Totul despre supapa de expansiune A/C

Totul despre supapa de expansiune A/C

Aproape fiecare vehicul are in dotare un aparat de aer conditionat. Pe timp de vara, cu zile toride, confortul dumneavoastra de condus depinde de un sistem de aer conditionat complet functional. Exista multe componente ale sistemului de aer conditionat care fac ca "magia" sa functioneze.

O componenta importanta este supapa de expansiune A/C, care ajuta la extinderea agentului frigorific lichid prin indepartarea presiunii din acesta. Odata ce acesta intra in evaporator, lichidul este transformat in vapori rece, astfel se produce aerul rece care iese prin orificiile de aerisire.

Citeste si despre: cat de des trebuie sa reincarci cu freon

Functia de baza si principiul de functionare

O alta functie a supapei de expansiune A/C este de a gestiona debitul agentului frigorific lichid. Aceasta gestioneaza acest flux cu ajutorul unei tije ce se afla in interior. Tija se deplaseaza in sus, sau in jos determinand conducta agentului frigorific sa fie inchisa sau deschisa.

Daca conduca este deschisa, agentul frigorific va curge, daca este inchisa, agentul frigorific nu va putea sa curga. Cand setati aparatul de aer conditionat la o temperatura mai ridicata, acest lucru determina ca mai mult agent frigorific sa curga prin conducta.

Atunci cand fluxul agentului frigorific este reglat, este practic masurat de supapa de expansiune A/C. Cu alte cuvinte, supapa de expansiune calculeaza cantitatea agentului frigorific care trebuie sa curga prin conducta conform cerintelor.

Acest lucru se intampla nu doar cand soferul seteaza o temperatura mai scazuta, ci si atunci cand temperaturile de afara sunt mult mai ridicate. Cand temperatura este foarte ridicata in mediul inconjurator, aparatul de aer conditionat va necesita si mai mult agent frigorific pentru a crea o temperatura scazuta in habitaclu.

Costul de inlocuire al supapei de expansiune A/C

Va veti da seama cand supapa de expansiune A/C este defecta, deoarece sistemul de aer conditionat nu va functiona in parametri normali. Nu va produce sufiecient aer rece sau chiar deloc. In acel moment va trebui sa inlocuiti supapa de expansiune.

Costul de inlocuire poate varia intre 300 si 600 lei, de aceea va sfatuim sa cautati la cat mai multe service-uri si sa alegeti pretul cel mai convenabil.

Citeste si despre: aerul conditionat scade puterea motorului?

Sursa foto: ricksfreeautorepairadvice.com, cartreatments.com

Articole similare
Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Verifica si starea conductei de cauciuc care intre in capatul vasului de expansiune, cu timpul se poate fisura sau taia si pe acolo se poate scurge lichid.

Totul despre motoarele TDI

Totul despre motoarele TDI

Pai pentru prima data sa intelegem ce inseamna acest acronim “TDI”, TDI vine de la (turbocharged direct injection).

Tot ce trebuie sa stiti despre supapa PCV

Tot ce trebuie sa stiti despre supapa PCV

Probabil ati auzit discutandu-se despre supapa PCV, insa exista posibilitatea sa nu fi auzit cat de importanta este aceasta in ceea ce priveste motorul.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre spalarea exterioara a masinii

Totul despre spalarea exterioara a masinii

Exteriorul autoturismului este de asemenea important deoarece componentele de caroserie se pot degrada in timp sub actiunea prafului.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre consumul de ulei al masinii

Totul despre consumul de ulei al masinii

Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.

Totul despre motoarele diesel

Totul despre motoarele diesel

Motorul diesel este un motor cu ardere interna in care combustibilul se aprinde datorita temperaturii inalte create de comprimarea aerului necesar arderii.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre anvelopele la mana a doua

Totul despre anvelopele la mana a doua

Ghid complet despre ce trebuie sa stii cand vrei sa cumperi anvelope la mana a doua.

Totul despre filtrul de particule - DPF

Totul despre filtrul de particule - DPF

In acest articol o sa afli ce este filtrul de particule, ce rol are, cand si cum trebuie schimbat, cat costa unul nou si cum se poate regenera DPF-ul.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Supapa Wastegate: generalitati plus simptome defectiune

Supapa Wastegate: generalitati plus simptome defectiune

In acest articol vom vorbi despre o componenta foarte importanta a turbinei, mai exact despre supapa wastegate.

Totul despre luminile de ceata

Totul despre luminile de ceata

Pentru multi soferi, ceata este o provocare serioasa, din cauza ca nu multi experimenteaza acest fenomen. Vizibilitatea este mereu o provocare!

Totul despre cureaua de accesorii

Totul despre cureaua de accesorii

In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Mai sunt cazuri in care rugina a “mancat” pur si simplu tot metalul, in acest ca avem o singura solutie, cea de a petici zona afectata.

Totul despre testerele de lichid de frana

Totul despre testerele de lichid de frana

Lichidul de frana vechi este foarte periculos pentru sistemul de franare, acesta este cunoscut sub numele de "ucigasul tacut" prin randul mecanicilor.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Motorul VQ35DE este unul dintre cele mai populare motoare Nissan. Acesta a fost dezvoltat pentru a inlocui motorul VQ30DE in anul 2000.