeaza sau accelereaza brusc, folosesc telefonul mobil, ies din banda sau provoaca coliziuni sunt motive de ingrijorare si necesita ajustarea comportamentului”, spune Emily Candib, director de produse si servicii pentru flota la Merchants Fleet, o companie de gestionare a flotei.
Daca faci oricare dintre urmatoarele: Conduci agresiv, mergi foarte aproape de masina din fata, nu semnalizezi, iesi din banda ta, conduci cu viteza, tii apasat pedala de frana, faci opriri si porniri bruste, parchezi prost, iesi din banda si intri in trafic. Lista continua.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!