Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pentru a pastra aderenta pneurilor in conditii inselatoare.

Sistemul de control al tractiunii (TCS) ajuta soferul sa mentina controlul si stabilitatea vehiculului daca pierde aderenta si incepe sa derapeze sau sa alunece. TCS-ul simte in mod automat cand o roata pierde tractiunea in orice timp si poate fi declansat automat imediat ce este detectat.

Pierderea tractiunii se petrece cel mai comun in conditii de gheata sau zapada, asa ca TCS schimba puterea de la roata care aluneca la roata sau rotile care fac inca aderenta pe paviment bine.

Sistemul de control al tractiunii iti face cunoscut faptul ca functioneaza sau ca nu functioneaza cand lumina TCS se aprinde. Daca nu se aprinde inseamna ca nu este sigur. Determina daca e sigur sa conduci intelegand aceste 3 motive pentru care lumina s-ar putea aprinde:

1.Pierdere temporara a tractiunii

Unele lumini TCS se aprind cand este vreme ploiasa sau inzapezita apoi dispare. Cand aceasta se intampla ,inseamna ca sistemul este activat datorita conditiilor drumului cu tractiune scazuta ( gheata, zapada sau ploaie) si asista vehiculul in mentinerea tractiunii.

Poate chiar sa lumineze scurt daca sunteti in trecere rapida pe o portiune de drum inselator. Interventia TCS poate fi atat de subtila incat abia poate fi observata.

Este o idee buna sa cititi manualul proprietarului care a ajuns impreuna cu masina dumneavoastra ca sa fiti siguri ca stiti cum functioneaza TCS-ul masinii dumneavoastra si sa stiti la ce sa va asteptati in aceste conditii.

Este sigur sa conduceti in aceasta situatie? Da. Cel mai important lucru sa va aduceti aminte este ca aprinderea luminii TCS ,si deseori palpaind aprins-stins, in timp ce este activata, inseamna ca sistemul functioneaza corespunzator.
Ar trebui sa conduceti inca cu prudenta pe drumuri ude sau alunecoase, dar vazand lumina in aceste circumstante indica faptul ca sistemul de control al tractiunii functioneaza.

2.Senzorul de viteza al rotii defecte

Un set de senzori de viteza sunt amplasati la fiecare roata si ei controleaza TCS-ul si ABS-ul si lasa computerul controlului tractiunii sa stie daca fiecare roata se invarte corect sau aluneca in vreun fel.

Ar trebui ca senzorul care detecteaza alunecare sa activeze TCS-ul, sa reduca puterea rotii afectate si sa ii permita sa recastige tractiunea, cauzand aprinderea luminii pentru un timp scurt.

Un senzor de viteza defect intrerupe legatura dintre roata si computerul TCS. Aceasta opreste TCS sa lucreze pe acea roata, asa ca lumina va fi aprinsa si va sta aprinsa pana va fi redresata. Ar putea chiar afisa lumina TCS oprit pentru a indica nefunctionalitatea sistemului.

Este sigur sa conduci in aceasta situatie? Nu. Daca lumina se aprinde si dumneavoastra aveti tractiune evidenta, este indicat sa conduceti catre un loc unde puteti face o inspectie a sistemului. Oricum un mecanic ar trebui sa verifice TCS cat de curand.

O lumina persistenta sau palpaitoare tinde sa insemne ca TCS nu functioneaza. Daca intalniti conditii de drum adverse, sistemul nu se angajeaza si infruntati potentiala dauna a vehiculului sau a dumneavoastra.

Nota: Unele masini permit decuplarea manuala a controlului tractiunii, caz in care lumina TCS oprit va ilumina. Doar soferii experimentati ar trebui sa faca asta pe riscul propriu.

3. Esecul computerului TCS

Controland sistemul actual, computerul TCS are un rol vital in functia de control a tractiunii in mod corespunzator. Tot sistemul deconectat ar trebui sa corodeze contactele, dauna apei, sau disfunctionalitati pot aparea. Aceasta va activa lumina TCS si potential si lumina ABS de asemenea.

Este sigur sa conduci in aceasta situatie? Nu. La fel ca atunci cand ai un senzor de viteza la roata care da eroare, un computer TCS eronat nu permite accesul la informatiile despre tractiunea rotilor. Sistemul nu se va activa atunci cand trebuie. Din nou conduceti cu grija la o locatie unde puteti inspecta si repara masina.

Este sigur sa conduceti cu lumina TCS aprinsa?

Este sigur sa conduceti cu lumina TCS aprinsa daca apare cand pierdeti tractiunea: inseamna ca sistemul functioneaza.

Conducand fara tractiune poate face vehiculul susceptibil la invartire si alunecare pe drum. Este cel mai bine sa pastrati TCS-ul in conditii bune de lucru si activat in cazul in care apare o vreme dezastruasa. Aceasta va permite sa pastrati controlul vehiculuilui tot timpul.

Conducand cu lumina TCS aprinsa poate fi periculos. Cresteti potentialul sa pierdeti controlul vehiculuilui. TCS va ajuta sa controlati stabilitatea si tractiunea vehiculului dumneavoastra, deci fara el, vehiculul ar putea sa nu se descurce pe drumurile alunecoase asa cum ar trebui.

Daca lumina TCS ramane aprinsa, cursul cel mai sigur al actiunii dumneavoastra este sa aveti un mecanic autorizat sa faca o inspectie a sistemului si sa inlocuiasca modulul TCS daca este necesar.

Sursa foto: mechanicbase.com, en.wikipedia.org

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...