Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Sistemul de aer conditionat al masinii este foarte asemanator cu cel de acasa, componetele sunt cam aceleasi, diferenta fiind mai mult de marime decat de functionalitate.

Cum functioneaza aerul conditionat?

Aerul conditionat functioneaza cu ajutorul unui gaz inert, freonul. Acesta este pus intr-un mediu sigilat si este presurizat cu ajutorul compresorului.

Freonul este o substanta cu proprietati speciale care trece din stare solida in stare gazoasa in anumite conditii, fapt care faciliteaza transferul de caldura de la cald la rece.

Initial, freonul este rece si se gaseste in stare lichida. Ulterior, freonul trece printr-o serie de tevi si catre el este trimis aer cald din interiorul masinii, freonul preia acest aer cald si isi schimba starea, din lichida in gaz rece cu presiune mica.

El practic tocmai a racit aerul cald din interior si a trimis inapoi aer rece prin schimbarea starii lui.

Citeste si despre: aerul conditionat nu functioneaza, cauze

Care sunt componentele sistemului de aer conditionat?

Sistemul AC este compus din compresor, radiator AC sau condensator, evaporator, conductele freonului si o serie de senzori. Ce face fiecare din aceste piese:

1. Compresorul

Este cheia sistemului. Compresorul preia freonul si il presurizeaza, astfel incat sa absoarba caldura si sa trimita aer rece inapoi.

Compresorul este actionat de cureaua de accesorii a masinii. Pe langa actionarea mecanica, el mai are un intrerupator electric, care il comanda atunci cand vrei sa il inchizi sau sa il deschizi.

Citeste si despre: compresor A/C, simptome ale defectiunii

2. Radiatorul AC

Este o copie mai mica a radiatorului de racire al motorului. De obicei, este montat langa radiatorul principal.

Multe din masini au si un ventilator doar pentru radiatorul AC. El face acelasi lucru ca radiatorul mare, raceste, de data asta, gazul si il transforma din stare gazoasa in stare lichida.

3. Evaporatorul

Este un alt radiator, care face exact opusul radiatorului. Atunci cand freonul este foarte rece, trece prin acest radiator racind aerul inainte sa ajunga in masina.

O data ce freonul se incalzeste iar, se transforma inapoi in gaz si isi continua drumul in sistemul de racire.

Citeste si despre: cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii

4. Supapa de expansiune

Supapa de expansiune controleaza volumul de freon care ajunge la evaporator, ajutandu-te pe tine sa poti selecta temperatura exacta din cabina.

5. Filtru impuritati

Filtrul de impuritati este acolo ca o masura de siguranta si trebuie sa opreasca freonul care ar putea sa ajunga in interiorul compresorulu si sa l distruga. El absoarbe si toata apa care poate ajunge in interiorul sistemului.

Piesele prezentate mai sus sunt gasite in orice sistem clasic de aer conditionat, pe langa ele mai pot aparea o multitudine de senzori. Daca vrei sa stii ce senzori are masina ta instalati in sistemul de aer, verifica cartea masinii.

Citeste si despre: cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e pe cale sa se defecteze

Sursa foto: hyperli.com, yourcarinfo.net, arvadasquareauto.com, natrad.com.au, cartreatments.com

Articole similare

Cod eroare OBD2 P0041

Acest cod se refera la o eroare care apare la circuitul de control al senzorului de oxigen din aval.

Cinci semne care iti indica faptul ca e momentul sa schimbi pompa de ulei

Schimbarea pompei de ulei poate fi semnalizata posesorilor de autovehicule prin intermediul aparitiei anumitor semne.

Metode reale de a economisi carburant

Cum sa faci masina ta sa consume mai putina benzina/motorina?

Cod eroare OBD2 P0161

Acest cod se refera la defectiunea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.