Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injectorul este pe scurt o supapa controlata electronic care trimite combustibil catre camera de ardere sub forma unei pulbere foarte fine. Injectorul primeste combustibil din rampa de inalta presiune si are capacitatea de a se deschide si inchide de mai multe ori pe secunda. Toate actiunile lui sunt controlate electronic de catre ECU.

Majoritatea sistemelor de injectie actuale sunt multipunct, adica au un injector pe fiecare cilindru, fiecare controlat individual. Injectoarele sunt montate in chiulasa astfel incat capatul care pulverizeaza combustibilul sa se afle in interiorul cilindrului. Acest tip de injectie se numeste injectie directa.

Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.

Performante slabe ale motorului

Un injector defect poate face motorul sa dea rateuri. Pentru ca motorul foloseste un injector pe fiecare cilindru in parte, un injector defect nu va opri motorul.

Daca motorul “pierde” un cilindru, o sa observi lipsa de putere, acceleratie slaba si motorul va tremura si va transmite vibratii caroseriei. Inclusiv sunetul motorului se va schimba.

Check-Engine se va aprinde

Motoarele din ziua de azi au senzori pentru fiecare operatiune. Fii sigur ca check-engine se va aprinde in secunda in care un injector nu va mai functiona in parametri pentru ca senzorii vor avea alte rezultate care nu se vor potrivi cu cele dupa care masina trebuie sa ruleze.

Un motor care da rateuri poate distruge destul de repede catalizatorul, asa ca nu amana mult intrarea cu masina in service pentru investigatii.

Masina porneste greu si nu-si tine ralantiul

Dupa cum am spus, injectorul trebuie sa se inchida si sa se deschida de zeci de ori pe secunda. Un injector defect poate pierde abilitatea de a se inchide ceea ce inseamna ca in cilindrul cu injectorul defect benzina va fi tot timpul prezenta.

Un amestec bogat de combustibil va face motorul sa mearga defectuos, in cazuri rare cilindrul se poate umple cu combustibil cand masina este lasata peste noapte, lucru care poate distruge motorul cand incerci sa il pornesti.

Consum ridicat

Injectorul isi pierde capacitatea de a crea acea pulbere de combustibil fina si in locul ei benzina/motorina curge pur si simplu, cantitatea este mai mare decat in cazul pulberii, de aici si consumul crescut.

Fum negru pe evacuare

Fumul negru pe evacuare apare atunci cand procesul de ardere este incomplet si mult combustibil ramane nears.

Miros de combustibil

In unele cazuri injectorul poate lasa combustibil sa iasa in exteriorul motorului. Daca ai avut ghinionul sa ti se intample asta, nu porni motorul pentru ca acel combustibil poate lua foc. Cel mai bine cheama o platforma si indreapta-te catre un service.

Sursa foto: cartreatments.com, thethaiger.com, whichcar.com.au

Citeste si...
Cat combustibil pierdem cand stam in coloana?
Cat combustibil pierdem cand stam in coloana?

Fie ca incercati sa economisiti cat mai multi bani cand alimentati sau sa emiteti mai putine noxe poluante, toata lumea cauta moda...

Ce este filtrul de combustibil si cand trebuie schimbat?
Ce este filtrul de combustibil si cand trebuie schimbat?

Filtrul de combustibil este o parte vitala a sistemului de alimentare cu combustibil. El filtreaza combustibilul care ajunge la el...

Sistem alimentare cu combustibil, verificare periodica
Sistem alimentare cu combustibil, verificare periodica

Motorul cu combustie interna nu poate sa functioneze fara combustibil si fara oxigen. Tinand cont ca unele masini sunt proiectate...

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?
Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Majoritatea masinilor au in componenta sistemului de alimentare cu combustibil un senzor de presiune. Senzorul de presiune combust...