In cele mai multe cazuri, atunci cand avem ghinionul de a ne confrunta cu aceasta problema, o vom descoperi doar la foarte mult timp dupa ce a avut loc, asa incat nu vom mai gasi niciodata capacul de benzina pierdut. De cele mai multe ori uitam capacul in benzinarie si circulam 200-300 de km pana sa realizam ca acesta lipseste.
Nu trebuie sa ne stresam atunci cand ne aflam in aceasta situatie. Este drept ca nu putem conduce la infinit fara sa inlocuim capacul, dar nici nu se intampla nimic daca circulam astfel o perioada, plus ca procesul se rezolva destul de rapid si nu este costisitor.
Care este rolul capacului de la rezervor?
In primul rand vom mentiona care sunt rolurile capacului de la rezervorul de benzina. Cel mai important rol al acestuia este sa nu permita combustibilului sa iasa afara, iar al doilea este de a nu lasa impuritatile din aer sa patrunda in rezervor si sa contamineze combustibilul. Cea de a doua varianta are loc destul de rar, deoarece capacul exterior ar trebui sa fie etans si sa nu permita acumularea de reziduuri. Un alt rol al capacului este de a mentine presiunea corespunzatoare in sistemul de combustibil, asigurand o etansare suplimentara in partea superioara a furtunului de umplere. In mod normal, combustibilul nu iese de la sine din rezervor, dar daca acesta este plin si masina ia o curba stransa sau coboara o panta putem sa ne regasim si in aceasta situatie.
Asa cum am mentionat si anterior, este nevoie de un stil de condus destul de agresiv sau de evenimente neprevazute in trafic pentru a ajunge in situatia in care combustibilul se va scurge efectiv din rezervor. La masinile mai moderne, exista un senzor care ne va indica imediat in panoul de bord al masinii faptul ca nu am asezat la loc capacul de la combustibil, situatie in care avem sanse suplimentare de a nu il uita in benzinarie. Computerul de bord al masinii inregistreaza o presiune scazuta in rezervorul de benzina, moment in care ne indica ca ar trebui sa verificam daca am pus capacul la loc.
Totusi, chiar daca am zis anterior ca nu este o problema asa de mare sa conducem fara capacul de la rezervor, ne refeream la cel mult cativa kilometri. In cazul in care va asteapta un drum lung si nu aveti un magazin de piese auto la dispozitie, va sfatuim sa blocati gaura de la rezervor cu o carpa, pentru a impiedica vaporii de combustibil sa iasa din rezervor si pentru a mentine o presiune cat mai inalta in acesta. In acelasi timp, va recomandam sa incercati sa conduceti cat de calm puteti, fara sa faceti miscari bruste ale masinii.
Nu in ultimul rand, va vom mentiona ca unii producatori auto au ales sa treaca la un sistem de alimentare in care nu au mai inclus capacul de protectie pentru rezervor, iar acesta este acoperit doar de o mica clapeta cu arc care se inchide si deschide sub actiunea pompei de combustibil. Atunci cand cumparati o masina noua si vedeti ca nu are buson la rezervor, nu va speriati si verificati prima data cu dealerul dumneavoastra auto.