Tuning OBD vs tuning BDM

Tuning OBD vs tuning BDM

Chip tuning este un proces prin care se realizeaza o crestere a performantelor sau optimizarea consumului de combustibil cu ajutorul unui software. In special optimizarea consumului poate fi foarte utila pentru masinile mai vechi. Chiptuning-ul OBD si Chiptuning-ul BDM sunt, in prezent, cele mai cunoscute metode de chip tuning.

OBD inseamna on board diagnostics, pe romaneste diagnostic la bord. Acest proces de tuning se bazeaza pe un soft care este suprascris pe vechiul soft al vehiculului. De obicei, nu exista indepartarea pieselor si nici o modificare a hardware-ului. Totul ramane original si deteriorarea pieselor sau erorile in timpul inlocuirii sunt, prin urmare, aproape imposibile.

Manopera este mai rapida si mai usoara decat atunci cand se opteaza pentru un chip BDM. Cu toate acestea, nu o puteti face singur acasa, deoarece este necesar un dispozitiv special si trebuie sa fiti foarte informat daca doriti sa interveniti in resfotarea unui motor. La urma urmei, nu a fost o coincidenta faptul ca producatorul a ales setarile de baza si se presupune ca imbunatatirea software-ului nu este bine vazuta de catre toata lumea. De asemenea, OBD tuning nu poate fi realizat pe orice model. La vehiculele fabricate dupa anul 2000 si cu turbocompresor, este aproape intotdeauna posibil. Specialistii nostri de la Dailydriven va poate spune cu siguranta daca modelul dumneavoastra poate fi receptiv la un chip tuning.

BDM inseamna Background Debug Mode. Mai pe intelesul tuturor, acest tip de tuning necesita demontarea unitatii de control a motorului (ECU). Nu este o manopera la fel de usoara ca OBD tuning. Un avantaj al acestui tip de tuning ar fi faptul ca se poate realiza pe majoritatea autoturismelor, bineinteles ele sa fie echipate cu un ECU.

Cu toate acestea, aceste modificari necesita, de asemenea, o expertiza deosebita si pot fi efectuate numai de un profesionist cu experienta. Deoarece ECU va fi conectat la un aparat special si asta facandu-se direct la pinii unitatii de comanda a motorului, pentru a suprascrie vechiul software cu unul nou. Noi, cei de la Dailydriven, avem o experienta bogata pentru a realiza o astfel de manopera in conditii de siguranta si pentru a face vehiculul dumneavoastra sa functioneze la o performanta optima.

O interventie in performanta motorului dumneavoastra, chip tuning-ul necesita o multime de cunostinte de specialitate doar din motive de siguranta. Nu puteti pur si simplu sa faceti astfel de schimbari singur.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...