557 Ron un plin de masina electrica. Merita?

557 Ron un plin de masina electrica. Merita?

Vesti din ce in ce mai proaste pentru romanii care au achizitionat autoturisme electrice, in conditiile in care cheltuielile de intretinere au devenit, in unele cazuri, mai mari decat in cazul celor care ruleaza pe benzina sau motorina.

Ne vom referi, in articolul de fata, despre o noua problema care ii pune pe ganduri pe proprietarii de autovehicule electrice. Astfel, potrivit romaniatv.net, costurile cu care se confrunta respectivii proprietari sunt, cel putin in unele cazuri, superioare celor inregistrate la motoarele pe benzina si motorina.

De asemenea, vom prezenta preturile la care ajunge plinul pentru un autoturism Dacia Spring, respectiv pentru un BMW iX Xdrive50.

Tot mai multi conducatori auto, care au achizitionat autoturisme electrice, isi manifesta nemultumirea in legatura cu cheltuielile mari, cu atat mai mult pe fondul cresterilor de preturi la energie. Aceste cresteri de preturi fac din masinile care functioneaza pe benzina sau motorina autoturisme mai rentabile, indiferent ca si pretul combustibilului a crescut cu jumatate din valoare.

Recenta decizie a oficialilor loveste mai ales conducatorii auto care procedeaza la incarcarea respectivelor masini in regie proprie, la domiciliu, plafonul nou impus punandu-i in reala dificultate.

Astfel, conducatorii auto de masini electrice, care isi incarca autovehiculele acasa, spre exemplu, realizeaza faptul ca depasesc cu mult plafonul de 255kW/luna, stabilit in baza noilor prevederi legale.

Noile preturi plafonate de oficiali, incepand cu data de 1 septembrie

Potrivit capital.ro, decizia membrilor Guvernului de a diminua plafonul de compensare a pretului energiei, respectiv costurile exorbitante in cazul depasirii acestui plafon, fac din detinerea unui astfel de autovehicul o reala problema.

Acest impediment apare in cazul proprietarilor de autovehicule care procedeaza la incarcarea acestora in regie proprie, acasa, multi dintre ei domiciliind la curte. Facem mentiunea ca numai incarcarea autovehiculului conduce la un consum de 150 – 200kWh/ luna, in conditiile in care facturile sunt compensate numai pana la 255 kW.

Potrivit specialistilor, citati de stirileprotv.ro, proprietarii de autoturisme plug-in hybrid, care ruleaza aproximativ 1000 km. / luna, pot ajunge usor la consumul a 200 kW, in conditiile in care utilizeaza, in cea mai mare parte, numai componenta electrica a autoturismului.

Potrivit romaniatv.net, Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a mentionat recent faptul ca „gospodariile care consuma mai mult de 255 kWh/luna, dar nu mai mult de 300 kWh/luna, vor plati la pretul pietei diferenta de kWh dintre cele doua plafoane. Astfel, gospodariile care consuma peste 300 kWh/luna nu sunt acoperite de OUG.“

Punem la dispozitie, in cele ce urmeaza, noile preturi la energie pentru consumatorii casnici, in Romania:

Costurile unui plin la Dacia Spring, respectiv la BMW iX Xdrive50

Potrivit romaniatv.net, „plinul pentru Dacia Spring, cea mai ieftina masina electrica de pe piata, care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costa, la liber, 19 ron la Hidroelectrica (0,69 ron/kWh), pana la 145 ron la Enel („Enel Fix Relaxat“, 5,30 ron/kWh), minimum 80 ron la EON Energie („E.ON Cool Electric“, 2,93 ron/kWh), 92 ron la RCS & RDS SA („Oferta client casnic“, 3,37 ron/kWh) si 125 ron cu abonament „CEZ Rezidential“ (4,56 ron/kWh).

Plinul Dacia Spring la Engie, cu oferta „Serviciu Universal“, costa 127 ron si cu oferta „Ampero Verde eFresh“, 163 ron.

Iar daca cumva sunteti client We Power Team SRL, plinul Dacia Spring ajunge la 304 ron.

Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul facut acasa porneste, conform simularii Newsweek, de la 72 ron la Hidroelectrica.

Cu „Enel Fix Relaxat“ (5,30 ron/kWh) ajunge la 557 ron, cu „E.ON Cool Electric“ (2,93 ron/kWh) la 308 ron, cu „CEZ Rezidential“ (4,56 ron/kWh) la 480 ron si la, atentie, 1.169 ron la We Power Team SRL (11,11 ron/kWh).“

Mentionam faptul ca, pentru orice alt autovehicul electric sau oferta de energie, plinul se stabileste prin inmultirea capacitatii acumulatorului masinii, in kWh, cu pretul unui kWh din contract, conform sursei mai devreme mentionate.

Specialistii in domeniu vin cu vesti sumbre, potrivit carora aceste scumpiri la energie sunt abia la inceput, ce este mai rau urmand sa vina in viitorul apropiat. Este de la sine inteles faptul ca tarifele vor creste si la statiile de incarcare, acestea fluctuand in functie de cerere.

Amintim cititorilor nostri faptul ca, in anul 2021, soferii romani au achizitionat un numar mai mare de masini electrice decat diesel, acesta fiind o reala premiera in tara noastra.

Durata incarcarii unui autovehicul electric

Trebuie sa precizam faptul ca, spre deosebire de masinile care functioneaza pe baza de benzina si motorina, care se incarca in cateva zeci de secunde sau minute, autoturismele electrice se vor incarca in 10, 15 ore (daca respectiva incarcare se realizeaza acasa, la o priza obisnuita), respectiv intr-o jumatate de ora la o statie de incarcare rapida (50-120 kWh). Bucuria celor 30 de minute nu este foarte mare in cel din urma caz, in conditiile in care, mai mult ca sigur, aceste statii de incarcare vor inregistra cozi interminabile.

sursa foto: https://newsweek.ro/

Citeste si...
Un sofer s-a trezit cu dosar penal dupa ce a reclamat la Politie faptul ca si-a lovit singur masina
Un sofer s-a trezit cu dosar penal dupa ce a reclamat la Politie faptul ca si-a lovit singur masina

Am crezut ca le-am vazut pe toate, dar se pare ca in fiecare zi va aparea un nou caz care sa ne uimeasca. Astazi vom vorbi despre...