Daca auzi aceste 4 sunete trebuie sa te duci direct la mecanic

Daca auzi aceste 4 sunete trebuie sa te duci direct la mecanic

Fiecare sofer are de-a face cu zgomote ciudate la volan. Uneori sunt doar enervante, insa un unele cazuri sunetele pot anunta probleme grave ale masinii. Fie ca auzi scartait, frecare metalica, lovituri metalice, etc, de fiecare data cand auzi un sunet masina iti transmite ceva si ar trebui sa ai cat de cat idee astfel incat sa poti recunoaste de unde vine sunetul si ce problema anunta el.

De ce se aude un sunet ca si cum s-ar atinge fier pe fier?

De cele mai multe ori cand auzi sunete de frecare fier pe fier inseamna ca ceva s-a uzat. Daca sunetul se accentueaza atunci cand apesi pedala de frana sau chiar simti miscare in pedala in sine, nu este ceva de ignorat. La fel daca sunetul se aude doar de la o roata atunci cand mergi cu masina. Poti incerca sa mergi incet, cu geamul deschis, sa iti dai seama de unde vine sunetul.

Daca auzi un sunet doar la o roata, atunci cand frana nu este apasata, atunci rulmentul rotii este de vina. Rulmentul nu este de neglijat pentru ca defectarea lui este graduala si la final poate bloca roata in mers.

De ce scoate masina sunete de frecare?

Atunci cand auzi sunet de frecare inseamna ca o parte a masinii o atinge pe alta, desi nu ar trebui sa se intample asta. Poate anvelopa atinge protectia de la roata, poate ai prins ceva sub masina…Daca anvelopele ating parti ale masinii nu este ok si ar trebui sa rezolvi repede problema. Poti distruge anvelopa si poti cauza o explozie a ei fara sa vrei.

Se aude un sunet ca de clonc?

Cloncanitul la masina inseamna ca ceva este prea uzat sau desprins. Amortizoarele pot face astfel de zgomote sau flansele lui. Daca auzi tot timpul cand treci peste denivelari sunete ciudate, cloncanit insotit de sunete metalice, inseamna ca ai o problema la sistemul de directie care trebuie insepctata. Inclusiv suportul motor poate scoate astfel de zgomote.

Sunete de detonatie, greu de explicat dar usor de inteles cand le auzi

Se intampla la relanti sau cand accelerezi, mai ales la deal. Poate fi de la o bujie defecta, de la o fisa defecta, combustibil de proasta calitate. Bataile la motor, detonatiile, pot afecta repede motorul dar si catalizatorul masinii. Daca experimentezi astfel de senzatii, masina merge in suturi, da rateuri in acceleratie, auzi zgomote de pocanit pe evacuare, care nu erau prezente inainte, trebuie inspectata problema in detaliu.