Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

In primul rand, ce inseamna Common rail? Acesta se traduce ca rampa de injectie comuna si dupa cum numele il da de gol, este un sistem de injectie gasit in majoritatea motoarelor diesel actuale. Exista producatori care si-au numit motorizarile CRDi, adica "common rail direct injection".

Common rail este un sistem atat de folosit deoarece ofera producatorilor emisii scazute de carbon, putere si economie de combustibil. Acest lucru permite producatorilor de echipamente originale (OEM) sa dezvolte o gama larga de produse si aplicatii pentru acest sistem de injectie.

Producatorii aleg Common Rail pentru eficienta si mai ales pentru flexibilitatea sistemului. Acesta functioneaza simplu, el asigura combustibil sub presiune cu ajutorul unui sistem de presiune controlat electronic. Datorita acestei inovatii, common rail este mai eficient si mai prietenos cu mediul inconjurator.

Citeste si despre: distrug injectoarele masinii daca raman fara combustibil

Cum functioneaza Common Rail?

Dupa cum si numele sugereaza, avem de-a face cu o rampa comuna de combustibil. Aceasta rampa tine combustibilul sub presiune si este conectata prin conducte individuale cu fiecare injector in parte. Presiunea din rampa este controlata electronic de catre o pompa de combustibil.

Inainte de Common rail, aceasta pompa decidea volumul de combustibil si timpii cand carburantul trebuia sa ajunga la injectoare. La CRDi pompa lucreaza impreuna cu injectoarele pentru a ajusta si perfectiona sistemul de injectie.

Motorina este injectata direct in camera de ardere, inainte de CRDi amestecul era facut inaintea camerei, intr-o camera de precombustie.

Tehnologia Common Rail vine cu multe avantaje. CRDi asigura timpi de injectie perfecti si o cantitate de combustubil ideala pentru fiecare injector in parte, toate astea pentru ca foloseste un modul programabil de control. Asta inseamna ca CRDi poate asigura injectii oricand si la orice presiune, toate calculele fiind pre-definite.

Printre avantajele sistemului CRDi se numara si reducerea zgomotului, a vibratiilor, dar si rafinarea motorului diesel. Motorul este mai silentios si merge mai lin datorita timingului flexibil de injectie a carburantului.

Acest sistem de injectie pulverizeaza combustibilul atomizat, adica "sparge" lichidul in picaturi foarte foarte fine, formeaza practic o pelicula de combustibil, lucru care ajuta combustibilul sa arda mult mai eficient.

Faptul ca arderea este mai eficienta ajuta intr-un final si la emisiile de carbon.

Un consum mai bun scade si emisiile de carbon. Mai putin carburant este trimis pe evacuare jumatate ars. Sistemul Common Rail este benefic pentru mediul inconjurator si te ajuta si pe tine cand vine vorba de economii.

Citeste si despre: cum sa repari un injector

Sursa foto: ru.bosch-automotive.com, researchgate.net

Articole similare
Despre motorul DLD-416 de la Ford

Despre motorul DLD-416 de la Ford

Motorul de 1,6 litri face parte dintr-o familie de motoare diesel cu patru cilindri numita DLD, care include si DLD-414 de 1,4 litri, DLD-418 de 1,8 litri.

Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Indiferent de constructor, sistemele de alimentare cu combustibil au cam acelasi principiu de functionare.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Motorul diesel de 3 cilindri 1.2 TDI-CR a aparut pentru prima data in 2009 ca noul motor pentru VW Polo.

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Cand mbrace a debutat in 2008, sistemul s-a concentrat in principal pe navigatie, ajutand soferii sa ajunga cu usurinta la destinatie.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre sistemul Angel Eyes de la BMW

Totul despre sistemul Angel Eyes de la BMW

Cum s-ar traduce din engleza, ochi de inger sunt o inventie a bavarezilor cu care au reusit sa atraga foarte multa lume care sa le cumpere masinile.

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

Pentru codul de eroare P0003, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai joasa decat cea normala, mult sub medie.

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta ,ce simptome are masina cand apare codul de eroare P0002? Din ce cauze apare eroare P0002?

P0004 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune inalta

P0004 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune inalta

Pentru codul de eroare P0004, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai inalta decat cea normala, mult peste medie.

P0001 Controlul cantitatii de combustibil/Regulator inchidere circuit

P0001 Controlul cantitatii de combustibil/Regulator inchidere circuit

Ce inseamna codul de eroare P0001? Ce simptome are masina cand apare codul de eroare P0001? Din ce cauze apare eroare P0001?

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006.

Probleme cu sistemul de franare

Probleme cu sistemul de franare

Anumite simptome ale masinii iti vor spune ca franele trebuie inlocuite. Cele mai comune dintre acestea sunt martorul de frana si scartaitul franei.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Noul motor cu trei cilindri 1.4 TDI face parte din seria EA288. Acesta a inlocuit motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri EA189.

Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri produse de Toyota.

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi.

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999.

Despre sistemul de control al stabilitatii

Despre sistemul de control al stabilitatii

Ori de cate ori masina incepe sa piarda tractiunea pe carosabil, senzorii din roti vor furniza aceasta informatie computerului motorului.

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Mai sunt cazuri in care rugina a “mancat” pur si simplu tot metalul, in acest ca avem o singura solutie, cea de a petici zona afectata.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

TDI-ul de 2.0 litri a fost primul motor diesel Volkswagen cu patru supape pe cilindru utilizat in 2004 pe Golf si Passat.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Senzorul de oxigen este un dispozitiv electronic utilizat pentru a masura cantitatea proportionala de oxigen dintr-un lichid sau gaz.

Totul despre spalarea exterioara a masinii

Totul despre spalarea exterioara a masinii

Exteriorul autoturismului este de asemenea important deoarece componentele de caroserie se pot degrada in timp sub actiunea prafului.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Cu cat esti mai informat in privinta problemelor care pot interveni la sistemul de franare cu atat vei reusi sa identifici mai rapid o eventuala problema.

Despre sistemul electronic de accelerare - drive by wire

Despre sistemul electronic de accelerare - drive by wire

Sistemul electronic de accelerare (drive by wire) este ceea ce ataseaza electronic acceleratia la pedala de acceleratie.