Legenda sau adevar: te ajuta sa obtii mai mult combustibil faptul ca alimentezi dimineata devreme?

Legenda sau adevar: te ajuta sa obtii mai mult combustibil faptul ca alimentezi dimineata devreme?

Pretul combustibililor au atins cote maxime in acest an si nu pare ca vor scadea prea curand. Multe persoane depind in permanenta de automobil asa incat sunt nevoite sa cheltuie sume importante de bani pe carburanti. Cei mai ingeniosi oamenii au incercat sa descopere diferite metode prin care sa faca masina sa consume mai putin sau sa obtina mai mult combustibil. Cu toate acestea, multe dintre informatiile de pe internet nu sunt reale, as aincat ne-am propus ca in acest articol sa discutam despre legenda care spune ca obti mai mult combustibil daca alimentezi dimineata devreme si sa vedem daca este adevarata.

Aceasta idee este sustinuta de principiul fizic conform caruia combustibilul se dilata atunci cand se incalzeste. Astfel, teoria este ca, daca alimentati masina noaptea sau la primele ore ale diminetii, cand temperatura este mai scazuta, veti obtine mai mult combustibil pentru aceeasi suma de bani pe care o platiti. Cu toate acestea, desi are sens, intrebarea este urmatoarea: cat de mult ati putea economisi de fapt daca alimentati noaptea sau dimineata devreme?

La nivel teoretic, in mod clar este un fapt cunoscut ca orice combustibil se dilata atunci cand temperaturile cresc, ceea ce face ca acesta sa fie mai putin dens. Acestea fiind spuse, daca alimentati atunci cand temperaturile sunt mai scazute, ar trebui sa observati ca pentru aceeasi suma de bani veti alimenta cu mai mult combustibil.

Cu toate acestea, exista un factor pe care putini sustinatori ai acestei teorii l-au luat in considerare. Cele mai multe statii sau pompe de combustibil din intreaga lume stocheaza benzina sau motorina in rezervoare mari, sub un strat gros de beton care actioneaza ca un izolator si mentine combustibilul la o temperatura constanta. Prin urmare, cresterea temperaturii din timpul zilei nu joaca niciun rol in densitatea combustibilului, iar combustibilul din pompa va ramane la fel ca intr-o zi rece.

S-ar putea argumenta totusi faptul ca pana sa ajunga la statia de benzina, combustibilul trece prin pompe si conducte in care nu mai este protejat impotriva temperaturii. Da, este adevarat, dar aici vorbim de doar cativa litri, asa incat diferenta pe care o vom observa atunci cand terminam de facut plinul la rezervor este una infima. Mai mult, avand in vedere traficul foarte crescut in benzinarii este putin probabil sa fie perioade lungi de pauza in care combustibilul sa apuce sa se incalzeasca.

Acestea fiind spuse, chiar daca din punct de vedere fizico-chimic ideea este buna, cel mai probabil la final nu vor reusi sa realizam nici o economie, iar cantitatea de benzina sau motorina cumparata va fi aceeasi. Astfel, vom trece si aceasta idee pe lista ideilor traznite, dar care nu au o aplicabilitate reala.

sursa foto: https://www.digi24.ro/

Citeste si...
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...