Articolul de astazi va fi mai mult pe placul fanilor Bmw dar nu numai. Deja unii poate v-ati dat seama ca vom vorbi despre farurile cu “angel eyes” specifice marelui producator bavarez Bmw.
Cum s-ar traduce din engleza, ochi de inger sunt o inventie a bavarezilor cu care au reusit sa atraga foarte multa lume care sa le cumpere masinile. Totodata a devenit si o moda, multi posesori de masini punandu-si kit-uri aftermarket de angel eyes pe masinile lor, chiar daca nu erau Bmw-uri.
Oricine poate achizitiona un astfel de kit si cu ajutorul unui electrician bun sa si le monteze pe orice masina. Parerea noastra este ca angel eyes-urile sunt specifice BMW-urilor si ca se potrivesc doar pe aceste tipuri de masini, nu sa pui kit-uri aftermarket pe orice alt model de masina.
Acum sa vorbim putin de evolutia acestor faruri, cand au aparut prima data si cum functionau si unde s-a ajuns acum multumita tehnologiei. Totul a inceput pentru prima data in anul 1995 cand a fost scos pe piata cea de-a patra generatie de BMW seria 5 E39 pentru cunoscatori. O masina care mult imbunatatita de generatia sa precedenta, seria 5 E34. Noul model era mult mai sportiv dar in acelasi timp si mult mai elegant, masina putand fi folosita toata saptamana “business” iar in weekend puteai sa mergi tare cu ea, sau la nevoie nu te lasa niciodata avand o putere destul de buna tinanad cont de dimensiunile acesteia.
Citeste si despre: farurile matuite si metode de curatare
Poate si datorita ca noul model avea si o aerodinamica mult mai buna. Din meniu sa spunem asa nu lipsesc si multitudinea de dotari in plus si sistemele de siguranta. Dar revenind la treaba noastra, acest model a uimit prin noul update adus modelului, dar cel mai mult a uimit cu farurile sale, care aveau un model nou pe piata.
In interior pozitiile erau sub forma unor cercuri luminoase care seamanau cu o pereche de ochi. De asemenea era prima masina care folosea sistemul de iluminare cu led-uri. Acel cerc fiind normal o banda speciala cu leduri. Dupa aceasta aparitie si acest boom, BMW a echipat toate masinile sale cu acest tip de pozitii. Urmatoare generatie de seria 5 si anume E60-ul a adus iarasi o schimbare in bine, care din nou a uimit si BMW a dat din nou lovitura pe piata. Lansat in 2003 E60-ul avea in echipare acei “ochi de inger” doar ca putin schimbata, fata de modelul precedent unde ambele cercuri din interiorul farului aveau aceasi marime, acum a evoluat si inelul exterior era mai mare iar cel interior mai mic.
Totodata au adaugat o spranceana ridicata si acest design era mult mai agresiv si dadea o tenta de sportivitate ridicata. Pai acest model a dat lovitura pe piata, din nou. Luminile “ochilor” erau galbene, similara cu nuanta aurului, de asta mai era numita “lumina de aur”.
Dupa parerea noastra persoanala aceste faruri sunt cele mai bune faruri a celor de la Bmw si nu numai. Credem ca astea sunt unele dintre cele mai agresive faruri si cele care spun cele mai multe.
Ii ofera o valenta foarte sportiva masinii si un caracter aparte. Dupa mai multe intrebari aplicate diferitilor posesori de astfel de masini, au recunoscut ca multi au cumparat-o pentru acele faruri care pur si simplu sunt fenomenale.
Citeste si despre: de ce se ard tot timpul becurile de la faruri
Dupa acest boom pe piata, Bmw a incercat ceva similar si pe modelele de seria 3 E90 si inclusiv pe seria 5 F10, dar acolo impactul nu a mai fost asa de mare, cei drept da, arata si alea foarte bine dar nu se compara cu precedentele.
Parerea noastra este ca tot farurile de E60 raman la putere orice ar fi. Acest tip de faruri sunt montate inclusiv si pe X5 si X6 dar din nou, confera un aspect sportiv dar nu uimesc asa de tare precum cele de E60.
Totusi sunt cu mult peste concurenta lor din acea perioada. Dupa s-a tot avansat si au aparut angel eyes-urile care aveau baza de jos plata, lucru care confera un aspect mai modern. Dupa unele modele vin cu acele angel eyes-uri mai mult hexagonale decat rotunde iar in centru au un modul de luminare laser.
Da, noile faruri Bmw sunt dotate cu laser, s-a trecut treptat de la bec normal cu halogen, la leduri dupa care in prezent sunt folosite laserele care ofera o lumina foarte buna pe timp de noapte. Mai ales cu noile tehnologii care ocolesc anumite obiecte sau care nu ii orbesc pe ceilalti conducatori auto.
Dar din pacate, Bmw are tendinta sa nu mai pastreze aceste angel eyes-uri sau cel putin dupa parerea noastra este ca le-au modificat asa de tare incat nu mai par sa fie niste ochi de inger ci mai mult niste forme geometrice care au ca si scop sa-ti induca senzatia de sportivitate.
Citeste si despre: faruri xenon pro sau contra
Sursa foto: pinterest.com, ssdd-motorsport.com, umnitza.com
Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.
Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.
Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.
In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.
BMW poarta mesajul simbolic chiar in numele sau: M din mijlocul acronimului care inseamna „Motoren” sau pe romaneste "motoare".
Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.
Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.
BBS-Mahle au venit ca o adevarata revolutie. Atunci, marea majoritate a jantelor auto erau de 13 si 15 inchi si satisfaceau peste 90% din nevoile soferilor.
Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011.
Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.
Acest motor a aparut in 2004 ca un nou motor pentru Mercedes-Benz SLK 350 R171. Seria M272 este noua generatie de motoare V6 Mercedes.
Afla de la noi ce este sistemul Common Rail sau CRDI si cum functioneaza. Vezi cum a imbunatatit sistemul de injectie al motoarelor diesel.
Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.
Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.
Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.
Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.
Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.
In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.
Pai pentru prima data sa intelegem ce inseamna acest acronim “TDI”, TDI vine de la (turbocharged direct injection).
In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.
Dar odata cu avansarea tehnologiei masinile sunt tot mai echipate cu diverse sisteme de protectie care te vor ajuta sa mentii masina pe traiectorie.
1.2 TSI / TFSI este un motor turbo de 1,2 litri, cu patru cilindri, care a fost introdus pentru VW Golf Mk6 si Polo Mk5 la sfarsitul anului 2005.
Motorul Nissan HR16DE este rezultatul evolutiei motorului K4M de la Renault. Vehiculele Renault au fost echipate si cu acest motor, dar sub alt nume - H4M.
Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.
In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.
Pentru multi soferi, ceata este o provocare serioasa, din cauza ca nu multi experimenteaza acest fenomen. Vizibilitatea este mereu o provocare!
In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.
Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana.
1VD este un motor diesel V8 de 4.5 litri cu un singur turbocompresor sau doua turbocompresoare.
Motorul diesel este un motor cu ardere interna in care combustibilul se aprinde datorita temperaturii inalte create de comprimarea aerului necesar arderii.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login