Injectoare defecte sau murdare?

Injectoare defecte sau murdare?

Injectoarele reprezinta acele parti componente care sunt responsabile pentru injectarea carburantului in cazul motoarelor cu ardere interna fie in galeria de admisie, fie in camera de ardere a motorului.

Se folosesc atat in cazul motoarelor cu aprindere prin scanteie, dar si al celor diesel. In cazul motorului cu aprindere prin scanteie, injectia este controlata de ECU (Engine Control Unit).

Prin injectarea carburantului, acestea furnizeaza combustibilul la nivelul cilindrilor. In cazul in care injectoarele se infunda, nu mai pot sa functioneze corespunzator, cunoscut fiind faptul ca pentru a obtine performante maxime este foarte important jetul de carburant emis precum si modalitatea in care acesta este pulverizat.

Blocarea injectoarelor poate sa apara ca urmare a depunerii unor resturi sau reziduuri provenite din combustibil.

Sistemul de injectie directa

Dupa 1990, s-a introdus sistemul de injectie directa in cilindru. Acest sistem de injectie ofera numeroase avantaje fata de sistemele anterioare, printre care reducerea depunerilor de benzina pe peretii galeriei de evacuare si pe supape, o reducere a emisiilor de CO2, o pornire mai buna la rece dar si o acceleratie mai buna.

Injectoarele pot furniza carburant in acelasi timp catre mai multi cilindrii sau in mod individual pentru fiecare cilindru, in mod direct. Ceea ce este important este faptul ca amestecul de aer combustibil trebuie sa fie stoichiometric, adica sa respecte anumite standarde in ceea ce priveste raportul dintre cele 2 componente (1 kg de combustibil trebuie amestecat cu 14,7 kg de aer).

Dupa introducerea combustibilului prin pulverizare, acesta se amesteca cu aerul, urmand sa fie aprins de scanteia bujiei (benzina). In cazul in care injectoarele se infunda, motorul nu va mai functiona corespunzator.

Principiul de functionare al injectoarelor de combustibil

Orice injector este alcatuit din mai multe parti componente – corp si duza, bobina, corpul injectorului, piston de comanda, conector pentru cabluri electrice. Ca urmare a proceselor de ardere care au loc la acest nivel, la nivelul camerei de combustie se pot depune reziduuri.

Odata cu racirea motorului, gazele care au fost vaporizate se vor depune pe suprafete, inclusiv la nivelul duzei injectoarelor. Pe masura ce trece timpul, aceste depuneri succesive vor afecta furnizarea de combustibil.

Daca observi faptul ca motorul nu mai functioneaza corespunzator, in principiu ai observat dificultati la rulare mai ales la urcare sau in caz de temperaturi ridicate, este indicat sa lasi motorul sa se raceasca un pic inainte de a-l opri.

De asemenea, rularea mai usoara spre finalul unei deplasari poate juca un rol important in cresterea intervalului dintre eventualele schimbari de piese.

Blocarea la nivelul injectoarelor poate fi cauzata de reziduuri din carburant sau din sistemul care asigura furnizarea combustibilului. Desi in ziua de azi benzina respecta anumite standarde de calitate, este posibil totusi ca anumite reziduri sa ajunga la nivelul rezervorului.

Exista situatii in care anumite impuritati pot depasi filtrul de benzina care are rolul de a le retine. O alta posibila problema poate sa apara in cazul in care la nivelul sistemului de alimentare cu carburant patrunde apa. Existenta apei la acest nivel determina aparitia fenomenului de coroziune a conectorilor sau a fitingurilor sistemului de alimentare.

Ce poti face in cazul in care injectoarele s-au infundat?

De cele mai multe ori, problema nu prezinta o gravitate deosebita, deoarece resturile sunt mici iar solutia este data de simpla alimentare cu combustibil. Poti de asemenea sa cumperi o solutie de curatare a injectoarelor de la cea mai apropiata statie de alimentare sau chiar de la un serivce.

In cazurile in care problema este mai grava, se impune o curatare a injectoarelor cu ultrasunete. Daca in schimb injectoarele au o vechime destul de mare sau sunt relativ ieftine ca si cost de achizitie, cel mai indicat ar fi sa le inlocuiesti.

Sursa foto: wisegeek.com, cars.com

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...