Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul flap-flap-flap si vehiculul dumneavoastra se simte ca si cum ar avea o ancora prinsa de spatele lui. Parasiti strada si intrati intr-o parcare, apoi sunati la centrul de remorcare.

Este vorba despre o pana de cauciuc.

Poti sa rezolvi problema pe moment si sa inlocuiesti anvelopa cu una de rezerva? Sau, mai rau, va trebui sa mergeti la mecanic? Va fi anvelopa dumneavoastra reparata sau va trebui sa cumparati una sau mai multe anvelope noi? Speram ca poate fi peticita.

Repararea unei anvelope dezumflate (pene de cauciuc)

Da, este posibila repararea unei anvelope dezumflate de cele mai multe ori. Aproape toate penele de cauciuc sunt provocate de punctiile holsuruburilor, cuielor sau punctiile obiectelor care au un diametru mai mic decat un 0.5 cm.

Acesta este un lucru bun, deoarece procedurile reparatiilor nu recomanda repararea unei pene de cauciuc cu o gaura mai mare de 0.5 cm, ci recomanda inlocuirea anvelopei.

In cazul in care anvelopa dumneavoastra va fi perforata pe suprafata de rulare, atunci probabil va fi reparata.

Pe de alta parte, daca perforatia este in peretii laterali, nu este recomandat sa fie reparata anvelopa, ci sa fie inlocuita. Peretii laterali se flexeaza in continuu in timpul conducerii autovehiculului, si o incercare de a sigila gaura se va lasa la scurt timp dupa conducerea autovehicului cu o viitoare pana sau explozie in cel mai rau caz.

Cum ar trebui anvelopa sa fie reparata?

Exista o singura metoda corecta de a repara. Aceasta metoda este o combinatie dintre un petic si un dop. Dopul este impins prin gaura din interiorul anvelopei, iar peticul atasat se sigileaza deasupra gaurii pe exterior.

Orice alta metoda de reparatie este inadecvata, inclusiv un petic pus pe interior sau un simplu dop impins prin punctie. O regula importanta este aceea ca daca anvelopa nu este scoasa de pe janta pentru a fi reparata, aceea nu este o reparatie aprobata.

Radialii din otel se gasesc in aproape toate anvelopele moderne. Daca anvelopa dumneavoastra cu curele de otel a fost perforata este necesara reparatia cat mai repede posibil pentru a prevenii deteriorarea anvelopei.

Daca apa patrunde la centurile de otel, acestea pot coroda sau rugini, cauzand cedarea anvelopei in timpul conducerii autovehiculului.

Sursa foto: hiq.co.za

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...