Acest buton reduce consumul cu pana la 12%. Probabil nici tu nu stiai asta

Acest buton reduce consumul cu pana la 12%. Probabil nici tu nu stiai asta

La inceputul acestui an, preturile la carburanti au crescut in mod considerabil si au atins un maxim istoric la mijlocul anului. De atunci, preturile au scazut incet, dar in continuare sunt cu aproximativ 50-60% mai mari decat in 2021, iar expertii din domeniu se asteapta la continuarea cresterii incepand cu luna octombrie.

Acestea fiind spuse, tot mai multi soferi cauta metode prin care sa economiseasca combustibil.

In cadrul acestui articol vom vorbi despre un buton care reduce consumul cu pana la 12%, de care probabil nici nu stiai sau nu il foloseai.

Intre soferi vom intalni intotdeauna, mai ales in mediul online, o multitudine de idei nebunesti pe care acestia le incearca pentru a face ca masina sa consume mai putin. Cu toate acestea, majoritatea sunt doar mituri sau pur si simplu nu ajuta cu nimic. Totusi, exista si metode care ne pot ajuta, iar astazi vom prezenta una dintre ele.

In majoritatea autoturismelor moderne, construite in ultimii 10 sau chiar 15 ani, vom gasi undeva in zona schimbatorului de viteze, sub sistemul audio-radio un buton pe care scrie mare litera A si are in jurul ei o sageata circulasa. Acesta este butonul de pornire-oprire automata ( start-stop ). Atunci cand autoturismul stationeaza intr-o coloana sau la semafor, computerul de bord opreste motorul si il porneste din nou in momentul in care apasam pedala de acceleratie sau ridicam piciorul de pe frana.

Acest buton a fost inventat tocmai pentru a reduce in mod considerabil cantitatea de combustibil consumat si emisiile de gaze. Cu toate acestea, foarte multi soferi il dezactiveaaza, fie pentru ca nu stiu cat de mult ajuta sau pentru ca ii enerveaza ca motorul sa se tot opreasca si porneasca atunci cand se afla in trafic. In functie de modelul de autoturism, motorul va sta oprit intre 20 si 60 de secunde in medie, dupa care va porni singur din nou. Se recomanda sa il folosim pentru stationari mai lungi de 10 secunde.

Tehnologia se bazeaza pe o alta functie care detecteaza cand masina nu se misca sau cand este scoasa din viteza. Atunci cand masina este nemiscata sau nu este in treapta de viteza, alimentarea cu combustibil si conectarea la motor sunt oprite. Acest lucru se face pentru a preveni mersul la ralanti, care iroseste foarte mult combustibil si produce emisii nocive fara ca autovehiculul sa mearga nicaieri.

Pentru soferii care folosesc aceasta functie in mod corespunzator, economia de combustibil ar putea creste cu pana la 12 procente. Capacitatea de reducere a emisiilor pe care o au sistemele de oprire-pornire este deosebit de importanta in orase, unde este foarte probabil sa avem parte de multe momente in care traficul sa fie oprit pentru mai mult timp. Va recomandam cu caldura sa incercati aceasta metoda pentru a reduce consumul de carburant.

sursa foto: https://cartreatments.com/

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...