Pierd masinile cu combustie interna din Autonomia Totala atunci cand este Frig?

Pierd masinile cu combustie interna din Autonomia Totala atunci cand este Frig?

Posesorii de masini electrice care conduc in zone cu clima rece stiu deja ca vehiculele electrice pierd o parte din autonomie pe vreme rece. Acest lucru poate fi problematic din mai multe motive. Pe de alta parte, in mod normal ne gandim ca cele care functioneaza pe carburant nu ar trebui sa fie in aceasta situatie. Cititi mai departe pentru a afla toate detaliile.

Multi factori trebuie luati in considerare in ceea ce priveste modul in care un autovehicul electric se descurca in conditii de condus la rece. Ca atare, diferite EV-uri reactioneaza in moduri distincte la vremea rece. Cu toate acestea, in mod clar autonomia vehiculelor electrice este afectata, mai mult sau mai putin, atunci cand este frig.

Cand vorbim despre o temperatura de 15 grade, ne putem astepta ca un automobil electric sa piarda intre 15-20% din autonomia totala. La 0 grade insa, in cele mai rele cazuri, un EV poate sa piarda chiar si 50% din autonomie, moment in care situatia nu este tocmai una confortabila. Acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca majoritatea soferilor dau drumul la caldura la aceste temperaturi, consumand electricitatea din baterie. Insa, asa cum bine stim, orice baterie functioneaza mai slab si este afectata de catre temperaturile scazute.

Masinile pe carburant pierd, de asemenea, autonomie pe vreme rece

Acestea fiind spuse, vremea rece poate afecta, de asemenea, autonomia masinilor pe carburant. De exemplu, atunci cand sunt 10 grade afara, o masina pe benzina se poate astepta sa piarda aproximativ 15% din economia de combustibil. In cazul calatoriilor mai scurte, consumul de combustibil al unei masini poate creste cu aproximativ 24%.

Avand in vedere ca vremea rece face ca vehiculele sa fie mai putin eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, acestea vor trebui sa consume mai mult carburant, ceea ce inseamna ca autonomia lor de deplasare va avea de suferit. Aceasta situatie se aplica de fiecare data cand conditiile de drum sunt dificile (ploaie, zapada, noroi, etc).

Nu este surprinzator faptul ca, deoarece vehiculele hibride utilizeaza gaz si energie electrica, acestea pierd si ele din autonomie pe vreme rece. Vehiculele hibride pierd aproximativ 32% din economia de combustibil atunci cand afara sunt 10 grade, dar pierd mai putina autonomie decat vehiculele electrice. Exista mai multe motive pentru care masinile pe benzina si cele hibride pierd din autonomie in conditii de vreme rece, iar unele dintre aceste motive sunt unice pentru fiecare tip de motorizare, in timp ce altele nu.

Cum afecteaza vremea rece consumul de combustibil?

Sistemul de climatizare al unui vehicul are nevoie de energie pentru a functiona. Un vehicul electric utilizeaza bateria pentru a alimenta acest sistem, in timp ce o masina cu motor cu ardere interna utilizeaza carburantul. Utilizarea sistemului de incalzire consuma mai multa energie, reducand autonomia unui vehicul.

In plus, aerul rece este mai dens, adaugand mai multa rezistenta la o masina si fortand vehiculul sa foloseasca mai multa energie pentru a se deplasa. Nu in ultimul rand, drumurile cu gheata si zapada pot scadea aderenta pneurilor, ceea ce obliga masina sa utilizeze mai multa energie la franare.

Cu toate acestea, vehiculele pe combustibili au probleme unice care nu afecteaza vehiculele electrice. De exemplu, amestecul de benzina de iarna poate avea o densitate energetica mai mica decat amestecurile de vara, ceea ce poate reduce economia de combustibil. De asemenea, masinile pe benzina trebuie sa se incalzeasca mai intai, astfel incat pierd mai multa eficienta in cazul calatoriilor scurte.

In cazul calatoriilor mai scurte, masina nu se afla la temperatura ideala pentru o proportie mai mare de timp. Astfel, in mod automat motorul va consuma mai mult combustibil. De asemenea, temperaturile mai scazute pot cauza frecarea motorului si a transmisiei, deoarece fluidele sunt reci, reducand astfel eficienta combustibilului.

In concluzie, nu exista o varianta ideala pe care sa o alegem. Orice tip de automobil va consuma mai mult combustibil pe perioada sezonului rece si nu avem cum sa influentam sau sa controlam acest lucru. De departe masini electrice vor avea cea mai semnificativa scadere a autonomiei, dar asta nu inseamna ca cele pe carburant nu vor fi afectate.

sursa foto: https://www.freepik.com/

Citeste si...
Poate sa te prinda radarul noaptea?
Poate sa te prinda radarul noaptea?

Majoritatea sanctiunilor pe care le primesc soferii atunci cand se afla in trafic se datoreaza excesului de viteza cu care acestia...

Poate sa iti afecteze masina folosirea unei baterii mai mari?
Poate sa iti afecteze masina folosirea unei baterii mai mari?

Cele mai multe autoturisme au un nivel de spatiu foarte limitat atunci cand vine vorba de ceea ce se afla sub capota. Atunci cand...

Poate Politia sa dea o amenda pe baza unui filmulet postat pe internet?
Poate Politia sa dea o amenda pe baza unui filmulet postat pe internet?

Nu trece o zi in care sa nu vedem filmulete din trafic postate de catre diferiti soferi pe retelele de socializare. Discutam intr-...

Poate crapa parbrizul masinii de la frig?
Poate crapa parbrizul masinii de la frig?

Exista multe motive pentru care parbrizul unei masini poate ajunge sa se crape. De obicei, vom observa acest lucru doar atunci can...