Titi Aur a explicat cum ar trebui sa fie incheiate asigurarile RCA. Sfaturi din partea unui sofer profesionist

Titi Aur a explicat cum ar trebui sa fie incheiate asigurarile RCA. Sfaturi din partea unui sofer profesionist

Avand in vedere instabilitatea pietei asigurarilor RCA, soferii nu mai stiu la ce sa se astepte si ce va aduce ziua de maine. Am mai mentionat de multe ori faptul ca piata asigurarilor functioneaza deficitar in Romania si ca lucrurile ar trebui sa se schimbe, asa cum se intampla si in Vest de ani buni de zile. In acest sens, in urmatoarele randuri vom analiza opinia oferita de Titi Aur pe aceasta speta, un sofer profesionist cu multe cunostinte si experienta.

In urmatoarele randuri prezentam declaratia lui Titi Aur:

“Nu este corect sa ai RCA pe masina. Asigurarea RCA nu trebuie sa fie pe masina. Logic ar fi sa fie pe mine, pe sofer, pe CNP. Asta se practica deja in alte tari. Asta pentru ca masina nu strica nimic, eu stric, ca eu sunt la volan.

Da, CASCO trebuie sa fie pe masina. Pentru ca una este sa asiguri o Dacie Logan de 10.000 euro, alta e sa asiguri un Rolls Royce de 300.000 euro.

Dar eu, cel de la volan, eu fac accidentul. Nu e normal ca RCA sa se calculeze in functie de capacitatea masinii. In functie de varsta, de experienta si de daunele pe care le-am provocat, asa trebuie sa se calculeze RCA.

Pentru ca nu e corect ca, daca eu va dau masina sa o conduceti si loviti pe cineva, RCA-ul masinii mele se scumpeste, dar dvs, pe permisul dvs, nu aveti nicio pata. Va urcati in alta masina si nu e nicio problema. Mie asiguratorul imi spune ca trebuie sa platesc mai mult pentru RCA-ul meu, desi eu am fost la emisiune, nu la volan. E complicat, insa.

Asta ar rezolva inclusiv problema trotinetistilor. Ca se pune problema persoanei care asigura trotineta. Asigurarea trebuie sa fie pe CNP, la trotinete, biciclete, motociclete, masini. Dar sa se faca impartiri pe clase, categorii, etc, raportate la daune. Dauna mare inseamna prima de asigurare mai mare“, a explicat Titi Aur la DC NEWS, in cadrul emisiunii DC CONDUCEM.

Din punctul nostru de vedere, opinia profesionistului Titi Aur este mai mult decat corecta. Amintim chiar si faptul ca si noi am exprimat aceeasi opinie in trecut in cadrul altor articole. Atunci cand RCA este incheiat pe un autovehicul, posesorul acestuia va avea de suferit indiferent de cine conduce masina, chiar daca acest lucru nu este corect.

Mai mult de atat, amintim situatia absurda in care o persoana nu are carnet de sofer, dar detin un autoturism, ceea ce este perfect legal. Daca altcineva produce un accident, posesorul masinii va avea de suferit. Practic, asiguratorii profita si cer posesorilor de masini sa isi asume responsabilitatea pentru faptele altora, doar pentru ca ei sa castige mai mult.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?
Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul...

Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?
Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?

Spoilerul nu este o componenta auto care echipeaza masina intamplator sau doar de design. Rolul sau este acela de a fluidiza aerul...

Trebuie sa folosesc lichid de parbriz sau apa este suficienta?
Trebuie sa folosesc lichid de parbriz sau apa este suficienta?

Lichidul de parbriz este un lichid pe care multi soferi il ignora de obicei, dar care poate avea un rol esential in siguranta ta i...

Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...