Unde se afla mufa de diagnoza OBD2 la Bmw Seria 3

Unde se afla mufa de diagnoza OBD2 la Bmw Seria 3

In zilele noastre masinile au din ce in ce mai multi senzori si tehnologia lor evolueaza de la zi la alta. Toti acesti senzori ajuta doar daca exista o solutie tehnica prin care senzorii si erorile date de ei pot fi conectati la o interfata pe care mecanicii o pot citi. Asa a aparut portul OBD2. Mufa OBD este o portita pe care producatorii sunt obligati sa ne-o lase pentru a putea diagnostica masinile noastre, acasa sau la mecanic. Pentru a putea debloca aceasta usita vei avea nevoie de un tester OBD1 sau OBD2.

Multi posesori au un astfel de tester si isi fac singuri diagnoza. Da de ce? Pentru ca stiind ce probleme are mereu masina pot economisi bani pe reparatii si pot rezolva problema direct din fasa. De aceea noi spunem ca este imperios ca tu sa stii unde se afla mufa de diagnoza OBD2 la Bmw Seria 3.

Haide sa luam lucrurile pe rand si sa vorbim un pic despre mufa OBD2. De la ce vine OBD?

OBD vine de la On Board Diagnostics. Mufa ofera mecanicilor o portita prin care pot vedea cum functioneaza exact sistemele masinii tale. Toate erorile pe care le are masina vor fi memorate de catre ECU sau calculatorul masinii. Aceeasi portita o poti accesa si tu cu un device OBD2, trebuie doar sa stii sa citesti DTC-urile. Facand diagnoze in mod constant vei preveni probleme care pot ajunge sa fie grave si in final vei economisi foarte multi bani pe reparatii.

Un dispozitiv OBD2 pentru a citi erorile la Bmw Seria 3 nu costa mai mult de 100 de lei. Pe langa dispozitiv trebuie sa ai un telefon cu android sau apple si telefonul sa aiba bluetooth sa se poata conecta la o aplicatie gratuita.

Trebuie sa stii ca exista aplicatii si device-uri OBD2 mult mai scumpe, Carly si OBDEleven care costa peste 150 de euro, dar cu care poti customiza toate functiile masinii. Sunt interesante dar noi credem ca nu merita banii.

Ai auzit de mult de OBD. Dar oare ai idee care este diferenta intre OBD1 si OBD2?

Cele doua sunt foarte apropiate, fac acelasi lucru, citesc erori dar datele se transmit diferit. La OBD1 datele se transmit clasic, prin cablu, iar la OBD 2 ele se transmit prin bluetooth sau prin wi-fi.

Ce reprezinta mufa OBD2 la Bmw Seria 3?

Producatorii sunt obligati sa monteze mufe OBD2. Este de la sine inteles ca mufa OBD este un port fizic montat in interiorul masinii in care se poate monta dispozitivul OBD2 sau cablul de la OBD1 pentru a ne permite sa citim informatii si coduri de eroare stocate de ECU.

Multi mecanici lucreaza cu laptopuri sau tabletele conectate la masina prin intermediul unor cabluri lungi. Nu te lasa inselat de un cablu care pare vechi si de demult, softul din calculator sau tableta este cel care conteaza. Cum se transmit datele nu este la fel de important ca ce date se transmit. Nu te lua dupa cat de performant este testerul, cauta un mecanic care stie sa interpreteze erorile si datele in timp real. Poate face asta cu un laptop invechit, ideea e sa iti repare masina.

Oare toate masinile au montata mufa OBD2?

Orice eroare apare in ziua de azi la un sistem controlat electronic va putea ilumina un martor in bord sau va stoca un cod de eroare DTC la Bmw Seria 3. In cazul in care ECU nu considera ca acest cod de eroare DTC este important, el nu va aprinde un martor in bord, dar va stoca codul pe eroare pana ce un mecanic il va interpreta. Mecanicul il citeste, afla ce vrea sa ne spuna ecu si daca nu este important il sterge si dispare pentru totdeauna.

Pe vremuri nu toti aveau noroc sa diagnosticheze asa usor o masina. Mufa sau portul de diagnoza OBD a aparut in SUA din 96 si in UE din 2001. Orice producator este obligat ca acum sa monteze mufa OBD 2 la masina.

