Vesti proaste pentru soferi: Un nou faliment RCA in 2024?

Vesti proaste pentru soferi: Un nou faliment RCA in 2024?

De la 2014 până în prezent, toate previziunile transportatorilor cu privire la falimentele asiguratorilor s-au confirmat, cauzând pagube de miliarde de euro. Exemplu concret, City Insurance și Euroins au creat o deficiență bugetară de aproximativ 3 miliarde de euro pentru România, iar acesta nu a fost un caz izolat.

Recent, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a solicitat clarificări privind rezerva de daune a firmelor de asigurări rămase pe piață, dar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a refuzat să furnizeze aceste informații, trimițându-i pe transportatori să caute răspunsuri în instanță. Din păcate, termenele proceselor se prelungesc până în 2026, ceea ce înseamnă că transportatorii nu vor putea afla dacă aceste companii respectă legislația în vigoare. COTAR a subliniat că aceeași problemă a rezervei de daune a fost semnalată și în cazul Euroins, firma de asigurări care a intrat recent în faliment.

Rezerva de daune, instituită în 2015, este destinată acoperirii daunelor raportate și în curs de lichidare pentru fiecare contract de asigurare. Această rezervă ar trebui să fie transparentă pentru a asigura cumpărătorii de polițe RCA că se pot baza pe aceste asigurări. Totuși, Euroins nu dispunea de această rezervă la momentul falimentului. COTAR a anticipat aceste falimente pe piața asigurărilor RCA, dar măsurile necesare nu au fost luate la timp.

Reprezentanții COTAR au exprimat pentru Jurnalul îngrijorarea că istoria se repetă, cu ASF refuzând să publice informații despre rezervele de daune ale asigurătorilor.

ASF a clasificat aceste informații ca fiind confidențiale, argumentând că divulgarea lor ar putea prejudicia piața financiară. Totuși, refuzul de a oferi aceste date sugerează că publicarea lor ar dezvălui probleme semnificative în cadrul asigurătorilor, similar cu situația Euroins. Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, a explicat pentru Jurnalul că din răspunsul ASF se deduce că asigurătorii nu respectă normele legale.

Falimentele asigurătorilor de pe piața RCA au avut un impact financiar enorm, afectând întreaga economie. Daunele cauzate de companiile falimentare sunt acoperite de Fondul de Garantare al Asiguraților (FGA), care se alimentează din plățile continuue ale asigurărilor. Creșterea prețurilor pe această piață afectează și alte sectoare economice.

În prezent, COTAR avertizează guvernul român despre un posibil dezechilibru pe piața asigurărilor RCA, însă ASF respinge solicitările de transparentizare a rezervelor de daună ale asigurătorilor, pentru a evita panicarea pieței.

Un nou faliment și scumpirea polițelor RCA în 2024?

Transportatorii presupun că, în 2024, ar putea avea loc un nou faliment pe această piață. „Se estimează că România va pierde o sumă triplă comparativ cu «gaura» creată de achiziția inutilă de vaccinuri din cauza ultimelor două falimente. Despre achiziția de vaccinuri, care a costat România un miliard de euro, se discută intens, dar falimentele Euroins și City Insurance, care au cumulat 3 miliarde de euro, nu sunt investigate“, declară reprezentanții COTAR, cerând DNA să ancheteze situația.

Conform lichidatorului judiciar, datoriile City Insurance se ridică la 9 miliarde de lei, iar în cazul Euroins, la 5 miliarde de lei. Prețul RCA a crescut cu 250% în ultimii doi ani, sub pretextul acoperirii prejudiciilor financiare, dar fără o anchetă adecvată. COTAR a calculat că este inevitabil un nou faliment în 2024, cu o creștere a prețurilor RCA cu cel puțin 25-30% în cursul anului viitor, făcând asigurările și reparațiile auto inaccesibile pentru mulți șoferi români. De asemenea, transportul public va deveni mai costisitor, afectând mobilitatea cetățenilor, în special a celor care fac naveta.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Hotii de catalizatoare vizeaza in special aceste 9 masini
Hotii de catalizatoare vizeaza in special aceste 9 masini

Asa cum bine stim deja, majoritatea autoturismelor moderne sunt dotate cu convertoare catalitice. Acestea au un rol foarte importa...

Ce este franarea prin cablu si cum functioneaza aceste sisteme?
Ce este franarea prin cablu si cum functioneaza aceste sisteme?

Marea majoritatea a automobilelor pe care le vedem pe sosea folosesc un sistem de frana hidraulic, care functioneaza pe baza unui...

Numarul de kilometri ce pot fi parcursi cu martorul de combustibil aprins si consecintele rularii autovehiculului in aceste conditii
Numarul de kilometri ce pot fi parcursi cu martorul de combustibil aprins si consecintele rularii autovehiculului in aceste conditii

Printre riscurile ramanerii fara carburant in trafic se numara poate cel mai neplacut lucru, respectiv neputinta utilizarii masini...

Vrei sa dezgheti parbrizul cat ai clipi? ATENTIE la aceste sfaturi pentru perioada de iarna
Vrei sa dezgheti parbrizul cat ai clipi? ATENTIE la aceste sfaturi pentru perioada de iarna

VREI SA DEZGHETI PARBRIZUL autoturismului cat ai clipi? ATENTIE LA ACESTE SFATURI pentru perioada de iarna! Cu totii stim cat de i...