Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

In primul rand, ce inseamna Common rail? Acesta se traduce ca rampa de injectie comuna si dupa cum numele il da de gol, este un sistem de injectie gasit in majoritatea motoarelor diesel actuale. Exista producatori care si-au numit motorizarile CRDi, adica “common rail direct injection”.

Common rail este un sistem atat de folosit deoarece ofera producatorilor emisii scazute de carbon, putere si economie de combustibil. Acest lucru permite producatorilor de echipamente originale (OEM) sa dezvolte o gama larga de produse si aplicatii pentru acest sistem de injectie.

Producatorii aleg Common Rail pentru eficienta si mai ales pentru flexibilitatea sistemului. Acesta functioneaza simplu, el asigura combustibil sub presiune cu ajutorul unui sistem de presiune controlat electronic. Datorita acestei inovatii, common rail este mai eficient si mai prietenos cu mediul inconjurator.

Cum functioneaza Common Rail?

Dupa cum si numele sugereaza, avem de-a face cu o rampa comuna de combustibil. Aceasta rampa tine combustibilul sub presiune si este conectata prin conducte individuale cu fiecare injector in parte. Presiunea din rampa este controlata electronic de catre o pompa de combustibil.

Inainte de Common rail, aceasta pompa decidea volumul de combustibil si timpii cand carburantul trebuia sa ajunga la injectoare. La CRDi pompa lucreaza impreuna cu injectoarele pentru a ajusta si perfectiona sistemul de injectie.

Motorina este injectata direct in camera de ardere, inainte de CRDi amestecul era facut inaintea camerei, intr-o camera de precombustie.

Tehnologia Common Rail vine cu multe avantaje. CRDi asigura timpi de injectie perfecti si o cantitate de combustubil ideala pentru fiecare injector in parte, toate astea pentru ca foloseste un modul programabil de control. Asta inseamna ca CRDi poate asigura injectii oricand si la orice presiune, toate calculele fiind pre-definite.

Printre avantajele sistemului CRDi se numara si reducerea zgomotului, a vibratiilor, dar si rafinarea motorului diesel. Motorul este mai silentios si merge mai lin datorita timingului flexibil de injectie a carburantului.

Acest sistem de injectie pulverizeaza combustibilul atomizat, adica “sparge” lichidul in picaturi foarte foarte fine, formeaza practic o pelicula de combustibil, lucru care ajuta combustibilul sa arda mult mai eficient.

Faptul ca arderea este mai eficienta ajuta intr-un final si la emisiile de carbon.

Un consum mai bun scade si emisiile de carbon. Mai putin carburant este trimis pe evacuare jumatate ars. Sistemul Common Rail este benefic pentru mediul inconjurator si te ajuta si pe tine cand vine vorba de economii.

Sursa foto: ru.bosch-automotive.com, researchgate.net

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...