Ajuta-ti masina sa lupte impotriva caldurii toride

Ajuta-ti masina sa lupte impotriva caldurii toride

Anul acesta ne-am confruntat cu temperaturi extreme in toate colturile tarii si vara nu ajuns inca la final. Este foarte probabil sa continuam sa ne confruntam cu astfel de probleme si in anii urmatori, asa incat ar fi bine sa stim cum sa ajutam masina sa faca fata temperaturilor foarte ridicate.

In cele ce urmeaza va vom prezenta cateva sfaturi pe baza carora sa protejati componentele autoturismului si sa mentineti un nivel ridicat de confort in interior.

Realizarea lucrarilor de intretinere de baza

Este esential sa realizati periodic lucrarile de intretinere necesare pentru a ajuta masina sa treaca cu bine prin perioadele toride ale verii. In acest mod va asigurati ca toate componentele functioneaza corespunzator si in acelasi timp reduceti gradul de uzura al acestora. Cel mai simplu este sa incepeti de sub capota, unde sa verificati daca nu observati instalarea procesului de coroziune asupra bateriei. Cu cat temperatura creste mai mult, cu atat procesul de corodare al bornelor este mai mare. Conform studiilor din domeniu, cel putin 30% din bateriile mai vechi de trei ani se vor confrunta cu astfel de probleme.

Urmatorul pas pe care trebuie sa il faceti este sa verificati in permanenta nivelul si calitatea lichidelor, in special al uleiului de motor si al lichidului de racire. Atunci cand temperatura este foarte mare exista posibilitatea ca furtunurile sau garniturile sa se uzeze, ceea ce va conduce la scurgeri. In momentul in care la unul dintre cele doua lichide mentionate anterior va confruntati cu o scurgere, motorul se va supraincalzi rapid si poate suferi daune majore. In completare, trebuie verificat lichidul de frana, de transmisie si de servodirectie.

Verificarea anvelopelor

Anvelopele unui autoturism sunt piese vitale atunci cand vine vorba de siguranta in trafic, fiind singurele componente care realizeaza contactul dintre suprafata de rulare si autovehicul. Atunci cand temperaturile variaza puternic exista posibilitatea de dilatare/contractie a aerului din anvelope, ceea ce va modifica rapid presiunea interna. Conducerea cu anvelopele umflate corespunzator va contribui la reducerea riscului de explozie a anvelopelor si la prelungirea duratei de viata a acestora. O anvelopa insuficient umflata genereaza mai multa caldura, ceea ce se adauga la temperaturile deja ridicate din timpul verii si le face sa se uzeze mai repede.

Este foarte important ca atunci cand verificam presiunea din anvelope sa o facem “la rece”, adica dupa ce autoturismul a stat pe loc pentru cel putin 3-4 ore, preferabil dimineata. Trebuie sa stim ca presiunea din anvelope se poate modifica cu pana la 1 bar pentru fiecare crestere cu 10 grade in temperatura din mediul extern. Astfel, este foarte important sa pastram mereu nivelul de presiune din roti in intervalul recomandat de catre producator si sa verificam presiunea inainte de fiecare drum lung.

Verificarea sistemului de climatizare

Probabil este imposibil de imaginat un drum lung in care sistemul de climatizare sa nu functioneze, iar afara sa fie peste 30 de grade celsius. Pentru ca aerul rece sa continue sa racoreasca habitaclul in timpul unui val de caldura, asigurati-va ca exista suficient agent frigorific (freon) in sistemul de aer conditionat al masinii dumneavoastra. Un mecanic va poate spune daca exista o scurgere in sistem sau va poate ajuta cu umplerea acestuia daca nu ati facut aceasta operatiune de mult timp.

Atunci cand plecati la drum este indicat sa lasati macar pentru cateva minute usile, sau macar geamurile, deschise pentru ca interiorul masinii sa se racoreasca. In acest fel veti pune un nivel de presiune mai mic asupra sistemului A/C si veti avea parte de un oarecare confort pana cand habitaclul de raceste. In timpul deplasarii, la o viteza de pana la 50-60 de km/h este indicat sa conduceti cu geamurile deschide, iar peste aceasta viteza ar trebui sa inchideti geamurile si sa activati A/C-ul.

Mentineti o temperatura confortabila in habitaclu

Mentinerea unei temperaturi confortabile in habitaclu aduce doua mari beneficii: componentele interne cum ar fi scaunele de piele sau plasticul de pe usi nu se va uza, iar pasagerii vor avea parte de un drum mult mai usor. Asa cum bine stiti, piesele metalice si cele din piele se incalzesc foarte rapid pe perioada verii, chiar si atunci cand masina este parcata la umbra. Desigur, este ideal sa parcati intr-un loc cat mai racoros, dar acest lucru nu este intotdeauna posibil. Astfel, utilizarea unui parasolar sau a unor huse pentru scaune va ajuta sa reduceti cu multe grade temperatura interioara si prelungeste durata de viata a componentelor.

sursa foto: https://www.adelaidenow.com.au/

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...