De ce n-ar trebui sa dezgheti parbrizul masinii cu apa fiarta?

De ce n-ar trebui sa dezgheti parbrizul masinii cu apa fiarta?

Daca aceasta nu este una dintre primele tale ierni ca sofer, adica sofer cu masina, nu doar in acte, este posibil sa stii toate informatiile pe care le-am adunat in acest articol. Mai mult, s-ar putea sa te intrebi si care este scopul acestui material.

Cand ai putina experienta ca sofer si ai trecut peste cateva ierni veritabile, cu zapada si inghet, cunosti deja toate trucurile care te pot ajuta sa dezgheti si sa dezapezesti mai repde masina fara sa tremuri pe langa ea si fara sa iti inghete mainile.

Insa, atunci cand nu ai suficienta experienta si te mai si grabesti sa pleci la drum intr-o dimineata de iarna, este posibil ca gheata de pe parbriz si geamuri sa iti dea batai de cap. Pentru ca atunci cand esti in intarziere, poti avea tot felul de idei pentru a dezgeta masina si unele dintre ele s-ar putea sa te coste destul de mult, iti spunem in continuare care sunt solutiile pe care chiar nu ar trebui sa le incerci.

Poate te intrebi de ce este nevoie de un astfel de material. Cautarile din online au demonstrat ca sunt destul de multi soferi care au idei neinspirate pentru a dezgheta parbrizul, dar reusesc sa ii inspira si pe altii.

Un aspect este destul de clar pentru toti soferii. Sa pleci cu geamurile inghetate la drum este imposibil. Asa ca hai sa vedem ce poti face si daca te ajuta sau nu apa calda sa cureti parbrizul iarna!

Mai intai, ca sa poti dezgheta masina, trebuie sa o pornesti. Daca este prima iarna in calitate de sofer, este bine sa stii ca motorul nu se incalzeste instant. Ar putea face asta doar daca ai avea pe masina un sistem auxiliar de caldura numit webasto asa cum au autobuzele, de exemplu, si care l-ar incalzi in cateva minute. In mod normal, motorului ii ia ceva mai mult timp sa se incalzeasca, tocmai de aceea, cand vremea este rece trebuie sa lasi motorul sa mearga putin inainte de a pleca la drum. Nici sistemul de climatizare nu se incalzeste instant, si el are nevoie de timp pentru a ajunge la temperatura optima. Asta inseamna ca, iarna, ar trebui sa iti iei ceva mai mult timp pentru pregatirea masinii daca vrei sa nu fortezi motorul.

Daca geamurile masinii sunt inghetate si vrei sa le cureti cat mai repede, ai mai multe variante. Unele dintre acestea, desi sunt folosite frecvent, nu sunt recomandate si iti vom spune de ce sa nu le testezi pe cont propriu.

Ideal este sa astepti ca masina sa se incalzeasca suficient incat sa poata fi curatata usor.

Daca te grabesti poti sa folosesti solutii speciale pentru dezghetarea geamurilor. Dezavantajele ar fi ca acestea nu functioneaza bine in cazul unui strat de gheata mai consistent, ca nu le ai mereu in masina si ca sunt destul de scumpe. Avantajul ar fi ca atunci cand te pregatesti din timp si un astfel de produs de pulverizat pe geamuri in masina, diminetile tale ar putea fi mai putin solicitante.

Ce alte solutii de curatare a parbrizului de gheata mai sunt folosite in mod frecvent?

Racleta pentru geamuri. Este o solutie folosita frecvent pentru a da gheata jos de pe geamuri. Pentru a nu avea suprize dupa mai multe reprize de razuit geamurile, trebuie sa folosesti racleta cu rabdare si atentie. Nu de putine ori, soferii constata ca au zgariat geamul de la masina cu racleta sau, mai rau, si vopseaua de pe caroserie pentru ca s-au grabit foarte tare.

Dezghetarea partiala a geamului. Cu siguranta ai vazut si tu soferii aceia care isi dezgheata doar jumatate de parbroiz, cat sa vada sa conduca. Situatia nu este doar penibila, ci si periculoasa, atat pentru soferii de la volan care nu au vizibilitate foarte buna, cat si pentru ceilalti participant la trafic. Mai mult, poti primi si amenda finaciara atunci cand circuli cu masina avand geamurile inghetate sau partial inghetate.

Solutia cea mai ingenioasa este dezghetarea geamurilor de la masina cu apa calda. Recomandarea este sa nu o incerci atunci cand afara sunt mai putin de 10 grade deoarece, apoi, va trebui sa cauti un parbriz nou pentru a-l inlocui de cel vechi.

De ce n-ar trebui sa dezgheti parbrizul masinii cu apa calda?

Prima mentiune este ca apa este calda, nicidecum fierbinte. Cautarile din online dau de gol faptul ca unii soferi incearca sa foloseasca apa care are aproape 100 de grade pentru a grabi procesul de dezghetare a geamurilor. O astfel de incercare este fatala pentru parbriz atunci cand afara sunt temperaturi cu minus.

Turnarea de apa calduta pe parbriz poate aduce mai multe daune atunci cand afara este frig din cauza socului termic. Apoi, daca afara temperaturile sunt negative, apa va ingheta si masina va fi si mai greu de dezghetat.

In plus, daca apa este turnata si pe geamurile laterale, vor ingheta si usile, mai ales manerele si se vor bloca cu un strat de gheata.

Aceasta metoda ar putea fi utila, daca iti iei toate precautiile, adica folosesti apa calduta, plus o racheta de cauziuc pentru a indeparta rapid surplusul de apa si afara nu este chiar atat de frig.

Ideal este totusi sa apelezi la solutii mai putin riscante.

Asadar, este apa calda potrivita pentru a dezgheta parbrizul masinii?

Raspunsul este nu. Parbrizul se poate sparge din cauza socului termic chiar daca este fabricat dintr-o sticla rezistenta si, in loc sa te bucuri ca ai gasit o metoda rapida de a pregati masina de drum, vei fi nevoit sa acoperi pagubele produse.

Recomandarea noastra este sa nu testati aceasta metoda de dezgetare a geamurilor de la masina. Motivele tocmai le-am expus si speram sa fie utile atat celor neexperimentati, pentru care aceasta este prima iarna la volan, cat si pentru soferii cu experienta.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...