Ce informatii poti citi la Bmw Seria 3 daca folosesti un tester OBD2?

TCU ECM, ABS, NAVI toate sunt conectate la ECU si pot fi citite de noi prin mufa OBD. Compartimentul motor si cutia de viteze putem spune ca sunt cele mai importante dar pe un tester OBD putem vedea inclusiv erori la ABS si nu numai. Este important sa citesti erorile constant pentru ca vei putea accesa erori vechi, stocate pana la erori noi, permanente, destul de importante. Un exemplu de eroare permanenta care apare pe tester la Bmw Seria 3: sonda lambda arsa, imediat ce ea nu va mai trimite informatii catre ECU, el va aprinde Check-Engine si va stoca permanent o eroare DTC. Oricat de des ai sterge eroarea, ea va aparea din nou, eroarea fiind permanenta.

Exemplu de erori care pot aparea pe tester:

  • navigatie cu probleme;
  • abs defect;
  • camera marsarier defect;
  • scurt circuit pe un senzor;
  • corectie mare pe un injector;
  • bec ars;
  • sistem airbag inactiv;
  • etc.

Trebuie sa intelegi de la bun inceput ca doar problemele care apar la componente controlate electronic vor aparea pe testere, problemele mecanice, care nu au senzori, nu pot fi semnalate de tester. Sa o gandim logic. O chiulasa arsa se poate vedea pe tester? Un disc de frana crapat? Putem continua la nesfarsit.

Putem verifica starea unor piese doar daca sunt controlate de anumiti senzori. De exemplu DPF sau EGR. Putem vedea in timp real cum se misca, gradul de incarcare la DPF, ultima regenerare, ultimul request, etc. Si la injectoare putem vedea corectii in timp real, la relanti sau in sarcina. Aceste date ne pot ajuta enorm pentru a diagnostica eventualele probleme care pot aparea la masinile noastre.

Pe un tester profi poti vedea inclusiv kilometri reali ai masinii. Asa ca daca vrei sa iti iei o masina la mana a doua si ai un prieten mecanic roaga-l pe el sa verifice kilometrii care apar pe tester si pe langa asta sa vada si parametrii de functionare ai motorului in sarcina, pe live data.

Haide sa recapitulam si dupa sa raspundem si la intrebarea care te-a adus pe articolul nostru. Apropo, iti multumim ca ai ajuns sa citesti pana aici. Imediat ce ai conectat un tester sau o interfata de diagnoza la Bmw Seria 3 folosind mufa OBD, vei putea verifica erorile masinii si vei putea analiza parametrii de functionare in timp real. Diagnoza iti va spune exact ce coduri de eroare are masina si pe care ECU le-a stocat si vei putea afla repede cat de severe sunt, ce reparatii trebuie sa faci si cat te costa tot procesul. Cu o scanare OBD2 vei afla repede in ce stare generala se afla masina ta.

Ajungem la intrebarea mult asteptata de toti. Unde se afla mufa OBD 2 pentru diagnoza la Bmw Seria 3?

Este fix langa tine. Daca esti la volan mufa OBD este langa piciorul tau stang, un pic mai sus. Poate fi alba, neagra, mov, galbena sau protejata de un plastic pe care scrie OBD. La unele masini poate fi tot acolo dar nu deasupra pedalierului ci pe stalpul din fata stanga.

Sa nu uitam sa va spunem. La Dacia mufa OBD se afla in torpedou, nu ca mai sus.

Este in regula sa conduci masina daca ai un dispozitiv OBD 2 conectat la masina?

Da, fara probleme. Multi mecanici chiar vor face asta pentru ca doar asa poti vedea cum merge masina in timp real. Hai sa o gandim logic, poti testa cutia de viteze pe loc? Nu.

Singura chestie este ca atunci cand opresti masina sa scoti si diagnoza pentru ca iti poate consuma bateria.

La final, iti recomandam sa iti cumperi o diagnoza pentru Bmw Seria 3, costa 100 de lei dar iti poate economisi mii de lei in reparatii viitoare.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...