Asa cum bine stim, fiecare automobil trebuie sa treaca pe la RAR inainte de a fi inmatriculat in tara noastra. Institutia denumita Registrul Auto Roman este cea care stabileste daca un autoturism primeste dreptul de a circula pe drumurile nationale si in acelasi timp elibereaza CIV-ul, Cartea de Identitate a autovehiculului. Trebuie sa treci pe la RAR indiferent daca masina o cumperi din tara sau din strainatate sau daca aceasta este noua sau veche.
In trecut s-a mai discutat despre situatia de la RAR Sibiu, acestea detinand recordul pe tara la numarul de autovehicule respinse. Acum venim cu o noua veste, dupa ce 20% dintre automobilele care au fost verificate de catre cei de la RAR Sibiu intr-o singura zi au ramas fara certificat de inmatriculare. Nu mai putin de 1 din 5 masini a avut probleme destul de grave incat sa nu mai primeasca drept de circulatie.
Daca ne gandim in mod teoretic pentru unii 20% poate insemna mult, pentru altii putin. Cu toate acestea, atunci cand vorbim de siguranta in trafic, 20% este mult prea mult. Practic, din 110 masini care au fost controlate in acea zi, 22 aveau probleme care sa puna siguranta traficului rutier in pericol si sa nu mai poata fi scoase pe sosea. In urma acestei intamplari, Inspectoratul Judetean de Politie Sibiu a a declarat ca au fost aplicate si 71 de amenzi contraventionale.
O alta atributie a celor de la RAR, pe langa verificarea automobilelor care urmeaza a fi inmatriculate este realizarea de controale pe soselele din tara. Daca atunci cand inmatriculezi masina te asiguri ca totul este in regula, probabil peste cativa ani treci cu vedere anumite defectiuni sau alegi sa amani reparatia acestora. Cu taote acestea, legea spune clar in ce situatii avem voie sa conducem o masina si in care nu.
Potrivit Politiei, abaterile constatate au fost in mare parte defectiunile tehnice (9), modificarile aduse sistemelor de evacuare (18), lipsa ITP (2), instalatii de iluminare neconforme (15), anvelope neconforme (9) si altele (18). Altfel spus, mare grija cand faci modificari la masina sau ai probleme si iesi pe sosea, deoarece in orice moment poti fi sanctionat si pui siguranta ta si a celor din jur in pericol.
Nu in ultimul rand, ar trebui sa mai mentionam ca atunci cand este retinut certificatul de inmatriculare exista doua posibilitati. In cazul in care masina se mai poate conduce in siguranta, cum ar fi atunci cand au fost modificate instalatiile de iluminare, soferul primeste drept de circulatie. Pe de alta parte, atunci cand ITP-ul lipseste sau exista defectiuni tehnice grave, soferul nu mai pleaca la volan, ci va trebui sa cheme o platforma. Pentru a primi inapoi certificatul de inmatriculare, soferul se va prezenta la RAR pentru o verificare minutioasa dupa ce a remediat defectiunile existente.
sursa foto: https://www.antena3.ro/
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!