Amenzile de viteza calculate in functie de veniturile lunare!

Amenzile de viteza calculate in functie de veniturile lunare!

În fiecare zi, aproximativ 3.400 de persoane își pierd viața în accidente de circulație, ceea ce duce la aproximativ 1,25 milioane de decese la nivel global în fiecare an.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, o treime dintre aceste decese sunt cauzate de viteză. Având în vedere că accidentele de circulație sunt principala cauză de deces în rândul tinerilor, unele țări vin cu metode inovative pentru a împiedica oamenii să depășească viteza legală.

În Finlanda, amenzile pentru viteză sunt legate de salariu. Finlandezii aplică un sistem de „amendă pe zi“ care se calculează pe baza venitului disponibil zilnic al infractorului - în general, jumătate din salariul lor zilnic.

Cu cât un șofer depășește mai mult limita de viteză, cu atât numărul de amenzi pe zi pe care le va primi este mai mare.

Aceasta a dus la amenzile care au atras atenția presei atunci când șoferi bogați au fost prinși conducând cu viteze foarte mari.

În 2002, Anssi Vanjoki, fost director la Nokia, a fost obligat să plătească o amendă de 116.000 de euro (103.600 de dolari) după ce a fost prins conducând cu 75 km/h într-o zonă de 50 km/h pe motocicleta sa.

Și în 2015, omul de afaceri finlandez Reima Kuisla a fost amendat cu 54.000 de euro (62.000 de dolari) pentru că a condus cu 22 km/h peste limita de 50 km/h.

Pedepsele Progresive

Finlanda nu este singura țară care aplică așa-numita “pedeapsă progresivă” pentru amenzi de viteză.

Elveția folosește un sistem similar și deține în prezent recordul mondial pentru cea mai mare amendă de viteză. Aceasta a fost dată unui șofer suedez în 2010, care a fost prins conducând cu 290 km/h. A fost amendat cu 3.600 de franci elvețieni pe zi timp de 300 de zile - aproximativ 1.080.000 de franci elvețieni (1.091.340 de dolari) în total.

Regatul Unit a introdus pedepse mai aspre pentru viteza excesivă în 2017. Șoferii pot fi amendați cu până la 175% din venitul lor săptămânal, pe o scară mobilă în funcție de gravitatea infracțiunii. Cu toate acestea, suma este limitată la 2.500 de lire sterline (3.310 dolari).

Deși țările europene sunt în fruntea clasamentului pentru cele mai mari amenzi de viteză, ele conduc și în ceea ce privește confiscarea mașinilor și încarcerarea șoferilor.

Franța, Finlanda, Spania și Germania au toate legi care pot trimite la închisoare șoferii care comit repetat infracțiuni de viteză.

În timp ce pedeapsa este principalul mecanism pe care majoritatea națiunilor îl folosesc pentru a descuraja viteza excesivă, unele țări explorează modalități mai pozitive de a proteja utilizatorii drumurilor și de a încuraja conducerea responsabilă.

În cadrul unei misiuni de a atinge zero decese în traficul rutier până în 2020, Suedia și-a întărit simultan legile de conducere și și-a îmbunătățit infrastructura.

Aproape jumătate dintre cei care mor pe drumurile lumii sunt clasificați de OMS ca „utilizatori vulnerabili ai drumurilor“: pietoni, cicliști și motocicliști.

Având aceasta în vedere, Suedia a construit mai multe sensuri giratorii, are mai puține intersecții, iar vehiculele nu pot vira unde trec pietonii. Au fost construite mai multe poduri pentru pietoni, iar bicicletele sunt separate de traficul care vine din sens opus.

Între timp, în Regatul Unit, companiile de asigurări folosesc tehnologia pentru a încuraja o conducere mai responsabilă.

Sistemele de telematică, cunoscute și sub numele de înregistratoare cutie neagră, pot fi instalate în vehicule pentru a monitoriza modul în care proprietarul mașinii conduce. Acestea au fost țintite către tinerii șoferi începători, grupul de vârstă care se confruntă de obicei cu cele mai mari prime de asigurare.

Prin instalarea unei cutii negre fără costuri, asigurătorii oferă reduceri la primele de asigurare, fie în avans, fie ca parte a unui sistem de recompensare pentru o conducere bună.

OMS prezice că accidentele rutiere la nivel global vor crește pe măsură ce mai mulți oameni din economiile în curs de dezvoltare devin proprietari de mașini. Abordările inovatoare pentru încurajarea unei conduceri bune și descurajarea vitezei excesive vor fi vitale dacă Agenda 2030 adoptată recent pentru Dezvoltare Durabilă urmează să își atingă obiectivul ambițios de a reduce la jumătate numărul global de decese și răniri din accidentele rutiere până în 2020.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Ofiter de Politie a fost prins drogat la volan. Urmeaza procesul de judecata.
Ofiter de Politie a fost prins drogat la volan. Urmeaza procesul de judecata.

In fiecare zi vedem mesaje din partea politiei care ne atentioneaza cu privire la condusul sub influenta bauturilor alcoolice sau...

Autostrada Moldovei a fost castigata aproape in totalitate de un antreprenor roman
Autostrada Moldovei a fost castigata aproape in totalitate de un antreprenor roman

Dorinel Umbrarescu este antreprenorul responsabil pentru 10 din cele 13 loturi care formeaza Autostrada Moldovei. Deoarece a casti...

Max Verstappen a fost desemnat cel mai bun pilot de Formula 1 al anului 2022
Max Verstappen a fost desemnat cel mai bun pilot de Formula 1 al anului 2022

Ce ar fi fost anul 2022 fara Formula 1, adevaratul drog al impatimitilor de viteza? Curse nebune au facut deliciul publicului si i...

I-a fost RIDICAT permisul de conducere PENTRU CA A FOST SURPRINS DE POLITIE DAND FLASH-URI masinii din fata!
I-a fost RIDICAT permisul de conducere PENTRU CA A FOST SURPRINS DE POLITIE DAND FLASH-URI masinii din fata!

SENZATIONAL: I-a fost RIDICAT permisul de conducere PENTRU CA A FOST SURPRINS DE POLITIE DAND FLASH-URI masinii din fata! STII CAN...