Anvelopele auto produc mult mai multa poluare cu particule decat gazele de esapament

Anvelopele auto produc mult mai multa poluare cu particule decat gazele de esapament

Tot mai multa lume vorbeste in industria auto despre poluarea foarte mare care este produsa in urma utilizarii automobilelor si cauta metode prin care sa reduca aceste cifre pentru a proteja Planeta. Cu toate acestea, studiile realizate in domeniu au aratat ca particulele toxice care provin in urma uzurii pneurilor ajung sa fie de 2000 de ori mai nocive pentru mediul inconjurator decat cele provenite in urma arderii combustibilului prin eliberarea gazelor de esapament in exterior.

Datorita substantelor chimice regasite in anvelope, particulele produse in urma uzurii acestora ajung sa polueze aerul, apa si solul. Acestia contin o multitudine de compusi toxici, unii chiar cancerigeni, ceea ce poate face ca aceasta situatie sa devina foarte curand un pericol iminent la sanatatea oamenilor. Mai mult, pneurile nu sunt biodegrabile, iar reciclarea acestora este un proces complicat, numarul de anvelope existente fiind mult mai mare decat capacitatea de reciclare existenta la nivel mondial.

Testele realizate de catre specialistii din domeniul auto si de catre cei care militeaza pentru reducerea poluarii au aratat ca anvelopele utilizate in trafic produc peste un milion de particule ultra-fine pentru fiecare kilometru ce este parcurs. Marea problema a acestor particule este dimensiunea foarte mica, de sub 23 de nanometri, ceea ce inseamna ca acestea pot ajunge foarte usor in organism prin sange. In momentul de fata acest tip de particule nu sunt inca reglementate la nivel mondial, fiind foarte greu de masurat.

Studiile realizate in Statele Unite ale Americii au concluzionat ca in fiecare an, doar in aceasta tara, in mediul inconjurator sunt eliberate peste 300.000 de tone de cauciuc ca urmare a utilizarii anvelopelor. Din pacate, nu exista reglementari in ceea ce priveste substantele chimice ce pot fi utilizate intr-o anvelopa si inca in multe tari se practica arderea cauciucurilor, ceea ce este total ilegal, de catre cei care nu vor sa le recicleze si au nevoie sa scape de ele.

Anvelopele uzate au produs 36 de miligrame de particule la fiecare kilometru, de 1.850 de ori mai mult decat media de 0,02 mg/km care ajunge in mediu din esapamentul masinii. Un stil de condus foarte agresiv - desi legal - a facut ca emisiile de particule sa creasca vertiginos, pana la 5.760 mg/km.

Mult mai multe particule mici sunt produse de catre uzura pneuri. Acest lucru inseamna ca, desi marea majoritate a particulelor ca numar sunt suficient de mici pentru a ajunge in aer si a contribui la poluarea aerului, acestea reprezinta doar 11% din particule ca greutate. Cu toate acestea, anvelopele produc totusi de sute de ori mai multe particule in suspensie in aer, ca greutate, decat gazele de esapament.

In final, toate aceste particule ajung sa polueze oceanele, acestea fiind punctul final in care ajung majoritatea poluantilor. Daca mai adaugam si numarul imens de anvelope care stau nefolosite de ani de zile si care necesita sute de ani pentru degradare, putem sa ne facm o impresie asupra situatiei grave in care ne aflam si care necesita o rezolvare cat de rapid cu putinta.

sursa foto: https://www.1855gotpaving.com/

Citeste si...
Ce inseamna aprinderea luminii de avertizare a filtrului de particule diesel ?
Ce inseamna aprinderea luminii de avertizare a filtrului de particule diesel ?

Nu este un secret faptul ca motoarele construite in ultimii ani sunt tot mai tehnologizate si mai moderne si ajung sa semene foart...

Risti sa ramai fara talon daca elimini filtrul de particule de pe autovehicul?
Risti sa ramai fara talon daca elimini filtrul de particule de pe autovehicul?

Stim ca multi dintre soferii impatimiti si-au pus aceasta intrebare de cel putin cateva ori, acesta fiind motivul pentru care am d...

Modalitati de curatare a filtrului DPF: Curatarea filtrului de particule cu ajutorul aditivului STP adaugat in motorina
Modalitati de curatare a filtrului DPF: Curatarea filtrului de particule cu ajutorul aditivului STP adaugat in motorina

Modalitati de curatare a filtrului DPF: Curatarea filtrului de particule cu ajutorul aditivului STP adaugat in motorina Proprietar...

Ce curata, de fapt, DPF-ul? Adevarul despre Filtrul de Particule Diesel
Ce curata, de fapt, DPF-ul? Adevarul despre Filtrul de Particule Diesel

Filtrul de particule diesel (DPF) a devenit o componentă comună în sistemul de emisii al vehiculelor diesel moderne, concepută pen...