Vopsirea integrala a masinii: tehnica, pret, avantaje

Vopsirea integrala a masinii: tehnica, pret, avantaje

Primul pas in vopsirea masinii este pregatirea autovehiculului, ce consta in slefuirea si degresarea cu un detergent special. Mai departe, se aplica chitul de cutit (un strat de acoperire pentru crapaturile aparute in caroserie), la o temperatura de aproximativ 20 de grade Celsius, intr-un interval de timp de 15-30 de minute. Se aplica apoi un kilogram de fuller, procedeu care dureaza circa o ora.

Dupa aplicarea fullerului, acesta este slefuit si corectat cu chit de cutit, acolo unde este cazul, apoi se trece la degresarea finala. In timpul acestor operatii, este indicat sa fie aplicata o banda adeziva cu hartie pe geamuri sau ornamente. Urmatorul pas este aplicarea propriu-zisa a emailului acrilic, proces care dureaza intre 45 si 60 de minute. Aici trebuie sa luam in considerare si uscarea la cuptor, la 60-70 de grade Celsius, intr-un timp estimat de 45-60 de minute.

Daca ai decis sa vopsesti singur masina, e bine de stiut ca masina se poate usca si in aer liber, la o temperatura de 20 de grade Celsius. Un singur sfat: nu uita sa ai grija la praf, care poate afecta vopseaua in procesul de uscare. In conditii propice, uscarea va dura aproximativ 6 ore.

Mai departe, urmeaza vopsirea masinii. Pentru o masina noua, in stare foarte buna, vopsirea dureaza in jur de 4-5 zile, in vreme ce un autoturism mai vechi se vopseste in 7-10 zile. Durata vopsirii mai depinde si de starea masinii si complexitatea vopsirii. Este important sa stii ca masina poate fi condusa imediat in cazul in care este uscata la cuptor. Daca este uscata in aer liber, va trebui sa astepti o zi pana sa poti circula.

Cum sa procedezi daca vopsesti singur masina?

Daca dintr-un motiv sau altul alegi sa nu iti vopsesti masina in service, o poti face singur, daca urmezi cativa pasi. Amesteci vopseaua cu diluant, utilizand raporturile si cantitatile recomandate pe ambalajul de vopsea. Aplica stratul superior prin pulverizare. Durata de aplicare a fiecarui strat pe fiecare panou va fi intre 10 minute – 1 ora, pentru ca vopseaua sa se usuce inainte de revopsire.

Aplica 3-4 straturi si lasa sa se usuce conform instructiunilor. Inainte sa aplici ultimul strat, indeparteaza orice reziduuri sub forma de pulbere, utilizand 2000 grit smirghel umed si uscat, apoi sterge cu o carpa curata. Repeta ultimele doua etape, cu lacul transparent. Scoate folia de mascare cand stratul transparent este inca umed. Ai grija ca banda sau hartia sa nu se lipeasca de vopseaua uda. Lasa stratul transparent sa se usuce conform timpului recomandat.

Verifica partile proaspat vopsite, sa nu aiba imperfectiuni. Daca apar astfel de zone, freaca portiunile cu un 2000 grit smirghel umed si uscat, apoi revopseste zona afectata. Vopseaua trebuie finisata cu miscari circulare, cu ajutorul unui buffer, avand grija sa nu strici vopseaua, cncentrandu-te prea mult timp intr-un singur loc.

Vopsire vs colantare

Una dintre dilemele cu care te poti confrunta atunci cand decizi sa schimbi culoarea masinii tale este metoda prin care o faci. In acest sens, exista doua procedee de acoperire a suprafetei caroseriei: vopsirea clasica sau colantarea.

Vopsirea caroseriei s-a dovedit o solutie de durata, competitiva si care nu prezinta multe probleme de aplicare. Un avantaj major al vopselei este durabilitatea crescuta, pana la o noua aplicare. Masina vopsita va avea un aspect mai placut si nu va da senzatia unei masini impachetate, care ascunde defecte inca vizibile.

Vopseaua este insa mai sensibila cand vine vorba de zgarieturi sau lovituri. Mai mult, aceste interactiuni mecanice indeparteaza straturile de vopsea si duc la oxidarea metalului si la aparitia ruginei. Un alt avantaj este costul, care este foarte mare comparativ cu procedeul de colantare, din cauza procesului tehnologic complex.

De asemenea, vopsirea necesita un atelier profesional si un mediu de lucru special. Vopseaua este destul de pretentioasa, in sensul ca va trebui sa ai o grija sporita fata de masina ta, folosind solutii speciale si tratamente regulate.

Sa trecem la colantare. Colantarea a aparut destul de recent, asadar inca exista o dezbatere activa despre acest procedeu. Marele avantaj al colantarii este rolul dublu pe care il poate avea, mai exact de protectie si acoperire a suprafetelor caroseriei. Colantarea este un proces care necesita ca suprafata (caroseria) sa fie curatata de impuritati, rugina si grasimi.

Colantarea se realizeaza cu instrumente si solutii speciale, pentru favorizarea aplicarii si prelungirea duratei de viata a foliilor. Un alt avantaj al colantarii este pretul, destul de scazut in comparatie cu vopsirea clasica. Colantarea ofera protectie suplimentara pentru vopsea la impotriva zgarieturilor si loviturilor.

Un dezavantaj al colantarii consta in timpul redus in care autocolantul se deterioreaza, un aspect direct proportional cu calitatea foliei aplicate. De exemplu, un produs ieftin poate dura 1 an, iar o folie de calitate poate sa reziste pe masina pana la 5 ani.

Cand vine vorba de alegerea dintre cele doua, totul tine de preferinta personala. In general, optezi pentru colantare atunci cand vrei ca masina ta sa fie unica, dar producatorul nu fabrica masina in culoarea dorita de tine, sau acea culoare nu poate fi realizata din vopsea.

Cat costa vopsirea integrala?

In ceea ce priveste pretul, o vopsire integrala te va costa intre 2.200 si 5.000 de lei, cu un plus de aproximativ 1.000 de lei pentru SUV-uri. Daca vopsesti elemente separate, preturile variaza intre 250 si 500 de lei. Preturile colantarii sunt mai mici, intre 1.200 si 2.000 de lei, dar exista si colantari premium care pot depasi vopsitul clasic.

Sursa foto: resede.fourwindspresbytery.org, wolscy.com, youtube.com

Citeste si...
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?
Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Cu totii stim faptul ca o masina care a rulat peste 160.000 km va avea nevoie de anumite masuri de intretinere specifice, comparat...

Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...