4 motive din cauza carora masina nu mai indica nivelul corect de combustibil

4 motive din cauza carora masina nu mai indica nivelul corect de combustibil

Indicatorul de combustibil este un element destul de important, mai ales daca sunteti genul de sofer care uita cand a alimentat ultima data sau conduce pentru mult timp cu rezervorul pe minim. In fapt, chiar daca consideram ca acest sistem nu are de ce sa prezinte defectiuni, exista momente in care autoturismul nu mai indica nivelul corect de combustibil, ceea ce poate fi o adevarata bataie de cap, mai ales daca ne dam seama de acest lucru atunci cand ne aflam departe de orice benzinarie. In acest articol va vom prezenta cele mai frecvente 4 motive pentru care autoturismul nu mai indica nivelul corect de combustibil si va vom spune cum sa procedati pentru a le remedia.

Chiar daca un indicator de combustibil nu mai functioneaza bine, acesta nu va provoca nici o alta dauna asupra bunei functionari a masinii, dar este suficient sa ramanem fara combustibil intr-un moment neasteptat. Pe langa faptul ca acest indicator are rolul de a ne arata cat combustibil mai avem in rezervor, acesta ne si indica atunci cand trebuie sa alimentam, ceea ce este un avantaj foarte mare, mai ales pentru soferii care uita sa mai treaca pe la benzinarie. Pentru cei care obisnuiesc sa conduca autoturismul intotdeauna cu acul pe rosu, trebuie sa stie ca acest obicei poate provoca daune semnificative asupra motorului si nu il recomandam decat atunci cand este strict necesar.

Atunci cand vine vorba despre indicatorul de combustibil al unui autoturism, acesta are un principiu de functionare simplu si are la baza trei componente. Aceste piese sunt indicatorul, circuitul si unitatea de baza. In cazul in care oricare dintre aceste piese este uzata sau defecta, indicatorul va afisa o citire gresita sau va ramane blocat intr-o pozitie.

Unitatea de baza este poate cea mai complexa dintre cele trei mentionate anterior, face parte din modulul sistemului de admisie cu combustibil si este formata din filtru de combustibil, sita de combustibil, flotor si pompa de combustibil. In cazul circuitului, acesta leaga indicatorul de pe bord de bateria autoturismului, impreuna cu unitatea de baza, proces prin care permite indicatorului sa ne afiseze in timp real situatia care are loc in rezervorul de combustibil.

Atunci cand indicatorul de combustibil nu functioneaza corect, pot exista o multitudine de defectiuni care sa conduca la aceasta problema, unele banale, in timp ce altele pot fi destul de grave. Motivul principal pentru care indicatorul nu functioneaza este atunci cand unitatea de baza are o defectiune, asa incat fie nu mai transmite mesajul corect sau nu mai transmite nici un mesaj prin circuit, catre indicator. Aceasta defectiune poate fi cauzata de un simplu contact care nu mai functioneaza sau de o unitate centrala care nu mai merge deloc, asa incat nu veti primi un raspuns fara sa efectuati o revizie tehnica.

Cel de-al doilea motiv des intalnit pentru care indicatorul nu functioneaza corespunzator este atunci cand la nivelul circuitului care transmite informatia exista o defectiune. Indiferent ca este vorba despre o siguranta arsa, o conexiune care nu mai face contact sau aparitia coroziunii care a afectat circuitul, cu siguranta mesajul nu va mai ajunge la indicator si acesta nu va putea afisa datele reale.

Cea de-a treia posibilitate, care este mai putin intalnita decat cele mentionate pana acum este atunci cand flotorul din interiorul rezervorului nu functioneaza corect. Rezervoarele sunt echipate cu senzori care citesc nivelul de combustibil si determina cantitatea existenta in interior. Atunci cand acesta functioneaza deficitar, fie va indica un nivel necorespunzator de combustibil sau nu va transmite nici un mesaj catre circuit pentru a ajunge la indicator.

Nu in ultimul rand, atunci cand la nivelul grupului de instrumente exista o defectiune, problema devine grava si este mult mai dificil si mai scump de rezolvat decat restul pe care le-am mentionat pana acum. Grupurile de instrumente utilizate in momentul de fata sunt compuse din circuite complet integrate, iar de multe ori atunci cand apare o defectiune vom fi nevoiti sa inlocuim intreg grupul de instrumente pentru a remedia problema.

Acum ca v-am spus care sunt defectiunile care pot sa apara, urmeaza sa vorbim despre modul in care putem identifica un indicator de carburant care functioneaza defectuos, asa incat sa remediem problema cat mai rapid. Recomandam aceasta operatiune doar daca sunteti pasionati de autoturisme, deoarece necesita cunostiinte si echipamente speciale. In caz contrar, ar fi indicat sa apelati un service de specialitate pentru a remedia problema.

Pentru depanarea unui indicator de combustibil care functioneaza problematic veti avea nevoie de o trusa de unelete, un multimetru digital si o diagrama de cablare electrica. In primul rand, va fi necesar sa efectuati autotestarea grupului de instrumente, pentru care va trebui sa consultati cu atentie manualul de utilizare al autoturismului, deoarece la fiecare masina aceasta operatiune se realizeaza diferit.

Dupa aceea, va trebui sa efectuati testul expeditorului de combustibil, pe care recomandam sa il faceti in momentul in care nivelul de combustibil in rezervor este sub jumatate, asa incat combustibilul sa nu stropeasca. Atunci cand facem acest test, cu ajutorul multimetrului digital ne vom asigura ca unul dintre pini are 5V sau 12 V si ca acestia sunt uscati, fara sa prezinte urme de coroziune sau alte lichide, asa incat sa putem realiza corespunzator testarea.

In ultimul rand, veti efectua testul de masurare a combustibilului, care se face practic prin repetarea testului de verificare a tensiunii. In cazul in care in cadrul acestui proces se obtine o tensiune diferita, cel mai probabil este vorba despre prezenta coroziunii. Acum ca ati trecut peste toate variantele si ati identificat problema, va recomandam in continuare sa efectuati reparatia la un service autorizat, pentru a va asigura ca este realizata in mod corespunzator.

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...