Cat de repede ar trebui sa inlocuiti un parbriz ciobit?

Cat de repede ar trebui sa inlocuiti un parbriz ciobit?

Parbrizul este unul dintre cele mai importante elemente de siguranta ale unui autovehicul. Este obligatoriu, atat din punct de vedere al sigurantei in trafic, cat si a legislatiei in vigoare, sa ne asiguram ca in permanenta parbrizul este curat si nu prezinta alte lovituri sau fisuri care sa impiedice un nivel de vizibilitate foarte buna.

In acest articol vom vorbi despre situatia in care parbrizul se ciobeste si cat de repede ar trebui sa il schimbati.

Indiferent decat de multa grija vom avea de autoturismul nostru, exista momente in care parbrizul nostru se va ciobi. Este o chestiune de timp si pana la urma orice sofer ajunge sa o experimenteze, indiferent daca se intampla din cauza unei pietrii aruncate de catre alta masina sau de la o creanga care cade pe copac cand autovehiculul este parcat.

Pe langa faptul ca un parbriz ciobit este enervant si reduce mult vizibilitatea in trafic, acest lucru poate deveni foarte periculos, deoarece afecteaza in mod direct integritatea autoturismului si siguranta celor din masina. Mai mult, exista situatii in care nu avem voie sa mai conducem un automobil care are parbrizul ciobit/crapat, in functie de nivelul defectiunii.

In primul rand, trebuie sa mentionam ca sticla utilizata in industria auto este total diferita fata de cea standard. Aceasta este in asa fel construita incat sa aiba un nivel de rezistenta mult mai ridicat si sa se sparga mai greu. Parbrizul trebuie sa aiba capacitatea de a sustine plafonul masinii, sa ofere rezistenta la vant la viteze foarte mari si sa poata absorbi orice lovitura sau vibratie.

Sticla laminata este cea mai des folosita pentru parbrize. Un strat de vinil inserat intre doua bucati de sticla il face mai gros si mai rezistent. Miezul de vinil nu se va sparge si nu se sfarama in 1000 de cioburi ca si la sticla clasica; acest lucru inseamna ca, chiar si atunci cand parbrizul se sparge in bucati mici, ramane impreuna. In cazul unui accident, acest lucru este esential pentru siguranta pasagerilor.

In cazul geamurilor laterale, de obicei se foloseste sticla calita la temperaturi foarte inalte. Acestea sunt mult mai putin susceptibile la a se sparge si nu trebuie sa reziste la un nivel de presiune asa de mare ca si parbrizul. Sticla calita nu are aceeasi rezistenta, iar in cazul in care se sparge aceasta este in asa fel proiectata incat sa se desfaca in foarte multe bucati mici, dar care au marginile rotunjite.

Acum ca stiti modul in care functioneaza si materialele din care sunt facute geamurile masinii dumneavoastra, trebuie sa vorbim si despre situatia in care parbrizul ajunge sa fie ciobit sau crapat. Recomandarea noastra este, ca atunci cand observati aparitia unei crapaturi, sa interveniti imediat in remedierea situatiei, mai ales atunci cand va este obturata vederea asupra drumului.

Desigur, exista diferite metode prin care puteti interveni si nu este obligatoriu ca de fiecare data sa inlocuiti complet parbrizul. Conteza foarte mult cat de mare este ciobitura si pozitia in care se afla. Chiar si asa, este foarte important sa interveniti cat mai rapid, pentru a nu permite extinderea acesteia sau aparitia altor probleme.

In cazul in care va confruntati doar cu o mica ciobitura, cum ar fi o lovitura de 20-30 mm, ar trebui sa fie suficient sa interveniti pentru a stopa extinderea acesteia, dupa care puteti continua sa folositi autovehiculul fara probleme. In acest sens, puteti cumpara un kit special cu ajutorul caruia sa reparati geamul singur sau aveti posibilitatea sa apelati la o firma de specialitate.

De cealalta parte, daca problema este un mai grava si crapatura este mare sau observati ca ciobitura a inceput sa se extinda pentru ca nu ati reparat-o in timp util, este obligatoriu sa inlocuiti parbrizul cat mai repede. Orice soc poate sa fie fatal si sa distruga parbrizul complet. Mai mult, in aceste cazuri nu veti putea trece verificarea ITP sau veti fi amendat de politie daca sunteti oprit.

In mod normal, majoritatea ciobirilor vor afecta doar stratul exterior al sticlei si nu ar trebui sa cauzeze defectiuni asupra miezului acestuia. In astfel de situatii este destul de usor sa reparam sticla, dar este foarte important sa o facem rapid inainte ca ciobitura sa nu se extinda. Daca insa si mijlocul a fost afectat, nu mai puteti repara aceasta defectiune.

In concluzie, de fiecare data cand va aflati in situatia nefericita in care parbrizul dumneavoastra se crapa sau ciobeste din diferite motive, primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa interveniti. Aceasta nu este o defectiune pentru care se poate amana reparatia. In acest fel va asigurati ca puteti sa conduceti in conditii de siguranta in continuare.

sursa foto: https://cricul.ro/

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...