Ulei de motor artificial vs traditional
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului. Uleiurile artificiale au mai putine impuritati fata de cele normale fiind totodata mai putin expuse pentru a aduna reziduri.
Piesele de la motor se afla tot timpul in contact permanent intre ele. In acelasi timp se misca la viteze ridicate. Piesele se pot deteriora si rupe, in mediul motorului extern. Ca o bariera ce protejeaza, uleiul este factorul intre aceste componente.
In timp, uleiurile normale se uzeaza si nu veti mai avea protejat motorul. Uleiurile artificiale se diferentiaza de altele pentru faptul ca pot pastra proprietatile protective pentru mai multa vreme, astfel motorul traieste mai mult fara probleme.
Citeste si despre: exista ulei de motor de iarna si ulei de motor de vara
Uleiul de motor artificial functioneaza mai bine la temperaturi joase
Daca nu folosesti o perioada masina, uleiul se depune in baia de ulei sau carter inferior. Cand o sa porniti motorul, uleiul isi face treaba circuland pe partile cele mai importante aparand motorul impotriva frictiunii daunatoare.
Daca veti folosi un ulei normal veti vedea ca este nevoie de mult mai mult timp ca sa isi reia cursul. Cand este frig afara, dureaza un pic mai mult. Uleiurile artificiale sunt facute sa actioneze rapid chiar si in cazuri de genul acesta astfel motorul este protejat de la inceput, de cand pornesti masina.
Uleiurile artificiale ofera o protectie foarte buna la temperaturi mari
Cand merge masina in mod normal motorul se incinge, chiar foarte tare. Cand se intampla asta, uleiul normal poate ceda si se evapora. Cel artificial este gandit special sa faca fata la temperaturile ridicate, asta fiind un lucru foarte bun mai ales daca esti intr-o zona unde este foarte cald.
Citeste si despre: despre diferitele tipuri de ulei de motor sintetic
Protejeaza piesele importante ale turbocompresorului
Companiile de automobile construiesc masini cu motoare destul de mici pentru a avea o mai mare eficienta a consumului dar vin in plus cu turbocompresoare.
Dupa cum ati vazut, am scris cum merg motoarele la cele mai mari temperaturi, astfel ajungand la o durata de viata mai mica a unul ulei normal, motoarele turbo fiind mai agresive.
Stiati de exemplu ca arborele unui turbocompresor se invarte cu 20.000 de rotatii pe minut asadar este nevoie absoluta ca uleiul sa ajunga la ax si sa-i confere in mod normal si rapid proprietatile necesare.
In aceste conditii, uleiul simplu isi pierde proprietatile mai repede si lasa pe componentele turbocompresorului nenumarate depuneri ce duc intr-un final la defectiuni. Uleiul artificial este uleiul care este creat pentru a proteja in cele mai bune conditii aceste componente, mult mai bine fata de uleiurile normale, pastrand si crescand concomitent performantele automobilului.
Citeste si despre: top greseli care se fac cand schimbi uleiul de motor
Sursa foto: lifehacker.com, miltonhyundai.com
- Termoflot defect la Alfa Romeo Giulia: cauze si solutii
- Termoflot defect la Alfa Romeo Stelvio: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi A3: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi A6: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi Q1: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi Q4: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi Q7: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi RS2: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi RS5: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi RS8: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi S1: cauze si solutii
- Termoflot defect la Audi S4: cauze si solutii