Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

In primul rand, ce inseamna Common rail? Acesta se traduce ca rampa de injectie comuna si dupa cum numele il da de gol, este un sistem de injectie gasit in majoritatea motoarelor diesel actuale. Exista producatori care si-au numit motorizarile CRDi, adica "common rail direct injection".

Common rail este un sistem atat de folosit deoarece ofera producatorilor emisii scazute de carbon, putere si economie de combustibil. Acest lucru permite producatorilor de echipamente originale (OEM) sa dezvolte o gama larga de produse si aplicatii pentru acest sistem de injectie.

Producatorii aleg Common Rail pentru eficienta si mai ales pentru flexibilitatea sistemului. Acesta functioneaza simplu, el asigura combustibil sub presiune cu ajutorul unui sistem de presiune controlat electronic. Datorita acestei inovatii, common rail este mai eficient si mai prietenos cu mediul inconjurator.

Citeste si despre: distrug injectoarele masinii daca raman fara combustibil

Cum functioneaza Common Rail?

Dupa cum si numele sugereaza, avem de-a face cu o rampa comuna de combustibil. Aceasta rampa tine combustibilul sub presiune si este conectata prin conducte individuale cu fiecare injector in parte. Presiunea din rampa este controlata electronic de catre o pompa de combustibil.

Inainte de Common rail, aceasta pompa decidea volumul de combustibil si timpii cand carburantul trebuia sa ajunga la injectoare. La CRDi pompa lucreaza impreuna cu injectoarele pentru a ajusta si perfectiona sistemul de injectie.

Motorina este injectata direct in camera de ardere, inainte de CRDi amestecul era facut inaintea camerei, intr-o camera de precombustie.

Tehnologia Common Rail vine cu multe avantaje. CRDi asigura timpi de injectie perfecti si o cantitate de combustubil ideala pentru fiecare injector in parte, toate astea pentru ca foloseste un modul programabil de control. Asta inseamna ca CRDi poate asigura injectii oricand si la orice presiune, toate calculele fiind pre-definite.

Printre avantajele sistemului CRDi se numara si reducerea zgomotului, a vibratiilor, dar si rafinarea motorului diesel. Motorul este mai silentios si merge mai lin datorita timingului flexibil de injectie a carburantului.

Acest sistem de injectie pulverizeaza combustibilul atomizat, adica "sparge" lichidul in picaturi foarte foarte fine, formeaza practic o pelicula de combustibil, lucru care ajuta combustibilul sa arda mult mai eficient.

Faptul ca arderea este mai eficienta ajuta intr-un final si la emisiile de carbon.

Un consum mai bun scade si emisiile de carbon. Mai putin carburant este trimis pe evacuare jumatate ars. Sistemul Common Rail este benefic pentru mediul inconjurator si te ajuta si pe tine cand vine vorba de economii.

Citeste si despre: cum sa repari un injector

Sursa foto: ru.bosch-automotive.com, researchgate.net

Articole similare
Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Familia de motoare turbo diesel K9K este rezultatul dezvoltarii comune a aliantei Renault-Nissan. Motoarele sunt disponibile in versiuni diferite.

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Daca deja ai apucat sa pui benzina in loc de motorina sau invers in rezervor, iata ce trebiue sa faci.

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011.

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau - MZR-CD.

Despre 1VD-FTV de la Toyota

Despre 1VD-FTV de la Toyota

1VD este un motor diesel V8 de 4.5 litri cu un singur turbocompresor sau doua turbocompresoare.

Despre sistemul cu dubla evacuare

Despre sistemul cu dubla evacuare

Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.

Cum se face corect plecarea din rampa?

Cum se face corect plecarea din rampa?

In urmatorul articol vom vorbi despre „plecarea din rampa”, mai exact despre cum se face. Dar sa o luam cu usor cu inceputul.

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006.

Despre motorul DLD-416 de la Ford

Despre motorul DLD-416 de la Ford

Motorul de 1,6 litri face parte dintr-o familie de motoare diesel cu patru cilindri numita DLD, care include si DLD-414 de 1,4 litri, DLD-418 de 1,8 litri.

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Motorul 2.0 TDI Common Rail se bazeaza pe versiunea anterioara - motorul 2.0 TDI PD. Acest motor nou apartine familiei EA189 (scandalul emisiilor VW).

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Cand mbrace a debutat in 2008, sistemul s-a concentrat in principal pe navigatie, ajutand soferii sa ajunga cu usurinta la destinatie.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Motorul diesel de 3 cilindri 1.2 TDI-CR a aparut pentru prima data in 2009 ca noul motor pentru VW Polo.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre sistemul Angel Eyes de la BMW

Totul despre sistemul Angel Eyes de la BMW

Cum s-ar traduce din engleza, ochi de inger sunt o inventie a bavarezilor cu care au reusit sa atraga foarte multa lume care sa le cumpere masinile.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.6 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.6 TDI

Seria de motoare EA288 a aparut in 2012. Este denumita si platforma modulara a motoarelor diesel (MDB - Modularer Dieselbaukasten).

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta ,ce simptome are masina cand apare codul de eroare P0002? Din ce cauze apare eroare P0002?

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

Pentru codul de eroare P0003, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai joasa decat cea normala, mult sub medie.

P0004 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune inalta

P0004 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune inalta

Pentru codul de eroare P0004, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai inalta decat cea normala, mult peste medie.

P0001 Controlul cantitatii de combustibil/Regulator inchidere circuit

P0001 Controlul cantitatii de combustibil/Regulator inchidere circuit

Ce inseamna codul de eroare P0001? Ce simptome are masina cand apare codul de eroare P0001? Din ce cauze apare eroare P0001?

Probleme cu sistemul de franare

Probleme cu sistemul de franare

Anumite simptome ale masinii iti vor spune ca franele trebuie inlocuite. Cele mai comune dintre acestea sunt martorul de frana si scartaitul franei.

1.6 HDI probleme si intretinere

1.6 HDI probleme si intretinere

HDI, acesta este termenul folosit de grupul Peugeot Citroen pentru a defini o tehnologie turbo-diesel cu un sistem de injectie common-rail.

Totul despre filtrul de particule - DPF

Totul despre filtrul de particule - DPF

In acest articol o sa afli ce este filtrul de particule, ce rol are, cand si cum trebuie schimbat, cat costa unul nou si cum se poate regenera DPF-ul.

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006.

Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri produse de Toyota.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Noul motor cu trei cilindri 1.4 TDI face parte din seria EA288. Acesta a inlocuit motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri EA189.

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi.

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre volanta - masa dubla/masa simpla

Totul despre volanta - masa dubla/masa simpla

Unii soferi recurg la metoda de conversie din volanta cu masa dubla la volanta cu masa simpla. Acest lucru ne ajuta la fiabilitatea volantei.