Polisarea este o modalitate foarte simpla sa faceti ca masina dumneavoastra sa arate mult mai bine atunci cand ati avut un accident minor sau masina a fost zgariata. Procesul se realizeaza foarte rapid, este mult mai ieftin decat vopsirea unei piese de dimensiuni mari a masinii si poate fi realizata de catre orice sofer care are un pic de experienta in mecanica auto.
In mod normal, consideram ca o masina nu ar trebui polisata de mai mult de 3 pana la 5 ori pe durata de viata a acesteia, fara ca intre timp acea piesa sa fie vopsita de la zero. Cu cat vom repeta acest proces mai des, rezultatele vor fi mai slabe, iar in timp va fi afectata si calitatea acelui segment. Dupa ce vopsiti de la zero la un service autorizat masina sau piese, puteti considera din nou ca o puteti polisa de 3-5 ori. De asemenea, nu ar trebui ca acest proces sa fie facut mai des de un an, deoarece compusii de calitate ar trebui sa aiba o durata minima de 1-2 ani, in functie de conditiile de mediu.
Procesul de lustruire are loc in felul urmator: prin slefuirea piesei pe care dorim sa o revopsim, se va indeparta un strat superior al vopselei, de obicei cel care da stralucire, iar acest proces se poate repeta atat timp cat inca exista acel strat transparent. Cand ajungem la vopseaua de baza a masinii nu ar mai trebui sa continuam polisarea. In timpul procesului nu ar trebui sa indepartam mai mult de 10-15% din stratul transparent, astfel incat de aici vin cele 3-5 ture de polisare recomandate pana la o revopsire.
Dupa ce s-a indepartat stratul superior si ne asiguram ca nu mai exista urme de uzura, zgarieturi, alte culori sau rugina, putem sa continuam cu vopsirea acelei piese in culoarea originala a masinii. Va sfatuim sa verificati cu mecanicul dumneavoastra care este codul corect de culoare conform manualul de utilizare al automobilului.