Care este valoarea reală a unui vehicul electric utilizat? Investigatiile realizate de mai multe companii au urmărit descoperirea acestei informații.

Care este valoarea reală a unui vehicul electric utilizat? Investigatiile realizate de mai multe companii au urmărit descoperirea acestei informații.

Cursa pentru certificarea stării de sănătate și performanța bateriilor vehiculelor electrice de ocazie a început. Mai multe start-up-uri se concentrează pe ajutarea cumpărătorilor să înțeleagă valoarea reală a unui vehicul electric second-hand.

Până acum, cumpărătorii de vehicule electrice de ocazie se confruntau cu o problemă majoră - imposibilitatea de a evalua starea bateriilor, ceea ce îngreuna procesul de achiziție. Totuși, această situație se schimbă rapid, deoarece mai multe companii încep să efectueze teste de evaluare a stării bateriilor vehiculelor electrice, unele dintre aceste teste durând doar câteva minute.

Un exemplu este Altelium, o companie din Marea Britanie care a dezvoltat un test de evaluare a stării de sănătate a bateriilor vehiculelor electrice și un certificat corespunzător. Acest certificat va fi introdus în peste 7.000 de dealeri auto din SUA și în peste 5.000 de dealeri din Marea Britanie prin intermediul furnizorilor de servicii pentru dealeri, cum ar fi Assurant și GardX.

Starea bateriei este esențială, deoarece aceasta reprezintă aproximativ 40% din costul total al unui vehicul electric nou. Modul în care bateria este tratată și încărcată poate influența semnificativ durata de viață a acesteia. De exemplu, încărcarea frecventă și la capacitate maximă sau lăsarea bateriei complet încărcate pentru perioade lungi de timp pot duce la degradarea prematură a bateriei.

O altă companie, Aviloo din Austria, a dezvoltat un test care poate fi utilizat atât de dealeri, cât și de consumatori obișnuiți. Acest test a arătat că, după 100.000 de kilometri, starea de sănătate a bateriilor vehiculelor electrice poate varia cu până la 30%.

Prin urmare, un cumpărător interesat de un vehicul electric de ocazie cu o autonomie de 90% față de cea originală ar putea sfârși prin a cumpăra unul cu doar 70%, din cauza obiceiurilor proaste de încărcare ale proprietarului anterior. Acest lucru poate duce la o reducere semnificativă a valorii vehiculului, în unele cazuri de mii de euro. Marcus Berger, CEO al Aviloo, a menționat că printre investitorii lor se numără Volkswagen.

sursa foto: https://www.timesnewroman.ro/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Poate sa iti afecteze masina folosirea unei baterii mai mari?
Poate sa iti afecteze masina folosirea unei baterii mai mari?

Cele mai multe autoturisme au un nivel de spatiu foarte limitat atunci cand vine vorba de ceea ce se afla sub capota. Atunci cand...

Poate Politia sa dea o amenda pe baza unui filmulet postat pe internet?
Poate Politia sa dea o amenda pe baza unui filmulet postat pe internet?

Nu trece o zi in care sa nu vedem filmulete din trafic postate de catre diferiti soferi pe retelele de socializare. Discutam intr-...

Poate crapa parbrizul masinii de la frig?
Poate crapa parbrizul masinii de la frig?

Exista multe motive pentru care parbrizul unei masini poate ajunge sa se crape. De obicei, vom observa acest lucru doar atunci can...

Poate exploda o baterie de masina? Daca DA, din ce cauza?
Poate exploda o baterie de masina? Daca DA, din ce cauza?

În timpul funcționării și încărcării, bateriile cu acid plumb produc hidrogen și oxigen care ocupă spațiul de deasupra electrolitu...