Ar trebui sa reglezi presiunea in roti inainte de fiecare calatorie?

Ar trebui sa reglezi presiunea in roti inainte de fiecare calatorie?

Probabil am auzit aceasta “invatatura” inca de cand ne-am inscris la scoala de soferi sau am condus prima data un autoturism. Exista o regula clara conform careia trebuie sa ne asiguram ca masina este in stare perfecta de functionare inainte de a pleca la drum lung. Pare foarte logic, deoarece trebuie sa stim daca putem conduce in siguranta si fara probleme. Una dintre chestiunile pe care trebuie sa le verificam este presiunea in anvelope.

Vom mentiona inca de la inceput ca presiune in anvelope nu se stabileste “dupa ureche”. Fiecare producator de automobile recomanda o presiune standard pentru tipul de automobil, in functie de numarul de persoane care se afla in masina, deci de greutatea totala a ansamblului. In plus, vara putem umfla rotile mai tare, in timp ce iarna ar trebui sa le lasam putin mai moi pentru o mai buna aderenta. Cand rotile sunt mai moi consumul de combustibil va creste un pic, iar cand sunt mai umflate va scadea, dar nu in mod semnificativ.

Exista doua motive pentru care ar trebui sa verificati presiunea din pneuri. Si, da, trebuie sa faceti asta inainte de fiecare drum mai lung, dar recomandarea naostra este sa o faceti periodic, indiferent de cat aveti de condus. In primul rand, atunci cand presiunea este egala veti putea conduce in siguranta si fara probleme, avand un consum optim. In al doilea rand, cand una dintre anvelope nu este umflata corect, nu veti putea tine corect directia masinii si anvelopele se vor uza inegal.

Verificati placuta din interiorul usii de pe partea soferului a masinii dumneavoastra. Aceasta placuta de pe usa enumera specificatii importante, cum ar fi dimensiunea recomandata de producatorul de automobile pentru anvelope si presiunea psi a anvelopelor. Veti vedea ca majoritatea producatorilor recomanda presiuni diferite pentru situatia in care in masina sunt 2, 3 sau 4 persoane, iar uneori presiunile vor fi diferite pe puntea fata si puntea spate.

In continuare, duceti autovehiculul la o benzinarie sau o vulcanizare cu un compresor de aer pentru a va umple anvelopele. Reglati compresorul pentru psi-ul recomandat si lasati-l sa va ajusteze anvelopele. Alternativ, va puteti cumpara propriul compresor pentru a putea verifica sau umfla oricand rotile masinii. In acest fel, va puteti verifica anvelopele inainte de calatorie si puteti continua sa le monitorizati in timpul acesteia.

Supraumflarea anvelopelor va imbunatateste consumul de combustibil?

Este posibil sa fi auzit ca umflarea anvelopelor cu mult peste presiunea psi recomandata de producator va va imbunatati consumul de combustibil. Dar acesta este de fapt un mit care te-ar putea pune pe tine si pe pasagerii tai in pericol. Anvelopele subumflate flexeaza mai mult in timp ce conduceti. Acest lucru inseamna ca o mai mare parte din cauciucul anvelopei atinge drumul, iar aceasta tractiune suplimentara imbunatateste franarea si acceleratia.

In acelasi timp, anvelopele subumflate creeaza mai multa rezistenta la rulare si dauneaza economiei de combustibil. Ar putea parea adevarat ca supraumflarea anvelopelor scade si mai mult rezistenta la rulare si, astfel, imbunatateste si mai mult economia de combustibil. Dar adevarul este ca presiunea recomandata de producatorii de automobile pentru anvelope este cea mai buna posibil.

Sunt periculoase anvelopele prea umflate?

Peretele lateral al anvelopei dumneavoastra are o valoare maxima recomandata de presiune. Aceasta poate fi mult mai mare decat presiunea sugerata de producatorul vehiculului si poate fi o presiune oarecum potrivita pentru a rula. Dar supraumflarea anvelopelor atat de mult duce la o manevrabilitate periculoasa si la o calatorie inconfortabila.

Deoarece anvelopele supraumflate nu se aseaza corect pe asfalt in timp ce ruleaza, mult mai putin cauciuc atinge drumul decat au intentionat cei care le-au construit pentru a ne deplasa in siguranta. Acest lucru are un impact negativ asupra acceleratiei, precum si asupra franarii.

In concluzie, recomandarea noastra este sa verificati presiunea in roti si sa o egalizati de fiecare data cand plecati la drum, dar si in restul timpului. In acest fel veti reusi sa reduceti consumul de combustibil, nu veti permite uzarea prematura a anvelopelor si veti putea conduce intotdeauna in siguranta.

sursa foto: google.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...