Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer/combustibil incorect sau din cauza unor bujii defecte.

Cu totii stim ce este cilindrul unui motor. Acolo se intampla magia, combustia care are loc in interiorul cilindrilor invarte arborele cotit sau vibrochenul care mai departe transmite puterea la roti prin intermediul transmisiei.

Motoarele in 4 timpi pot fi fabricate din aluminiu sau fonta si pot avea intre 2 si 12 cilindri, in cazuri rare chiar 16. Atunci cand pierzi un cilindru din cauza rateurilor, motorul tau va pierde o parte foarte mare din puterea totala. Daca din 4 cilindri mai functioneaza doar 3, ai pierdut 25% din caii putere.

Citeste si despre: ce inseamna motor in 4 timpi

Care sunt simptomele unui cilindru care da rateuri?

Motorul masinii nu va mai merge liniar, o sa simti vibratii inclusiv la ralanti si o sa accelereze in suturi. Pe langa asta o sa simti ca ai pierdut o putere mare a motorului. O data cu semnele de mai sus, masina incepe sa consume mai mult.

Daca masina experimenteaza aceste simptome trebuie sa te duci cat mai repede cu ea in service.

Motorul poate da rateuri pentru ca unul sau mai multi cilindri nu primesc scanteie. Poti sa ai probleme cu bobina de inductie sau cu o bujie defecta, uzata sau murdara. In orice varianta, in camera de ardere nu se va mai aprinde amestecul de aer/carburant.

O alta problema poate aparea datorita injectoarelor. Daca injectorul este murdar, scapa aer sau are probleme cu rampa de injectie, care pierde presiune si nu mai asigura un flux constant de carburant, motorul poate da rateuri.

Daca se intampla asta, problema va fi greu de remediat asa ca trebuie sa mergeti cu masina la un service specializat si nu la unul de cartier.

Uneori, bujiile pot avea erori intermitente, ceea ce inseamna ca vor functiona intermitent, astea inseamna ca motorul nu va da tot timpul rateuri.

Lipsa scanteii poate aparea uneori cand afara este foarte frig sau cand masina tracteaza ceva greu. Daca ai impresia ca motorul merge haotic, in suturi, du-te cu el la un service.

Nu este recomandat sa conduceti mult o masina care are un cilindru care nu ofera aprindere. Problema poate sa apara si la al doilea si la al treilea cilindru si poti ajunge sa faci accident. Daca masina ofera simptomele de mai sus, mergeti cu ea in sevice si reparati-o.

Citeste si despre: senzor de pozitie arbore cotit defect

Sursa foto: autoperformance.winkl.co

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a bateriei.

Este esential sa ai tot timpul dupa tine cateva articole care te pot ajuta in situatii de urgenta, unele din ele chiar fiind obligatorii prin lege.

Daca martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii, acest lucru se va intampla de obicei in momentul accelerarii.

Acest cod de eroare OBD2 se refera la un nivel scazut al senzorului de temperatura a uleiului de motor.